Welkom op Center Parcs Informatie! Hét informatie en nieuws forum over Center Parcs. Voor en door Center Parcs liefhebbers!

[Center Parcs] Park De Haan Informatie & Nieuws

De Vossemeren, Erperheide, Les Ardennes, Resort Terhills, Park De Haan
EBFS

Re: [Center Parcs] Park De Haan Informatie & Nieuws

Bericht door EBFS »

Mooie foto's! Goed dat we iets zien van die Secret Garden, ook al kan ik er mij nog altijd niet veel bij voorstellen. :lol:

Tom...

Bericht door Tom... »

Waw, die minigolfbaan ziet er echt stukken beter uit! Heel tof om te zien dit.

De secret garden wordt dus nog aan gewerkt?! Ik vind het apart dat ze ervoor kiezen om het bad op die manier op te vullen. Ik had verwacht, dat ze dat gewoon eruit zouden halen en met grond zouden vullen. Nu blijven die randen van dat bad zichtbaar zo lijkt het. Ik mag hopen dat ze er iets moois van maken. Wel fijn dat ze er de tijd voor nemen. Met natuursteen en heel veel planten, kan het daar erg mooi uit gaan zien. Ik ben benieuwd! Dank voor de update, bijzonder om dit zo te kunnen volgen :)

EBFS

Bericht door EBFS »

Tom... schreef:
14 mei 2020, 09:30
De secret garden wordt dus nog aan gewerkt?!
Er zal altijd wel wat speling zitten tussen het nemen van de foto's en het verschijnen ervan op dit forum. Misschien (hopelijk!) staan ze wel al een stuk verder.

Tom... schreef:
Nu blijven die randen van dat bad zichtbaar zo lijkt het.
Ik vermoed wel dat ze dit nog gaan betegelen. Dan zal die hogere rand wel verdwijnen. Anders lijkt het mij dat het veel gestruikeld zal worden.

Wat mij wel opvalt is dat de kleine baden aan de rand, ik denk dat het jacuzzi's zijn, wel nog behouden worden. Of misschien worden het gewoon plantenbakken ofzo :lol:

Tom... schreef:
Ik mag hopen dat ze er iets moois van maken. Wel fijn dat ze er de tijd voor nemen. Met natuursteen en heel veel planten, kan het daar erg mooi uit gaan zien.
Ik hoop het ook echt. Met zo'n naam als Secret Garden verwacht ik meer dan enkel een paar stoelen in een bijgebouwtje. Maar zo te zien zijn de muren gestript en zijn die oude tegels er ook uit.

Mister Eko

Bericht door Mister Eko »

De foto's van de Secret Garden zijn een maandje oud, ik vermoed dat ze ondertussen wel vooruitgang hebben geboekt :)

Ik vind het - zeker in de huidige tijden - wel 'n beetje jammer dat Center Parcs De Haan zelf amper/geen updates plaatst via sociale media. Een gemiste kans, niet?

De voormalige minigolf was volledig afgesloten door hekkens, dat lijkt ook verdwenen. Het geeft een open gevoel, veel beter dan vroeger.

Mister Eko

Begin mei werd een buitentrap geplaatst met bijhorende leuningen op bestaande bordes door Dewulf Construct bvba.

De oude trap (nog zichtbaar via Google Street View) kwam ietsje verder op het plein, de nieuwe trap is tegen de muur geplaatst. De muren hebben een nieuw likje verf gekregen, de tegels zijn netjes vernieuwd én er is plaats gemaakt voor nieuwe beplanting.

De houten palen die eerder werden besproken zijn ook goed zichtbaar op deze foto's. Benieuwd wat ze hiermee zullen doen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Dewulf Construct bvba

EBFS

Bericht door EBFS »

Mister Eko schreef:
14 mei 2020, 17:31
Een gemiste kans, niet?
Absoluut. Een actieve pagina op sociale media onderhouden is goede reclame, wat zorgt voor meer bezoekers. Ik snap niet echt wat hun redenering is. :? Maar het zij zo. Eens het park ook echt opengaat voor gasten zullen we wel te weten komen hoe alles uiteindelijk is verbouwd.

Mister Eko schreef:
14 mei 2020, 17:39
De houten palen die eerder werden besproken zijn ook goed zichtbaar op deze foto's. Benieuwd wat ze hiermee zullen doen!
Ja, ik blijf het een beetje vreemd vinden. Maar het zal wel een doel hebben. Ik kan mij niet voorstellen dat ze die daar zomaar hebben geplaatst.

Mister Eko

Nog wat foto's gevonden!

Groenaanleg bij het receptiegebouw/Cycle Center:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De pleintjes bij de twee ingangen van Market Dome lijken afgewerkt, de natuur kan nu beginnen groeien. Wat een verbetering!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alleen het mysterie van de vreemde palen is nog niet opgelost :mrgreen:

Bron: Bestratingen

EBFS

Bericht door EBFS »

Het is allemaal heel proper afgewerkt! Die pleintjes zorgen echt wel voor de typische Center Parcs "look and feel". Ik ben ook wel fan van die ene ingang met hout. Heel stijlvol. De andere ingang kan mij iets minder bekoren. Minder groenaanleg en het behouden van al dat glas. Ik snap dat het misschien zorgt voor veel daglicht maar het hint toch wel naar de jaren 80. Maar bon, dat zijn allemaal maar details uiteraard. Het park is er met grote sprongen op vooruit gegaan en is een vier vogeltjespark waardig.

