CENTER PARCS INFORMATIE: Sunparks De Haan aan Zee wordt vanaf mei 2020 Center Parcs Park De Haan en is nu boekbaar via de Center Parcs website voor verblijven vanaf mei 2020. Het is weer Winter Wonderland op de Center Parcs parken ❄️☃️🌟🎄🎅. Op Center Parcs De Eemhof wordt vanaf maandag 6 januari 2020 gestart met de grootschalige renovaties. De wildwaterbaan van Center Parcs De Vossemeren is gesloten van maandag 15 juni 2020 t/m vrijdag 26 juni 2020. De nieuwe website van Resort Center Parcs Terhills staat online, met op ons forum de eerste foto's van een volledig afgewerkte cottage! De naam van de gloednieuwe Orry & Friendsshow is De Geheimzinnige Fluitketel. Nog veel meer nieuws vind je op ons forum!

[Center Parcs] Park De Haan Informatie & Nieuws

De Vossemeren, Erperheide, Les Ardennes, Resort Terhills, Park De Haan
Chiel

Re: [Center Parcs] Park De Haan Informatie & Nieuws

Bericht door Chiel » 23 nov 2019, 10:33

Gisterenavond was ik op 'Park De Haan' ... Ik heb geen foto's genomen (want Mariette heeft er al heel wat gepost - waarvoor dank), maar vooral m'n ogen goed de kost gegeven.

Mijn bevindingen ...

De 'verHAANe' glorie maakt stilaan plaats voor een schitterend park, maar er is nog heel veel werk aan de winkel.

De slechte weersomstandigheden hebben de vernieuwing van de koepel vertraging doen oplopen en dat merk je ... Het park is enkele weken te vroeg open voor publiek:
- Nieuwe ruimtes zijn niet grondig gepoetst voor ingebruikname (merk je zowel in shop als in kleedruimte aqua mundo)
- Enkele essentiële zaken zijn nog niet gerenoveerd zoals de wandelzones in de aqua mundo. Er is vooral werk gemaakt van de stabiliteit aan groene glijbaan (voor reno stonden er bouwstutten met plastiek buis de trap te ondersteunen), probleem met verf is nu tot op basisbeton aangepakt (voordien was alles weggestoken achter doeken). Veel zones hebben nog de oorspronkelijke witte tegels. Riverstones bij uitstap golfslagbad zijn nog niet hervoegd
- Veel zaken hebben een likje verf gekregen in aqua mundo, maar je ziet dat snel moest gaan

In Aqua mundo ...
- Herbetegeling golfslagbad (grote wittetegels en blauwe mozaïek) valt op zich mee ... het oogt groot en luchtig
- Stroomversnelling heeft nu nieuwe verlichting onderwater: afwisselend rood en blauw ... aankleding hier ontbreekt nog en ook betegeling van deze zone is niet opnieuw gedaan
- Sauna wordt aan zwemzone toegevoegd ... is nog in renovatie. Het binnenbad wordt dichtgemaakt en maakt plaats voor een lounge (cf. vergelijkbaar met wat ze van plan zijn op De Eemhof)
- Grabber Joe maakt vooruitgang. Achterwanden staan er en ook basis voor toog lag er.
- Doorgaan naar Grabber Joe en kinderbad is groter gemaakt met bredere trap
- Kinderbad is niet gewijzigd
- Toiletten aan kinderbad zijn niet vernieuwd
- Bad met blauwe tegels is niet vernieuwd, maar is op zich wel oké als soort lagunebad
- Buitenbad is niet gewijzigd. Er staan nu wel tijdelijke muren tot aan de rand van het bad omwille van bouw wildwaterbaan
- Wild water river is en blijft open ... coating zal vermoedelijk wel nog aangepakt worden als ze deze voor de wildwaterbaan plaatsen
-Whrilpools zijn niet gewijzigd ... Wel is de rotsdecoratie er netjes aangepakt
- Lege zone aan trap blauwe glijbaan en start wild water river moet nog aangepakt worden ...
- Planten hebben serieus afgezien, maar dat wordt zeker nog aangepakt
- Zone aan stroomversnelling is herschilderd en voorzien van nieuwe plafondverlichting ... deze zone (waar vroeger zonnebanken ...) waren, ligt er zeer troosteloos bij
- Kleedkamers zijn een pareltje geworden
- Van nieuwe wildwaterbaan kan je voorlopig zeer weinig zien, maar er wordt volop aan gewerkt.

