Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Center Parcs] Terhills Resort

De Vossemeren, Erperheide, Les Ardennes, Park De Haan, Terhills Resort
Plaats reactie
TimBerg

Re: [Center Parcs] Terhills Resort

Bericht door TimBerg »

Zie ik trouwens rechts op de foto van het zwembad nu iemand op een bandenglijbaan? Het lijkt wel een persoon in een groene band op een schans, die je wel eens aan het einde van bandenglijbanen ziet... is zo'n glijbaan hier gepland?
Tom...

Bericht door Tom... »

TimBerg schreef: 06 nov 2020, 16:47 Zie ik trouwens rechts op de foto van het zwembad nu iemand op een bandenglijbaan? Het lijkt wel een persoon in een groene band op een schans, die je wel eens aan het einde van bandenglijbanen ziet... is zo'n glijbaan hier gepland?
Nee, dat is een tekening van Aquariaz, waarvan ik hoop dat het Terhills bad zo uit gaat zien...

Volgens mij komt er geen glijbaan of iets van ander "vertier" ;)

Deze:

Afbeelding

Maar die komt dus helaas niet in Terhills, sorry voor de verwarring die ik met mijn "wens tekening" creëer ;)
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

PROEFDRAAIEN EN OPENING VAN TERHILLS RESORT

Proefdraaien.
Op 8 mei 2021 gaan ze proefdraaien en laatste in de zomer van 2021 gaan het park open, als de coronamaatregelen dat toelaten tenminste.

In coronatijd.
Net zoals in de andere parken, worden hier alle nodige afstandsmaatregelen getroffen. Ook in de Countryclub is er ruimte genoeg om in alle veiligheid te kunnen ontspannen. Het ventilatiesysteem brengt voortdurend verse lucht binnen. De gasten krijgen armbandjes om hun cottages te openen, activiteiten te boeken, contactloos te betalen, of voor de toegang tot het zwembad en de lockers. Ook als het zwembad door corona moet sluiten, zijn er nog genoeg andere zaken te doen. Met je eigen bubbel gaan wandelen of fietsen, dat is bijvoorbeeld voor mensen die in de stad wonen niet altijd mogelijk.

Heerlijk ontspannen op het luxe terras aan het water.
Afbeelding

Afbeelding

Bron informatie: Nieuwsblad.be.
Rivière sauvage

Bericht door Rivière sauvage »

in het bericht over de bungalowcadeaubon 2021 wordt ook eea over Terhills genoemd.

Is dit de eerste keer keer dat we vanuit centerparcs horen welke cottage types er komen?
(Exclusive cottages, Exclusive Lakeside cottages, VIP cottages, VIP Lakeside cottages en VIP mindervalidencottages)
Frequent bezoeker van Franse CP parken. Hautes des Bruyeres, Bois Francs, Lac d'Ailette, Trois Forets, Bois aux Daims. Vragen? Stuur gerust een bericht.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Rivière sauvage,

Ik stond er ook van te kijken en zelf ben ik de cottages types, die benoemd worden bij de Bungalowcadeaubon, nog nergens tegenkomen.
Ik dacht eerst dat ze het hadden over Park De Haan, die ook het type Lakeside VIP cottages hebben, maar het staat toch echt bij
Terhills Resort genoemd.

Spannend is het wel, nog een paar weken en we weten het zeker als er boekingen gemaakt kunnen worden.
Tom...

Bericht door Tom... »

Mariëtte schreef: 19 nov 2020, 09:04 Ik dacht eerst dat ze het hadden over Park De Haan
:lol: Dat dacht ik dus ook!

