CENTER PARCS INFORMATIE: Sunparks De Haan aan Zee wordt vanaf mei 2020 Center Parcs Park De Haan en is nu boekbaar via de Center Parcs website voor verblijven vanaf mei 2020. Het is weer Winter Wonderland op de Center Parcs parken ❄️☃️🌟🎄🎅. Op Center Parcs De Eemhof wordt vanaf maandag 6 januari 2020 gestart met de grootschalige renovaties. De wildwaterbaan van Center Parcs De Vossemeren is gesloten van maandag 15 juni 2020 t/m vrijdag 26 juni 2020. De nieuwe website van Resort Center Parcs Terhills staat online, met op ons forum de eerste foto's van een volledig afgewerkte cottage! De naam van de gloednieuwe Orry & Friendsshow is De Geheimzinnige Fluitketel. Nog veel meer nieuws vind je op ons forum!

[Center Parcs] Park De Haan Informatie & Nieuws

De Vossemeren, Erperheide, Les Ardennes, Resort Terhills, Park De Haan
Tom...

Re: [Center Parcs] De Haan Informatie & Nieuws

Bericht door Tom... » 25 okt 2019, 16:01

Vendalmeren schreef:
25 okt 2019, 13:58
Nou, als je heel goed kijkt, zie je dat de wanden van het golfslagbad kaal zijn, dus daar komt echt wel een nieuwe tegel op. Tegelen kan heel snel gaan hoor!
Oh ja, goed gezien zeg! Dan zal het zeker goed komen, hoera! :)

TimBerg

Bericht door TimBerg » 25 okt 2019, 16:40

Wat goed zeg, dat er nieuwe tegels komen! Nu hopen op natuursteen.... in Les Ardennes hebben ze ook weer gewone witte tegels teruggeplaatst ;). Wat is de nieuwe koepel een vooruitgang zeg, het geeft het bad ook direct een CP-uitstraling. Weet iemand welke kleur de spanten hebben? Is het gebroken wit of houtkleurig?

Vendalmeren

Bericht door Vendalmeren » 25 okt 2019, 16:59

Of het natuursteen of tegels worden is niet bekend, ze hebben nu al jaren rondom de putten riverstones liggen. Kan zijn dat het net als Kempervennen en Ardennes gedaan wordt, geen idee exact. Tijd zal het leren. Dak is ivoorwit behandeld zo te zien.

Mister Eko

Bericht door Mister Eko » 25 okt 2019, 22:35

https://kw.be/nieuws/samenleving/sunpar ... 99553.html

Bevestiging van de nieuwe wildwaterbaan!

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 26 okt 2019, 08:18

Dank je wel voor de link Mister Eko!

SUNPARKS DE HAAN AAN ZEE ONDERGAAT EERSTE TOTAALRENOVATIE

BEVESTIGING BOUW VAN EEN WILDWATERBAAN

Gloednieuwe wildwaterbaan.

Sunparks De Haan aan Zee opent na een complete make-over opnieuw de deuren op vrijdag 15 november 2019. De cottages krijgen allemaal een grondige opfrisbeurt en ook het recreatiegedeelte onderging al een hele metamorfose. Het restaurant, de snackbar, de winkel én de Aquafun zullen er straks dus heel anders uitzien. "Er komt ook een gloednieuwe wildwaterbaan bij", verklapt manager Yves
Vermeire.

Indrukwekkende vervanging koepel Aquafun.

De vervanging van de dakkoepel van de Aquafun starten begin oktober 2019, maar in het park zijn ze al langer aan de gang: Tussen februari en juni 2019 werden al 162 van de 519 vakantiehuisjes opgefrist. Tegen de kerstvakantie moeten er nog eens 199 afgewerkt zijn, de resterende cottages worden aangepakt na Nieuwjaar. Ook de Market Dome met het horeca- en winkelgedeelte werd intussen volledig gestript. Maar de werken aan het zwembad ogen nog het indrukwekkendst van al. "In drie weken tijd moest de oude koepel eraf en de nieuwe erop. Het dak vernieuwen was ook een echt huzarenstukje. Er zijn complexe computersimulaties aan voorafgegaan, er mocht geen centimetertje speling zijn", zegt Yves Vermeire (49), general manager bij Sunparks De Haan aan Zee. De hoofdspanten werden met uitzonderlijk transport - onder politiebegeleiding - overgebracht vanuit Duitsland. "Ze zijn daar geassembleerd en werden 's nachts getransporteerd met grote vrachtwagens: twee gevaartes van elk 35 meter lang, 3,55 meter breed en 44 ton zwaar", klinkt het.

De nieuwe dakkoepel voor de Aquafun begint vorm te krijgen.
Afbeelding

Parksluiting.

Het park moest daarvoor een aantal weken dicht. "We konden ook niet anders: het zwembad is onze core business. Maar na dertig jaar was het hoognodig dat het park grondig gerenoveerd werd."

De klant is veeleisender dan 30 jaar geleden en terecht.