Wel vreemd dat ze nog altijd niet de borden van de Market Dome hebben opgehangen. Normaal gezien moest het park al meer dan twee weken open zijn. Hopelijk doen ze dat wel nog als het park ook echt open gaat.

Mister Eko schreef:
19 mei 2020, 21:18
Alleen het mysterie van de vreemde palen is nog niet opgelost
:lol:

Bedankt voor de mooie foto's Mister Eko!

Tom...

Bericht door Tom... »

Mister Eko schreef:
19 mei 2020, 21:18

Afbeelding
WAW! Jeetje wat een verschil dat hout maakt, dat geeft het een hele andere aanblik. En ja, dat bord Market Dome mag wel komen, daarmee zal het denk ik nog mooier uit gaan zien.

Dit wordt prachtig, alhoewel inderdaad het glas en het wit nog steeds niet heel erg mooi is, vind ik de nieuwe bestrating, het groen en dat hout bij de hoofdingang schitterend en "echt CP". De "achteringang" vind ik minder geslaagd, omdat die nog steeds wel heel erg "jaren '80" eruit ziet, maar goed het is inderdaad een hele sprong voorwaarts.

Dank je voor de update en de foto's!

Die palen zijn denk ik echt gewoon "zeepalen", die als aankleding dienen bij het zee thema ofzo :)

TimBerg

Bericht door TimBerg »

Ik vroeg me al af over welke palen de discussie ging. Dit zijn meerpalen, die worden in havens gebruikt voor het aanmeren van schepen. Is puur ter decoratie.

Mister Eko

De 🆕 nieuwe wildwaterbaan 🏊 💦 🌊 van Center Parcs Park De Haan is getest en goedgekeurd 👍 🥳!

Edit Mariëtte: bovenstaande tekst toegevoegd.

Tom...

Bericht door Tom... »

Wauw wat gaaf dat filmpje, hij doet het :D

Het ziet eruit als een leuke en afwisselende wildwaterbaan, met volgens mij 2 "snellere" stukjes? Is niet verkeerd, hij is sowieso mooi en uniek met 2 tussenbaden. Ook het laatste stukje met de grote bobbel in het midden ziet leuk uit. En het begin met dat vele water vind ik wel spannend uitzien.

Dat is wel een flinke stroming in het buitenbad zeg, ik hoop voor de zwemmers dat je daar nog normaal kunt zwemmen.

Maar heel tof, dit is weer een nieuwe en toch wel unieke Center Parcs wildwaterbaan erbij, hoera!

En zo te zien is het buitenbad opnieuw betegeld in een egale kleur. Dat is echt stukken mooier dan wat het was.

EBFS

Bericht door EBFS »

Waw, wat een mooie baan! :D Dit is zonder twijfel het beste van de renovatie/ombouw naar een Center Parcs-park. De spreekwoordelijke kers op de taart. Het einde vind ik vooral fantastisch. Op redelijk grote snelheid vlotjes naar het buitenbad toe glijden en dan dat eilandje in het midden zodat je twee kanten kan opgaan. Zeer leuk bedacht.

Ik ben benieuwd wat de aanplanting gaat zijn. Een duinenlandschap zoals op die concepttekening (die staat een paar pagina's hiervoor denk ik) zou alleszins goed passen met Park De Haan als kustpark.

djpeter

Bericht door djpeter »

Het ziet er allemaal erg netjes uit :-) mag alleen hopen dat het bord bij de ingang PARK CENTRUM nog word vervangen door Market dome ?...

EBFS

Bericht door EBFS »

Is er trouwens al een concrete datum bekend wanneer de wildwaterbaan opent? Ik vind alleen "zomer 2020". Maar dat is natuurlijk breed. Afhankelijk van de definitie van zomer kan het gaan van juni tot september.

In ieder geval hoop ik dat de wildwaterbaan ook effectief kan opengaan en Corona geen roet in het eten gooit. :?

B767-300ER
Moderator

Bericht door B767-300ER »

Dat zal nog wel even duren vrees ik. De anderhalve meter kan daar niet gehandhaaft worden... En zolang die er is vrees ik voor de wildwaterbaan. Maar wellicht hebben ze daar rond de zomer wat op gevonden.
Groeten Niels

HH: ‘87/‘91/‘98/‘18
EH: ‘92/‘19
KV: ‘86/‘02/‘03/‘19/‘19
HB: ‘87/‘04/‘18/‘19/‘20
MD: ‘88/‘96/‘02/‘03/‘20
VM: ‘08/‘18
BH: ‘07
PZ: ‘98
LB: ‘85
VB: ‘94

Next stay: HB (08-2020), KV (11-2020)

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

HET TESTEN VAN DE WILDWATERBAAN VAN BOVENAF GEZIEN

MEI 2020

Onder een stralende helderblauwe hemel werd de nieuwe wildwaterbaan getest.
Een zeer geslaagde proef en de bevestiging om de laatste fase van de afwerking
op te starten.

Start van de wildwaterbaan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aan het einde moet je kiezen: Ga je links is wild en rechts is mild.
Afbeelding

Afbeelding

Bron: F.Janssen.

Tom...

Bericht door Tom... »

Prachtig, dank je wel!

TimBerg

Bericht door TimBerg »

Wat een leuke baan zeg! Die bult aan het einde is uniek voor deze baan, maar tegelijkertijd ook een knipoog naar de eerste WWB van CP op het Heijderbos. Daar zit ook zo'n bult in, hoewel dat in een deel zonder stroming is.

Mister Eko

Prachtig! Zo te zien ook geen 'veranda' bij de start van de wildwaterbaan ;)

Nog twee dronefilmpjes:

Plaats reactie