Dat wordt dus nog eens extra extra betalen voor een cottage aan het meer. In plaats van 33 euro voor de voorkeur te spenderen om aan het meer te liggen, wordt dit dus een apart cottage type. Slim van ze ;)

Maar wel gaaf om de eerste vermelding van dit park te zien, met logo. Zo te zien gaan ze het dus echt als een apart iets promoten, net als Villages Nature. Leuk, ik ben heel erg benieuwd naar de cottages, de types en de prijzen.
B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

Meer informatie over Terhills nu op de website van CP.

https://www.centerparcs.nl/nl-nl/terhills-resort_ms

Je kan je ook inschrijven voor de Terhills nieuwsbrief.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

BEHIND-THE-SCÈNES BEELDEN TERHILLS RESORT

19-11-2020

Dit zijn screenshots uit de story op Facebook van Center Parcs Nederland.
Omdat die beelden morgen alweer weg zijn uit de story heb ik toch wat
screenshots gemaakt. Niet optimaal, maar geeft wel een beeld hoop ik.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo zien de vrijstaande cottages aan het water eruit.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
markieanta

Bericht door markieanta »

Moeten we nu weer aan de nespresso?
B767-300ER

markieanta schreef: 19 nov 2020, 19:36 Moeten we nu weer aan de nespresso?
Dat moeten we toch sowieso in de VIP? (naast de filterkoffie)
Tom...

Bericht door Tom... »

Oh wat geweldig! Zelfs de kinderstoel is chique in dit park 😁

Dank je voor de screenshots, heel tof om te zien!
Keiko

Bericht door Keiko »

Wat voor soort cottage zou dit worden?

Vind de woonkamer nog een beetje kaal ogen.
EP '05
BH '11
MD '16 - KV '16
LP '17
VM '18
HH '19
HB '20
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Keiko,

Ik vermoed dat het om een Exclusive cottage gaat.
markieanta

Bericht door markieanta »

B767-300ER schreef: 19 nov 2020, 19:40 Dat moeten we toch sowieso in de VIP? (naast de filterkoffie)
Nee dolce gusto staat in alle andere vips.
B767-300ER

Excuus. Je hebt natuurlijk helemaal gelijk!
Rivière sauvage

ha, na enig speurwerk zojuist gevonden:

https://www.centerparcs.be/be-vl/belgie ... lls-resort
Op de Belgische site staat achter de schermen de parkpagina al online. Het is duidelijk een eerste concept en nog verre van af.

Opvallend: 2 birdies... Dit park moet het blijkbaar hebben van de ligging in het nationaal park Hoge Kempen en de luxe in je cottage, en juist niet van de aanwezige voorzieningen en het activiteitenaanbod binnen het vakantiepark terrein.

Desondanks is er wel een indoor speeltuin ('kids play" genaamd), kids haven, kids safari, kinderboerderij, outdoor adventure golf, verhuur van e-boats, fietsen, mountainbikes, kano's, waterfietsen, zeilbootjes en activiteiten zoals kids club, voorleesverhaaltje, family rangers, "elements today", "secrets of nature show" en workshop Creatief bezig zijn.
Aquagarden: stroomversnelling ("De Aqua Garden is aangelegd als een tropische rivier, waarin je letterlijk een rondje kunt zwemmen en helemaal kan relaxen in het warm water van 30 graden. En als je wilt, zwem je zó door naar het buitenbad met prachtig uitzicht over het meer."), bubbelbad, kinderbad en buitenbad

Aangrenzend aan het park zijn natuurlijk nog wel mooi voorzieningen, zoals Eleisa-wellness, Terhills Cablepark (waterskien), Terhills Aquapark, etc.

Er staat al een mooi filmpje over dit park, waarin we nu kunnen binnenkijken in een exclusive cottage.
Het filmpje geeft ook aan dat je vanaf 8 december kan boeken. Dan zal deze parkpagina dus af moeten zijn en bereikbaar worden via de hoofdnavigatie-structuur.
Frequent bezoeker van Franse CP parken. Hautes des Bruyeres, Bois Francs, Lac d'Ailette, Trois Forets, Bois aux Daims. Vragen? Stuur gerust een bericht.
B767-300ER

Bedankt voor het delen. Ik had die pagina ook reeds gevonden maar wist niet of hij al geplaatst mocht worden.
Ben vooral benieuwd naar de prijzen.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Dank je wel voor het delen van de link Rivière sauvage :D .