In de Market Dome ...
- Frites Affaires heeft intussen verlichting, toog staat er en een groot deel muren zijn bezet met hout
- Grand Café ... volop bezig met met houten geveltje - afdakjes zijn er wel al

De market dome is zeer geslaagd. Er zijn heel wat details en je moet echt je ogen de kost geven om alles te zien (bv. geschilderde bomen op plafond vallen niet meteen op, maar zijn er wel)
In werkelijkheid oogt het wel kleiner dan op de foto's.
Hier heb je echt het center parcs gevoel!

Ook buiten staat er nog heel wat ... bewegwijzering, verlichting, nieuwe check-in, luifel bij cycle center, nieuwe speeltuin, kinderboerderij ... al deze zaken moeten er nog komen. Ook het hoofdgebouw zal wel in het voorjaar nog een schildersbeurt krijgen.

We mogen niet vergeten dat ze nog een half jaar hebben voor de Center Parcs-vlag er effectief gaat wapperen.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 23 nov 2019, 15:33

Hoi Chiel,

Heel erg bedankt voor het delen van je ervaringen en de stand van zaken op dit moment, echt super :D !

Wat ik begrijp is dat de sauna dus gaat verdwijnen?

Mister Eko

Bericht door Mister Eko » 23 nov 2019, 18:12

Mariëtte schreef:
23 nov 2019, 15:33
Hoi Chiel,

Heel erg bedankt voor het delen van je ervaringen en de stand van zaken op dit moment, echt super :D !

Wat ik begrijp is dat de sauna dus gaat verdwijnen?

Connectie tussen het grote zwembad en het sauna complex
Het bestaande saunacomplex was apart te gebruiken en had geen connectie met het grote
zwembad. Doorheen de jaren is het gebruik van het sauna complex dan ook enorm gedaald. Op
vandaag de dag is het complex enorm verouderd een renovatie dwingt zich op, maar is in de
huidige configuratie budgettair onverantwoord. Het bestaande zwembad zit vaak op zijn limiet en
bijkomende ruimte zou dus een verademing zijn voor het grote zwembad. De maximumcapaciteit
in het zwembad van 850personen blijft ongewijzigd.
We voorzien een connectie tussen het bestaande zwembad en het te renoveren saunacomplex
waar we een rustige zone met extra capaciteit aan ligplekken willen voorzien. Voor de verbinding
dient de bestaande muur te worden doorbroken en komt er een nieuw glazen sas. Op die manier
blijft de ventilatie apart en kan de drukte van het grote zwembad gedempt worden in de rustige
zone.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 24 nov 2019, 07:36

Dank je wel voor de informatie Mister Eko :D !

Guideke schreef:
21 nov 2019, 11:10
We hebben vroeger eens gelogeerd in Sunparcs De Haan. We vonden toen de sauna mooi en gezellig. In al de berichten heb ik nog niet gelezen of de sauna met al die veranderingen is behouden. Voor ons is een park van Center Parcs zonder sauna geen echt Center Parcs meer. Als deze er niet meer is zullen we er waarschijnlijk niet naar toe gaan ondanks al de mooie vernieuwingen.

Hoi Guideke,

In de twee berichten hierboven vind je alle informatie over de sauna.

Guideke

Bericht door Guideke » 24 nov 2019, 10:47

Bedankt voor de informatie. Als ik het goed begrijp zal er toch nog een sauna behouden worden maar dan met een ingang vanuit het zwembad. We zullen het wel vernemen wanneer dit uitgevoerd zal worden.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 25 nov 2019, 09:08

Tom... schreef:
23 nov 2019, 09:43

Heeft iemand een idee hoe de wildwaterbaan er ongeveer uit gaat zien? En ook of ze de oude "wildwaterbaan" opnieuw in gebruik gaan stellen of hebben ze hier iets mee gedaan?

En Wordt Park De Haan eigenlijk een 4-birdies park of toch gewoon 3?

