Welkom op Center Parcs Informatie. Hét informatie en nieuws forum over Center Parcs. Wordt lid voor nog meer voordelen!

[Center Parcs] Les Ardennes Informatie & Nieuws

De Vossemeren, Erperheide, Les Ardennes, Resort Terhills, Park De Haan
Plaats reactie
Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

NIEUW: DE ACTION FACTORY

De nieuwe Action Factory.

Afbeelding

De interactieve indoor Mini golfbaan.
Afbeelding

Afbeelding

Het Cycle Center bevindt zich ook in de Action Factory.
Afbeelding

Boven is er het Factory Café met een mooi uitzicht.
Afbeelding

Bron: Les Ardennes.

Mariëtte
Beheerder

Re: [Center Parcs] Les Ardennes Informatie & Nieuws

Bericht door Mariëtte »

CENTER PARCS LES ARDENNES IS VANDAAG (10-10-2019) OFFICIEEL GEOPEND

Capelle aan den IJssel, 10 oktober 2019 - Na een omvangrijke vernieuwing van 350 cottages en alle centrale faciliteiten opende de directie van Center Parcs Europe vandaag officieel de deuren van Center Parcs Les Ardennes. Center Parcs heeft 42 miljoen euro geïnvesteerd in de innovatie van het park. In de afgelopen drie jaar steeg het aantal overnachtingen in Center Parcs Les Ardennes met maar liefst een kwart. Van de gasten is 55 procent afkomstig uit de buurlanden van België, van wie ruim een derde uit Nederland.

Afbeelding

Het kasteeltje als multifunctionele (vergader)ruimte.
Center Parcs Les Ardennes heeft in de afgelopen jaren een volledige metamorfose ondergaan. Zo zijn alle 350 cottages in een nieuw jasje gestoken en zijn de VIP-cottages onder meer voorzien van een privésauna. Ook alle centrale faciliteiten zijn vernieuwd. Zo hebben bezoekers van de Market Dome toegang tot een nog uitgebreider en gevarieerder aanbod. Ook heeft het kasteel in het park een gedaanteverwisseling ondergaan en biedt dit nu onderdak aan een multifunctionele (vergader)ruimte van 200 m². Het kasteel is middenin de bosrijke Ardennen gelegen en is de ideale uitvalsbasis voor inspirerende meetings, trainingen, conferenties, evenementen en teambuilding events.

Het kasteeltje is omgetoverd tot een multifunctionele ruimte.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een vernieuwde VIP cottage.
Afbeelding

Allerlei activiteiten voor oud en jong.
Center Parcs Les Ardennes biedt bezoekers nu een nóg groter aanbod van leuke en avontuurlijke activiteiten voor het hele gezin. In de overdekte Action Factory kunnen kinderen en hun ouders zich naar hartenlust uitleven. Zo kunnen de allerjongsten heerlijk spelen in het BALUBA indoor speelparadijs, bezoekers hun krachten meten tijdens een spelletje minigolf met blacklights of een bezoek brengen aan het Laser Labyrinth. Ook kunnen ze in de Aqua Mundo een duizelingwekkende afdaling maken in de Duo Racer glijbaan en is er een nieuwe bowlinghal. Elk dag staan in het park 362 medewerkers klaar om ervoor te zorgen dat bezoekers kunnen genieten van een heerlijke vakantie.

Nieuw is ook de Action Factory met Baluba.
Afbeelding

Afbeelding

De geschiedenis van het park.
Het voormalige park Golonfa (opgericht in 1982) werd in de jaren negentig onderdeel van het Belgische Sunparks. In 2007 werd Sunparks overgenomen door Pierre & Vacances-Center Parcs. Tot 2017 exploiteerde zij het park onder het merk Sunparks, het jaar waarin de vernieuwingen van start gingen. “Center Parcs Les Ardennes is één van de mooiste vakantieparken van Center Parcs Europe, dat 27 parken in Nederland, Duitsland, Frankrijk en België telt”, vertelt Ferracci. “Naast onze zes Belgische parken komt er binnenkort nog een vakantiepark bij: het Terhills Resort in Limburg, een prachtig park dat bestaat uit 250 luxe villa’s die zijn gelegen rond een schitterend meer. Naar verwachting opent Terhills Resort het in het voorjaar 2021 zijn deuren.”

Tom...

Bericht door Tom... »

Huh? Waar komt dit nu ineens vandaan? Het park ging in december 2017 open, maar in oktober 2019 houden ze ineens een "officiële opening"?

Leuk hoor, dat alles nu dan eindelijk klaar is. Hopelijk werken de lantaarnpalen op het park inmiddels ook :lol:

Maar fijn, een mooie Action Factory en het kasteeltje is opgeknapt en wordt ook gebruikt, dat is goed om te zien.
Ze hebben daar flink gewerkt, ik vind dit park voor een 3-vogel park echt wel prima opgeknapt, dus ik wens het park alle succes toe, dat het verdient!

marcozandstra

Bericht door marcozandstra »

Dat laatste ben ik volledig met je eens Tom. Als dit de graadmeter is voor een 3 Birdy park dan is het een zeer mooie ontwikkeling!

Christel

Bericht door Christel »

Les Ardennes is inderdaad een hele mooie volwaardige 3 birdies park geworden. Alles is grondig onder handen genomen,ook de struiken en bomen zijn grondig gesnoeid. De Market Dome heeft zeker een mooie gezellige uitstraling gekregen en ook de supermarkt biedt een zeer uitgebreid gamma voeding aan 👍 De action factory Is ook een meerwaarde voor het park en je kan er lekkere salades eten. Vroeger waren wij terughoudend voor dit park maar nu zijn we alvast fan 😉👌🏻

Tslhbb

Bericht door Tslhbb »

Ik ga in het voorjaar naar Les Ardennes en vraag mij af of er laadpalen zijn voor electrische auto's;

Op twitter is deze vraag in 2017 ook gevraagd en toen was het antwoord ja...

Ik heb deze vraag aan de klantenservice gevraagd (eerst via twitter, maar geen reactie ontvangen. Daarna via klantenservice) en die gaven aan dat er GEEN laadpalen zijn. (Maar deze info was uit 2018)

Op de plattengrond van het park staat op de parkeerplaats wel een pictogram voor laadplekken.

Wat is momenteel de status van de palen? Zeker Nederlandse automobilisten zullen vaker met een electrische auto komen en omdat er niet veel publieke laadpalen in de omgeving lijken te zijn vraag ik mij dit af.
Ook ben ik benieuwd welk laad en parkeer beleid Center Parcs (voor dit park, maar ook voor de andere parken) hanteerd. Het zou niet netjes zijn als gasten hun auto een week lang aan de laadpaal laten staan en hiermee de plek blokkeren voor anderen die wel (met spoed) de auto moeten opladen.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Tslhbb,

Er zijn laadpunten op het park die je kunt gebruiken.

Afbeelding

Het is de bedoeling dat als de auto opgeladen is dat men de auto weer afkoppelt zodat de plek weer vrij
is voor een ander. Mocht dit niet het geval zijn, dan dit gelijk melden bij de receptie zodat zij actie kunnen
ondernemen.

Plaats reactie