TERHILLS RESORT EEN PARK VIDEO INCLUSIEF EEN KIJKE IN EEN EXCLUSIVE COTTAGE

Edit Mariëtte: Link naar de video op Vimeo verwijderd wegens het privé zetten van de video door de eigenaar ervan.
EBFS

Bericht door EBFS »

Ik zou het toch maar vreemd vinden dat dit maar twee vogeltjes zou krijgen. Dat zou dus willen zeggen dat dit park slechter zou zijn dan Parc Sandur, Park Nordseeküste of Limburgse Peel. Dat klopt langs geen kanten. De cottages zijn stukken beter (gloednieuw én alleen maar VIP en Exclusive), de omgeving ook (letterlijk aan de rand van een nationaal park, beter kan niet) en de activiteiten zijn toch nog redelijk uitgebreid voor zo'n park. Ik zou zeggen dat het er gewoon vijf verdient. En ik heb zo'n voorgevoel dat de prijzen alleszins niet overeen zullen stemmen met twee vogeltjes. :lol:

Die site ziet er nog in opbouw uit. Dus hopen dat die classificering gewoon tijdelijk is en als de pagina ook echt online gaat het park er gewoon vijf krijgt.
B767-300ER

Zou goed kunnen. Aan de andere kant verdien je “sterren” aan de hand van voorzieningen. Niet aan de hand van ligging. We zullen zien. :mrgreen:
EBFS

Bericht door EBFS »

B767-300ER schreef: 22 nov 2020, 10:35 Aan de andere kant verdien je “sterren” aan de hand van voorzieningen. Niet aan de hand van ligging.

Dat klopt. Voor de gewone Center Parcs-parken dan. Maar dat is natuurlijk moeilijker toe te passen op die "aparte" parken, zoals Villages Natures of Terhills. Center Parcs probeert iets "anders" te doen maar wil tegelijkertijd de parken in dat keurslijf van die vogeltjes krijgen. Dan krijg je deze soort situaties natuurlijk. Je hebt twee oplossingen. 1) Maak er echte Center Parcsen van; of 2) Beoordeel ze op basis van andere criteria.

Ik blijf er alleszins bij, twee vogeltjes zou dit park absoluut geen recht aandoen, ook al worden de gewone standaarden toegepast. Zelfs met de meest simpele voorzieningen is het al beter dan Parc Sandur.
B767-300ER

Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Waarschijnlijk heb ik zelf niet duidelijk kunnen maken wat ik bedoelde

Misschien helpt deze link om te verduidelijken wat ik bedoel. Een zelfde iets zal ongetwijfeld ook bestaan voor campings en bungalowparken.

https://www.maxvandaag.nl/sessies/thema ... n-sterren/

Kort samengevat: de criteria worden niet vastgesteld door de uitbater, maar door een overkoepelend orgaan. Aan de hand van de criteria wordt vervolgens een aantal sterren toebedeeld aan een accomodatie.

Ik neem aan (maar kan het mis hebben) dat dat voor bungalowparken ook geldt en dat die criteria dus niet door CP worden opgesteld, maar door een kverkoepelend iets.
Het zou mijns inziens dus goed kunnnen dat CP zijn birdies niet zelf toekent. Maar ik kan het ook mishebben natuurlijk.

Het antwoord weten we als de classificatie bekend is.
EBFS

Bericht door EBFS »

B767-300ER schreef: 22 nov 2020, 11:21 Ik neem aan (maar kan het mis hebben) dat dat voor bungalowparken ook geldt en dat die criteria dus niet door CP worden opgesteld, maar door een overkoepelend iets.

Ik weet dat dit voor hotels gebeurt, maar voor bungalowparken weet ik het ook niet. Het zou mij verbazen. De classificering is toch al van verschillende parken veranderd in het verleden zonder dat er een upgrade is gebeurd? Volgens mij bepaalt Center Parcs dit gewoon zelf. De criteria die op Center Parcs van toepassing zijn (viewtopic.php?f=7&t=172) lijken niet echt universeel te zijn.

