Welkom op Center Parcs Informatie! Hét informatie en nieuws forum over Center Parcs! Voor én door Center Parcs Fans!

[Center Parcs] De Vossemeren Informatie & Nieuws

De Vossemeren, Erperheide, Les Ardennes, Park De Haan, Terhills Resort
B767-300ER
Moderator

Re: [Center Parcs] De Vossemeren Informatie & Nieuws

Bericht door B767-300ER »

Volgens mijn gegevens start de renovatie van de Vossemeren pas in 2022. Dan is de Erperheide afgerond.
Groeten Niels

HH: 87/91/98/18
EH: 92/19/20/20
KV: 86/02/03/19/19
HB: 87/03/04/18/19/20/20
MD: 88/96/02/03/20
VM: 08/18
BH: 07
PZ: 98
LB: 85
VB: 94

Next:HH(4P VIP 12-20),KV(4P Prem Ed. 01-21),HB(6P ED VIP 03-21).HB(4P VIP nw, 09-21)

Guideke

Bericht door Guideke »

Hier volgt nog een klein verslagje van onze vakantie op de Vossemeren.
We hadden een verblijf geboekt van 11 dagen in een 4pers. VIp. We hadden eerst een midweek en daarna een week geboekt op 2 verschillende sites. Dat was voor ons de voordeligste optie.
Rond 15u kwamen we aan en er stond een hele rij auto's aan te schuiven aan het e-ticket gebouwtje. We kregen daar de gebruikelijke informatie en de codes om onze tijdsblokken voor het zwemmen te kunnen boeken.
Toen we in onze cottage ( 522 ) stapten zagen we snel dat het heel goed gepoetst was. We zagen nergens stof of spinrag. Voor de veiligheid hebben we wel eerst de tafel en het aanrecht ontsmet. De cottage heeft een mooi terras met veel privacy wat handig is als je na een saunabeurt in openlucht wilt afkoelen. Zoals gebruikelijk waren er een paar dingen niet in orde. Er was geen wekkerradio aanwezig en de koelkast koelde niet goed. Na melding bij de receptie kwamen ze de wekkerradio brengen maar de koelkast konden ze niet vervangen. Ze brachten een losse koelkast. In de avond begon de oude koelkast toch ineens goed te werken. We hadden dus tijdens ons verblijf de luxe van 2 koelkasten.
De bedden waren ook goed. Het waren wel harde matrassen.
Toen we eens naar de vijver achter onze cottage gingen kijken zagen we dat het water flink gezakt was tegenover 4 jaar geleden. Het zou dringend veel moeten regenen om het waterpeil terug in orde te brengen. Er zat nog wel wat vis in want we zagen ze tegen de oppervlakte zwemmen.

Het reserveren van de tijdsblokken om te zwemmen verliep niet zo vlot. We zijn naar de receptie moeten gaan om het te laten oplossen. Er zat nog een bug in de app zodat het reserveren niet altijd lukte. We kregen voor de midweek 3 keer codes en voor de week 4 keer codes. We konden dus 7 keer gaan zwemmen op 11 dagen. Voor ons was dat meer dan genoeg. De ingang van de Aqua Mundo is nu in de sporthal. Als het zou regenen kan men droog aanschuiven. Men moet een mondmasker dragen tot in het zwembad. We konden onze spullen in een kluisje leggen en het omkleden konden we ook doen in een kleedhokje. Zwemkledij moet men in de cottage al aandoen. De eerste keer gingen we in de namiddag zwemmen maar dat viel wat tegen. Het was nogal druk. Er mochten 350 mensen binnen. ( voor corona was de maximum 800 mensen ) Afstand houden was niet simpel. De andere keren gingen we 's avonds en op de wisseldagen zwemmen. Toen was het veel rustiger. De redders hielden alles goed in het oog. Aan het begin van de wildwaterbaan stond er een redder die telkens teken gaf wanneer je in de wildwaterbaan mocht. Halverwege stond nog een redder om alles in het oog te houden. Ik heb me nog nooit zo veilig gevoeld in de wildwaterbaan. Alles in het zwembad was goed geregeld alleen is het jammer dat het golfslagbad niet werkte en dat de warmwaterbaden en het koraalbad gesloten waren. Op de vertrekdag gingen we nog zwemmen maar dat was achteraf geen goed idee. Ze hadden 2 klassen van een lagere school toegelaten. De kinderen waren ongeveer 9 jaar. Ze hielden zicht totaal niet aan de coronamaatregelen. De redders hadden er veel werk mee en de juffen waren niet in de buurt van de kinderen. De kinderen maakten enorm veel kabaal. Dagjesmensen zouden nu nog niet toegelaten mogen worden en al zeker geen schoolklassen.