Hoi Tom,

Er zijn nog geen impressies/tekeningen hoe de nieuwe wildwaterbaan eruit komt te zien.
Wat betreft de oude "wildwaterbaan" daarover heb ik ze een mail gestuurd. Zodra ik een
antwoord heb ontvangen hoor je dit van me.

Park De Haan wordt een 4 birdies park.

Mister Eko

Bericht door Mister Eko » 25 nov 2019, 11:18

Tom... schreef:
23 nov 2019, 09:43

Heeft iemand een idee hoe de wildwaterbaan er ongeveer uit gaat zien? En ook of ze de oude "wildwaterbaan" opnieuw in gebruik gaan stellen of hebben ze hier iets mee gedaan?

En Wordt Park De Haan eigenlijk een 4-birdies park of toch gewoon 3?

Mariëtte schreef:
25 nov 2019, 09:08

Hoi Tom,

Er zijn nog geen impressies/tekeningen hoe de nieuwe wildwaterbaan eruit komt te zien.
Wat betreft de oude "wildwaterbaan" daarover heb ik ze een mail gestuurd. Zodra ik een
antwoord heb ontvangen hoor je dit van me.

Park De Haan wordt een 4 birdies park.

Die oude "wildwaterbaan" (een soort glijbaan met de typische wildwaterbaan-coating en obstakels) is recentelijk (enkele jaren geleden) nog helemaal vernieuwd en opnieuw opengesteld. Ik vermoed dus ook dat hij gewoon operationeel blijft.

TimBerg

Bericht door TimBerg » 26 nov 2019, 10:43

Op LinkedIn staat een prachtige timelapse van 5 minuten over de betegeling van het golfslagbad. Hieronder de link naar het filmpje, ik weet niet of iedereen deze kan zien?

https://www.linkedin.com/embed/feed/upd ... 3556250624

Reginald41

Bericht door Reginald41 » 26 nov 2019, 11:04

Ik maak nooit gebruik van sauna dus het maakt mij niet veel uit of sauna erin blijven of niet. Het is zonde van de ruimte als er bijna niemand meer komt om gebruik van sauna te gaan maken. Het is een grote kostenpost voor Center Parcs om sauna in het zwembad te laten draaien.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 26 nov 2019, 11:09

TimBerg schreef:
26 nov 2019, 10:43
Op LinkedIn staat een prachtige timelapse van 5 minuten over de betegeling van het golfslagbad. Hieronder de link naar het filmpje, ik weet niet of iedereen deze kan zien?

https://www.linkedin.com/embed/feed/upd ... 3556250624

Hoi TimBerg,

Wow, wat een prachtige timelaps :D 8-) ! Dank je wel voor het delen van de link!

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 27 nov 2019, 10:27

BETEGELING VAN DE AQUA MUNDO

De storm aan de Belgische kust in Center Parcs Park De Haan is weer geluwd!

In slechts 2,5 week tijd is het complete golfslagbad, plonsbad, delen van de perrons, waadbak en
diverse trappen geheel opnieuw betegeld.

Al het bestaande tegelwerk is in dit korte tijdsbestek verwijderd en afgevoerd, wanden opnieuw
uitgevlakt met een speciale stucmortel, vloeren gesmeerd en alles betegeld met diverse materialen
zoals kwartsiet, flagstones, natuursteen mozaiek, keramische mozaiek en traditionele zwembad
keramiek.

EEN OVERZICHT VAN DE BETEGELING

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

HET EINDRESULTAAT

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: H.van Geffen.

Vendalmeren

Bericht door Vendalmeren » 27 nov 2019, 15:53

Dat was een flinke klus! Maar wel mooi gedaan! Ik vind het er wel netjes uitzien zo.

EBFS

Bericht door EBFS » 28 nov 2019, 11:04

Is er op het park eigenlijk iets veranderd van groenaanleg? Voor zover ik kan zien op foto's zijn de cottages bijna allemaal omringd door hagen. Dat geeft een heel onnatuurlijk/steriel beeld vind ik.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 28 nov 2019, 16:49

Hoi EBFS,

Ik snap wat je bedoelt, de meeste cottages zijn omringd door hagen wat veel onderhoud nodig heeft om het
netjes te houden. Wat me wel opviel is dat de meeste cottages, doordat ze zijn omringd door hagen, veel
privacy hebben. Er zijn ook cottages die wel omringd zijn met hagen maar waar het minder steriel oogt omdat
er ook een ander type groen is gebruikt waardoor het wat minder gecultiveerd is.