Soit, we zien wel als de pagina ook officieel online gaat.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

DE COTTAGES

Er zijn VIP en Exclusive cottages.

Er zijn rolstoelvriendelijke (mindervaliden) cottages beschikbaar voor 4 of 6 personen.

Huisdieren zijn toegestaan in de cottages: 1 huisdier in de 4- en 6 persoonscottages,
2 huisdieren in de 8- en 12 persoonscottages. In de 2-persoonscottages zijn huisdieren
niet toegestaan.

De cottages van bovenaf gezien.
Afbeelding

Afbeelding

Het terras van een Exclusive cottage.
Afbeelding

Bron: Center Parcs België.
Rivière sauvage

op de homepage van de parkpagina is nu inderdaad een beknopte beschrijving per cottagetype toegevoegd.

Qua birdies is het park erg laag ingedeeld... 2 birdies, terwijl 3 ook wel had gekund.
Maar qua cottages hebben ze het juist weer erg hoog ingedeeld :roll:

Horen de Exclusive cottage werkelijk in deze klasse? Bijv. zonder dat er een bubbelbad in zit?
Het interieur is ook erg eenvoudig, en zeker niet de "Elegante, luxueuse cottage met een eigentijds interieur" die dit type voorstaat en we 'm ook daadwerkelijk kennen van AG en LTF.

Of een cottage classificeren als VIP, terwijl er geen sauna in zit. En ook hier geen bubbelbad.

Hebben we niet eigenlijk te maken met Premium resp. VIP?
Ralf

Bericht door Ralf »

Filmpje van CP zelf wat paar uur geleden geplaatst is. Veel kijkplezier.
Voor een overzicht met alle cottage plattegronden gesorteerd op aantal personen en per park ga naar:
Https://www.vakantieaanbeveling.nl
Ralf

Bericht door Ralf »

Filmpje van CP zelf wat paar uur geleden online is gezet. Veel kijkplezier.
Voor een overzicht met alle cottage plattegronden gesorteerd op aantal personen en per park ga naar:
Https://www.vakantieaanbeveling.nl
Tom...

Bericht door Tom... »

Gaaf om die site al te zien, goed speurwerk!
Gisteren stond er nog "Aqua Mundo" op, maar dat is er nu van af. Ik denk dat iemand achter de schermen een andere park pagina als basis heeft gebruikt en die nu aan het aanpassen is.

Wat ik wel apart vind, is dat ze het park als "zeer exclusief" promoten, maar er best wel veel kinderactiviteiten gepland staan. Zo staat er nu nog een aquapark op het meer op als activiteit, maar ik kan me niet voorstellen dat je een Exclusive Lakeside cottage boekt en er dan zo'n plons- en schreeuwding op het meer vóór je ligt. Maar misschien is dat allemaal info die nog gewijzigd moet worden. Al staat er wel "10 minuten van het park", dus misschien is dat bij het Cable Park, wat in het gebied vlak naast het park ligt en waar je geen last van hebt (dat is een ander meer dat vlak naast de ingang van het park ligt, maar toch helemaal apart).

Ook leuk hoe de Aqua Garden omschreven staat: De Aqua Garden is aangelegd als een tropische rivier, waarin je letterlijk een rondje kunt zwemmen en helemaal kan relaxen in het warm water van 30 graden. En als je wilt, zwem je zó door naar het buitenbad met prachtig uitzicht over het meer.

En deze tekening vind ik PRACHTIG, dat ziet er toch zeker CP waardig uit:
TH_136851_169.jpg
Ik woon vlakbij en ging voor corona vaker kijken hier, maar doe dat nu liever niet wat wel jammer is. Wel enorm tof om te zien hoe het er van boven uitziet. Enkele jaren geleden heb ik hier vaker gewandeld en zei ik "hier komt het centrum" etc en nu staat het er gewoon al. Heel bijzonder!
Keiko

Bericht door Keiko »

Rivière sauvage schreef: 23 nov 2020, 15:59 op de homepage van de parkpagina is nu inderdaad een beknopte beschrijving per cottagetype toegevoegd.