In de Market Dome moet iedereen een mondmasker dragen en er was overal alcoholgel aanwezig. Hier was ook alles prima geregeld. Aan de wandeluitgang stond er ook alcoholgel. Men heeft werkelijk aan alles gedacht.
Alle mensen hielden zich in de Market Dome goed aan de coronamaatregelen. Het gaf een veilig gevoel.

Vrijdag- en zaterdagavond was er entertainment aanwezig op het terras van het Grand Café. Het terras zat telkens goed vol. Naast het terras is er ook een vernieuwde speeltuin.

Het aquapark was woensdag- en zaterdagnamiddag open. Dat had wel wat te doen. Het was op die momenten vrij warm.

Het was voor ons een geslaagde vakantie. De enige minpunten voor ons waren:
- teveel lawaaierige jongeren aanwezig op het park die geen rekening hielden met de andere gasten en die de coronamaatregelen dikwijls aan hun laars lapten.
- voor bijna alles heb je nu een smartphone nodig, voor mensen die geen smartphone hebben is het niet simpel om alles geregeld te krijgen.
- dagjesmensen zouden niet toegelaten mogen worden. In deze tijden moet het park voorbehouden moeten worden voor verblijvende gasten.

Afbeelding
Nog een foto van de vijver.

Afbeelding
Tuin achter cottage 522.

Afbeelding
Terras van cottage 522.

Afbeelding
Entertainment op het terras.

Afbeelding
Rechterzijde van het aquapark.

Afbeelding
Linker zijde van het aquapark.

Afbeelding
Zicht op het grote meer.

Afbeelding
Terras van het Grand Café.

Afbeelding
De speeltuin aan het Grand Café.

Afbeelding
De belbus voor de receptie.

Afbeelding
Vijver achter Cottage 522

Afbeelding
Vergezicht van het aquapark

Afbeelding
Voorzijde van cottage 522.

Rooiereinder

Bericht door Rooiereinder »

Leuk verslag!

Wij hadden s avonds ook regelmatig geluidsoverlast van zingende/schreeuwende jongeren.
Na de 3e avond gebeld met de receptie en was het binnen 15 min rustig gelukkig. Onze kleine werd er helaas wakker van.

B767-300ER
Moderator

Dan moet je zeker niet naar de Eemhof gaan. Daar is het nog erger. Ook in de weekeinden meer last van jongeren dan “door de weeks”
Groeten Niels

Next:HH(4P VIP 12-20),KV(4P Prem Ed. 01-21),HB(6P ED VIP 03-21).HB(4P VIP nw, 09-21)

Rooiereinder

Bericht door Rooiereinder »

Ik vind persoonlijk een beetje geluid en ‘gezelligheid’ geen probleem hoor, alleen als het half 11 is en de kleine er nog wakker van wordt begint het vervelend te worden.

Tom...

Bericht door Tom... »

Ik vind een beetje gezelligheid ook prima, maar als mensen zitten te schreeuwen of hun muziek met iedereen willen delen, vind ik dat ook irritant. Daar moet je net geluk mee hebben, in de zomer zullen er wel veel groepjes naar CP gaan en daar de boel eens goed op stelten zetten.

Waar ik van schrik, is dat ze op VM blijkbaar daggasten binnenlaten?! In coronatijd?! Terwijl er mensen zijn die veel voor een cottage betalen en slechts beperkt kunnen zwemmen :o

Wat is CP soms toch een té commercieel bedrijf, sorry dat ik het zeg. Ik vind daggasten sowieso al irritant, maar ten tijden van corona kan dat écht niet vind ik! In CP UK komen geen daggasten en daar kunnen de mensen die een dure bungalow boeken tenminste fatsoenlijk zwemmen. Dat ze op VM nu een klas binnenlaten, vind ik écht ongelofelijk...

Dank je voor de foto's, het ziet er wel leuk uit allemaal. En ook hier is de nieuwe speeltuin weer erg mooi :)

B767-300ER
Moderator

VM laat momenteel zeer beperkt daggasten toe
Parkgasten kunnen nu als het goed is elke dag zwemmen.

Is mede ook omdat er veel mensen zijn die nog een zwemkaart hebben liggen van voor de corona sluiting (die al betaald is) (dat is wat ik had vernomen, wat daar van Waar is weet ik natuurlijk niet.
Groeten Niels

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Tom... schreef:
23 sep 2020, 18:51
Waar ik van schrik, is dat ze op VM blijkbaar daggasten binnenlaten?! In coronatijd?! Terwijl er mensen zijn die veel voor een cottage betalen en slechts beperkt kunnen zwemmen :o

Wat is CP soms toch een té commercieel bedrijf, sorry dat ik het zeg. Ik vind daggasten sowieso al irritant, maar ten tijden van corona kan dat écht niet vind ik! In CP UK komen geen daggasten en daar kunnen de mensen die een dure bungalow boeken tenminste fatsoenlijk zwemmen. Dat ze op VM nu een klas binnenlaten, vind ik écht ongelofelijk...