Vermeire was tot 2016 directeur van Sunparks Ardennen in Vielsalm. "Hier in De Haan ben ik vroeger nog geweest als student met hotelschool Ter Duinen. Sunparks, dat was toen grand chic", glimlacht hij. "Na Oostduinkerke, was Sunparks De Haan aan Zee de tweede van het land. Nu nog hebben we een uniek all seasons-product: een half miljoen overnachtingen, dat betekent wel wat aan de Belgische kust. En we blijven ook Europees marktleider", zegt Vermeire.

Alleen moet je een product af en toe heruitvinden. "Het is vooral de klantbeleving die een upgrade krijgt. De klant is veeleisender dan dertig jaar geleden, en terecht want het referentiekader van de mensen is ook veel groter geworden. Sunparks De Haan opende de deuren in '89 en in al die jaren is er nooit een totaalrenovatie geweest. We moeten de klanten blijven prikkelen, zo zijn we de laatste jaren bijvoorbeeld ook op de e-bike trend gesprongen", gaat manager Yves Vermeire verder.

Miljoenen project.

Met de renovatiewerken gaan miljoenen gemoeid. Yves Vermeire schat dat er in het hele park zo'n driehonderd werkkrachten rondlopen. "Zo'n 220 mensen voor de cottages en 80 voor het hoofdgebouw alleen al. Er zit ook een team van zes man op dat alles coördineert. Ondanks de sluiting, was het hier de voorbije weken dus alle hens aan dek. Er moeten immers elke week twintig nieuwe huisjes opgeleverd worden."

Manager Yves Vermeire: De Market Dome krijgt een nog meer natuurlijke uitstraling met veel groen.
Afbeelding

Van buitenaf is er veel belangstelling voor de renovatiewerkzaamheden.

Volgens Vermeire is er van buitenaf veel belangstelling voor de renovaties. "De mensen zijn heel nieuwsgierig, want die kenmerkende dakkoepel is in de omgeving van mijlenver te zien", zegt hij. Deze week wordt de dakkoepel afgewerkt. "We liggen mooi op schema. Overigens komt er langs de buitenzijde van het dak een trap met toegang tot de nok. Als vroeger de verlichting in het dak moest aangepast worden, waren daar alpinisten voor nodig", klinkt het nog.

Gloednieuwe wildwaterbaan.

Tot slot verklapt Yves Vermeire dat er een gloednieuwe wildwaterbaan bijkomt. "De totaalbeleving blijft een troef: zwemmen, bowlen, squashen, op restaurant of naar de supermarkt. In principe hoef je het domein nooit af", glimlacht hij.

Bron: kw.be.

TimBerg

Bericht door TimBerg » 26 okt 2019, 09:37

Leuk artikel! Op de luchtfoto lijkt links ook een saunacomplex met buitenzwembad te zien, ik wist niet dat er ook een mooie sauna op het park aanwezig is

Mister Eko

Bericht door Mister Eko » 26 okt 2019, 10:02

TimBerg schreef:
26 okt 2019, 09:37
Leuk artikel! Op de luchtfoto lijkt links ook een saunacomplex met buitenzwembad te zien, ik wist niet dat er ook een mooie sauna op het park aanwezig is
Ja, maar de sauna wordt onderdeel van het zwembad (als soort van relaxruimte voor de Aqua Mundo).

Vendalmeren

Bericht door Vendalmeren » 26 okt 2019, 10:20

Ik vind het een geweldig project!

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 26 okt 2019, 20:29

DE NIEUWE KOEPEL ZIT ER BIJNA VOLLEDIG OP!

Sleep om rond te kijken.

Vendalmeren

Bericht door Vendalmeren » 26 okt 2019, 22:08

Wauw dat is cool!!!!

Jer24

Bericht door Jer24 » 26 okt 2019, 22:26

Krijg hier echt het kempervennen/huttenheugte gevoel bjj :D

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 27 okt 2019, 07:26

Prachtig zicht met die nieuwe koepel!

Afbeelding

Afbeelding

Bron: M.Meulemeester.

leijtens

Bericht door leijtens » 28 okt 2019, 08:58

is er al bekend wanneer je voor De Haan kunt boeken voor aankomsten na 1 mei 2020.
We willen graag medio september 2020 hier naar toe, maar boeken is echter mogelijk t/m april 2020.

Reginald41

Bericht door Reginald41 » 28 okt 2019, 09:46

leijtens schreef:
28 okt 2019, 08:58
is er al bekend wanneer je voor De Haan kunt boeken voor aankomsten na 1 mei 2020.
We willen graag medio september 2020 hier naar toe, maar boeken is echter mogelijk t/m april 2020.