Qua birdies is het park erg laag ingedeeld... 2 birdies, terwijl 3 ook wel had gekund.
Maar qua cottages hebben ze het juist weer erg hoog ingedeeld :roll:

Horen de Exclusive cottage werkelijk in deze klasse? Bijv. zonder dat er een bubbelbad in zit?
Het interieur is ook erg eenvoudig, en zeker niet de "Elegante, luxueuse cottage met een eigentijds interieur" die dit type voorstaat en we 'm ook daadwerkelijk kennen van AG en LTF.

Of een cottage classificeren als VIP, terwijl er geen sauna in zit. En ook hier geen bubbelbad.

Hebben we niet eigenlijk te maken met Premium resp. VIP?
Deze gedachte heb ik ook. Ik had er wat anders van verwacht. Het terras ziet er echter wel comfortabel uit, buitendouche en buitensauna zijn een leuke toevoeging. Ze zien er ruimtelijk uit met veel lichtinval. Maar de 'exclusive' inrichting mist. Dit is te basic voor mijn idee. En dat is jammer, want dan zou ik liever kiezen voor zoiets als AG. Tenzij de prijzen aantrekkelijker zijn..
EP '05
BH '11
MD '16 - KV '16
LP '17
VM '18
HH '19
HB '20
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Rivière sauvage schreef: 22 nov 2020, 00:45 ha, na enig speurwerk zojuist gevonden:
https://www.centerparcs.be/be-vl/belgie ... lls-resort

Hoi Rivière sauvage,

Geweldig dat je die site hebt ontdekt, we hebben er al veel info kunnen lezen :D !

Helaas is die website nu opeens offline gehaald 😭.

Ik zal de link binnenkort aanpassen naar een niet klikbare link, want een 404 error op een website, in dit geval het forum, kan Google niet zo waarderen ;) .

Edit Mariëtte: De link werkt weer en ik zal de link daarom niet aanpassen naar een niet klikbare link.
EBFS

Bericht door EBFS »

Mariëtte schreef: 24 nov 2020, 09:28 Helaas is die website nu opeens offline gehaald 😭.

Ze zullen hier hebben meegelezen :lol:
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Goed nieuws, de website is weer terug online!

https://www.centerparcs.be/be-vl/belgie ... P][baby]=0
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

DE COTTAGES

VIP COTTAGES

VIP cottages.
Elegante, ruime cottages.
Privéterras aan het water met BBQ.
Slaapkamers met eigen badkamer.

VIP Lakeside cottages.
Panoramisch uitzicht over het meer.
Privéterras aan het water met BBQ.
Slaapkamers met eigen badkamer.

EXCLUSIVE COTTAGES

Exclusive cottages.
Infraroodcabine en buitendouche.
Privéterras aan het water met kamado BBQ en loungeset.
Badjas en slippers.

Exclusive Lakeside cottages.
Panoramisch uitzicht over het meer.
Privéterras aan het water met kamado BBQ en loungeset.
Badjas en slippers.
buitensauna en buitendouche.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

IMPRESSIES VAN DE AQUA GARDEN

Afbeelding

Afbeelding

IMPRESSIES VAN HET RESTAURANT IN DE COUNTRY CLUB

Afbeelding

Afbeelding

Het buitenterras.
Afbeelding

IMPRESSIE VAN DE SUPERMARKT
Afbeelding

Bron: Center Parcs.
Tom...

Bericht door Tom... »

Dank je voor de nieuwe tekeningen, dat ziet er toch allemaal prima uit?!

Ik vind de Aqua Garden erg mooi zo en hoewel het restaurant niet echt een tropische sfeer heeft, vind ik ook dat erg mooi met die bomen binnen en dat hout. Ik ben fan :)
Plaats reactie