Een cottage omheind met een natuurlijke afscheiding.
Afbeelding

Een cottage met een combinatie van een strakke haag en een ander soort groenafscheiding.
Afbeelding

Afbeelding

Strak geknipte hagen.
Afbeelding

leijtens

Bericht door leijtens » 29 nov 2019, 06:34

Hoi Mariette,
Heb je op De Haan toevallig nog foto's kunnen maken van de Lake Side huisjes.
We zijn erg benieuwd.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 29 nov 2019, 10:30

Hoi leijtens,

Ik ben bij de Lake Side cottages geweest. Ik heb er ook een aantal foto's genomen.
maar Ik ben er nog niet aan toe gekomen deze uit te selecteren, maar ik ben het
zeker niet vergeten en zal de foto's met informatie erbij binnenkort op het forum
plaatsen.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 29 nov 2019, 16:21

HET BURGER RESTAURANT WORDT FRITES AFFAIRS

De Frites Affairs is bijna klaar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron foto's 1+ 2: Coster Design Services.
Bron foto 3: Studio Chalk Art.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 29 nov 2019, 21:14

DE FRITES AFFAIRS OP CENTER PARCS PARK DE HAAN IS GEOPEND!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Studio Chalk Art.

Tom...

Bericht door Tom... » 30 nov 2019, 09:02

Mooi zeg, dat is echt een hele verbetering! :)

De tegels in het zwembad, daar snap ik dus he-le-maal niks van. Ik dacht serieus dat die randjes met riverstones nog uit de Sunparks tijd waren.
Ik vind het eindresultaat echt niet mooi. Het schreeuwt "we willen wel, maar kunnen niet" :?

Ze halen dus alles eruit, dit is dé kans om het bad écht "Center Parcs" te maken en dan doen ze dit. Waarom witte tegels? Ik snap dat ze een mozaïek leuk vinden om erin te maken, maar doe dat dan op de manier zoals ze in Les Ardennes hebben gedaan. Nu zitten er van die half uitgehakte witte tegels tegen de wanden, het is alsof ze met weinig geld iets van een lelijk bad hebben proberen te maken. Ik vind het grote geheel (het bad met het water erin en dan dat wit en blauw onder water) best mooi hoor, maar de afwerking vind ik echt niks.

En dan dus nog eens die randjes met golvende riverstones. Wie verzint zoiets: witte, tegels, azuurblauwe mozaïk erin en dan die riverstones, dat is toch geen combinatie?! Maak dan de muren tot onderwater van riverstones ofzo, het ziet er zo rommelig uit. sorry dat ik niet enthousiaster ben ;)

Ik ben wel blij, dat ze sommige zones van de looppaden wel meteen goed hebben aangepakt. Ik hoop dat er geen witte tegels meer te vinden zijn op de looppaden, dat die tot het golfslagbad beperkt blijven. Zoals op de trappen, dat ziet er dan wel weer prachtig uit :)

Dank je wel weer voor de gave updates!!!

Reginald41

Bericht door Reginald41 » 02 dec 2019, 10:00

Het is vandaag 2 december en Park De Haan staat nog niet op Center Parcs website boekbaar.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 02 dec 2019, 10:42

CENTER PARCS PARK DE HAAN IS VANAF NU TE BOEKEN VIA DE WEBSITE VAN CENTER PARCS

Voor aankomsten vanaf mei 2020.

Klik/tik op de foto.

Afbeelding[/IMG]

Reginald41

Bericht door Reginald41 » 02 dec 2019, 10:56

Ik kan nog steeds niet boeken want de prijzen en foto's van cottages staan er nog niet op.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 02 dec 2019, 13:19

Reginald41 schreef:
02 dec 2019, 10:56
Ik kan nog steeds niet boeken want de prijzen en foto's van cottages staan er nog niet op.

Nu wel :D !

Reginald41

Bericht door Reginald41 » 02 dec 2019, 14:58

Ik zie het, tof! Ga even kijken wat ze daar aanbieden.

bianca

Bericht door bianca » 03 dec 2019, 09:25

Voortaan touristenbelasting betalen via centerparcs.be jammer

Plaats reactie