Ik denk dat na april 2020 een overgang van Sunparks naar Center Parcs gaat. Medio September 2020 zal dit park al Center Parcs De Haan zijn.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 28 okt 2019, 14:02

Hoi leijens,

Ik heb dit nagevraagd en het is nog bekend niet wanneer je kunt boeken voor aankomsten na 1 mei 2020.
Wat wel kan is dat je bij Center Parcs alvast telefonisch een voorreservering aanvraagt.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 31 okt 2019, 08:03

DE NIEUWE KOEPEL VOOR DE AQUAFUN IS BIJNA KLAAR

30-10-2019

De vervanging van de koepel is zo goed als klaar. De klus duurde ongeveer 3 weken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: MOWOOD.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 31 okt 2019, 19:16

DE NIEUWE KOEPEL OP DE AQUAFUN IS HELEMAAL KLAAR!

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Sunparks de Haan aan Zee.

Tom...

Bericht door Tom... » 01 nov 2019, 09:17

Dank je voor de foto's weer, heel tof om te zien.

Ik vind het van binnen in het zwembad heel mooi, maar van buiten vind ik de koepel een beetje vreemd.
Hij heeft zo'n gekke vorm, ook met dat doorzichtige puntje, maar misschien valt dat in het echt wel mee ;)

Nu de binnenkant flink aanpakken :lol:

Mister Eko

Bericht door Mister Eko » 01 nov 2019, 10:51

Tom... schreef:
01 nov 2019, 09:17
Dank je voor de foto's weer, heel tof om te zien.

Ik vind het van binnen in het zwembad heel mooi, maar van buiten vind ik de koepel een beetje vreemd.
Hij heeft zo'n gekke vorm, ook met dat doorzichtige puntje, maar misschien valt dat in het echt wel mee ;)

Nu de binnenkant flink aanpakken :lol:
Dacht ik ook.
Misschien ook omwille van de 'bol-vorm' aan de buitenkant van de ramen, wat toch een minder mooi effect geeft.

TimBerg

Bericht door TimBerg » 01 nov 2019, 16:19

Mij doet de nieuwe koepel denken aan bubbeltjesplastic dat je om breekbare spullen doet tijdens vervoer :lol: . Wat dat betreft vind ik helder, vlak glas in de koepel, zoals op EH, een stuk moderner ogen. Maar dit zal ongetwijfeld lichtgewicht zijn en beter isoleren. Van binnen ziet het er in ieder geval prachtig uit!

BVerwaal

Bericht door BVerwaal » 04 nov 2019, 20:52

Alle nieuwe Center Parcs zwembaden hebben dit soort daken, ik vind het er mooi uit zien zo, beter dan bij het HB daar mis ik wel de driekoeken die het bad altijd gehad heeft.

marcozandstra

Bericht door marcozandstra » 05 nov 2019, 08:46

De wat ik overigens wel raar vind is dat ze de koepel van de Huttenheugte zo laat aan bod komt. Dit terwijl de kempervennen het heijderbos en de haan 15 jonger zijn en de eerder genoemde koepel er veel slechter aan toe is🧐

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 05 nov 2019, 14:15

RENOVATIE AQUAFUN EN START BOUW WILDWATERBAAN

05-11-2019

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Graafwerkzaamheden voor de aanleg van de nieuwe wildwaterbaan.
Afbeelding

Bron: amf.

marcozandstra

Bericht door marcozandstra » 05 nov 2019, 15:59

Aan deze foto’s te zien is het misschien wel 1 van de mooiste en geslaagde verbouwingen tot nu toe. Ik kan niet wachten op het uiteindelijke resultaat met de Wildwaterbaan erbij

Tom...

Bericht door Tom... » 05 nov 2019, 19:07

Hoera! De wildwaterbaan komt echt. Dat is toch niet te geloven, in zo'n korte tijd, twee nieuwe Center Parcs wildwaterbanen, ik vind het echt geweldig.

Het bad is van binnen flink gestript, gelukkig maar, want daar was een boel lelijk zeg :lol:
Hopelijk kiezen ze niet alleen voor witte riverstones, want dat maakt het bad een beetje kil vind ik (net als in Park Allgäu, waar ze naar mijn smaak net iets te veel wit hebben gebruikt). Maar alleen al het feit, dat er zoveel betonmuren te zien zijn, zal veel nieuwe natuursteen betekenen.

De stroomversnelling zal wel zo blijven denk ik, maar dat is niet heel erg. Hopelijk verven ze die lelijke muurschildering over, om de boel wat rustiger te maken en wat natuurlijker. Die metalen railingen zijn wel typisch Sunparks, ik hoop dat ze daar nog wat touw omheen draaien ;)
Ik zie ze ook met nieuwe planten slepen, hoera! De nieuwe tegels in het golfslagbad zien er aardig recht uit, als ik naar de dozen kijk, maar dat is prima, dat ziet op andere parken ook "ok" uit. Als al eens alles gelijk is, dan is dat al een grote verbetering t.o.v. hoe het was.

Een prachtig project en helemaal met straks een nieuwe wildwaterbaan, wordt dit een erg mooie Aqua Mundo, die met recht in de Center Parcs portfolio opgenomen mag worden.

Plaats reactie