Hoi Tom,

Center Parcs zou inderdaad gewoon geen daggasten moeten toelaten, het valt niet te verkopen aan mensen die veel
betalen voor weinig en als je dan ziet dat er daggasten in de Aqua Mundo mogen dan snap ik heel goed dat parkgasten
dit niet kunnen begrijpen, want zonder daggasten zouden parkgasten langer kunnen zwemmen.

ronaldvos33

Bericht door ronaldvos33 »

Vandaag weer terug gekomen uit het meerdal, maandag voor het eerst naar De Vossemeren in hotelkamer nr.3. Kregen vandaag een email dat het hotelrestaurant gesloten was en kunnen ontbijten in evergreenz.
Bezochte parken:
NLD: De Huttenheugte - De Eemhof - Het Heijderbos - De Kempervennen- Het Meerdal - Port Zelande
DUI: Park Nordseekuste - Bispinger Heide - Park Allgaü - Park Eifel - Park Hochsauerland
BEL: Erperheide - Vossemeren

ronaldvos33

Bericht door ronaldvos33 »

Tweede dag in Vossemeren. Eerste keer op dit park, maar een goede eerste indruk.

Het is ontzettend rustig. Denk dat nog niet de helft van de cottages bezet zijn. Maandag van 18.40 tot 20.40 uur gezwommen, bijna niemand. Vanochtend van 09.00 tot 11.00 gezwommen, waren denk ik nog geen 30 mensen.

Zitten in hotelkamer nr3. Deze zijn gewoon echt aan renovatie toe. Kamers ook erg gehorig. Ontbijt zoals gezegd in Evergreenz. Prima, maar is wel eens uitgebreider geweest.
Bezochte parken:
NLD: De Huttenheugte - De Eemhof - Het Heijderbos - De Kempervennen- Het Meerdal - Port Zelande
DUI: Park Nordseekuste - Bispinger Heide - Park Allgaü - Park Eifel - Park Hochsauerland
BEL: Erperheide - Vossemeren

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi ronaldvos33,

Dank je wel voor de update :D .

De hotelkamers zijn inderdaad hard toe aan renovatie, wij verblijven er elk jaar wel een keer in
maar in al die jaren is er nauwelijks iets veranderd, behalve dat ze volgens mij de muren opnieuw
hebben geverfd en een kleine vernieuwing in de badkamer. Er zijn wel een aantal hotelkamers
iets grondiger vernieuwd, met een PVC vloer, nieuwe bedden, gordijnen en de badkamer is een
klein beetje vernieuwd.

Heb je nog een Friendskadootje gekregen?

Nog een fijne tijd op De Vossemeren!

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

GRAZY GAME TIME

De Crazy Game Time is weer terug van lang weggeweest 🤩.
Vanaf heden weer iedere zondag-en donderdagavond in de
Market Dome.

De Grazy Game Time is weer terug.
Afbeelding

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

CENTER PARCS DE VOSSEMEREN UITGERUST MET ICY ACCOMMODATION MANAGEMENT

Met dit draadloze beheer systeem voor De Vossemeren kunnen ze vanuit de receptie draadloos diverse apparatuur aansturen en uitlezen.

Melding bij vorst of stroomuitval.

Temperatuurbeheer met energiebesparende ICY thermostaten.

Rookmelding.

Drukmeting van cv-installaties.

Inbraakmelding.

Afbeelding

Bron: I.C.Y. B.V.

Nickos

Bericht door Nickos »

Dus ze kunnen nu net als op andere parken de verwarming van de cottage op afstand aan en uitzetten. De oude handmatige thermostaat komt hiermee te vervallen.

B767-300ER
Moderator

Welke parken hebben dat nog meer dan dat ze geen thermostaat on de cottage hebben?
Want ik wil wél graag zelf bepalen of en hoe hoog ik mijn kachel zet.
Groeten Niels

Ralf

Bericht door Ralf »

Hier worden alleen de centrale voorzieningen bedoeld. De cottages blijven altijd regelbaar in de cottage zelf. Alleen kunnen ze (net als wat ze bij de Kempense Meren hebben) de ondertemperatuur centraal regelen. Dit moet nu per thermostaat geregeld worden en kan dan centraal. Dus als het heel erg vriest kun je de ondertemp op 18 of 19 zetten ipv 17 of de tijd dat de thermostaat af slaat veranderen van bijv 12 naar 1 uur in de nacht
Voor een overzicht met alle cottage plattegronden gesorteerd op aantal personen ga naar:
Https://www.vakantieaanbeveling.nl/centerparcs

Plaats reactie