Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Center Parcs] Terhills Resort

De Vossemeren, Erperheide, Les Ardennes, Park De Haan, Terhills Resort
Plaats reactie
Reginald41

Re: [Center Parcs] Resort Center Parcs Terhills

Bericht door Reginald41 »

Alle parken die net nieuw is zijn altijd kaal maar in de loop van de jaren wordt echt heel prachtig met veel natuur.
Tom...

Bericht door Tom... »

Er is weer nieuwe info verschenen op de CP website!

https://www.centerparcs.nl/nl-nl/terhills-resort_ms

Het zwembad gaat "Aqua Garden" heten, wat enorm tof vind ik dat! Het is een beetje terug naar de "Subtropische Zwemtuin", zoals het zwembad op De Berkenhorst heet. Daarmee geven ze aan dat het bad kleiner is dan een Aqua Mundo, maar tóch een Center Parcs bad is. Erg leuk bedacht!

je kunt vanaf december 2020 een cottage boeken, dus dan zullen we meer weten over de prijzen etc. Wel begrijp ik dat er alleen VIP en Exclusive cottages komen. Dus geen Comfort of Premium, spannend... ;)

En deze afbeelding van de Country Club en Aqua Garden:

Afbeelding

Ik vind de nieuwe tekening echt prachtig en veelbelovend uitzien! Mooi dat buitenbad zo langs het meer, dat is erg mooi. En fijn dat ze toch voor een buitenbad hebben gekozen en niet voor de zwemvijver, die op de eerste tekeningen staat.

En dan te bedenken dat ik een paar jaar geleden nog wandelde op de plek waar nu het buitenbad ligt en dacht "hier gaan ze een CP park bouwen", ik vind het echt zo geweldig dit project :)
B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

Thnks dor sharing!
Schrik niet van de prijzen straks
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Wow, Tom, wat gaaf, dank je wel voor de informatie en de foto :D !
Keiko

Bericht door Keiko »

B767-300ER schreef: 06 sep 2020, 20:43 Thnks dor sharing!
Schrik niet van de prijzen straks
Ik zal alvast mijn portemonnee voorbereiden.. :lol: Het ziet er al wel prachtig uit.
Als het dan mooi volgroeid is zou ik er zeker een keer een bezoekje aan willen brengen.
EP '05
BH '11
MD '16 - KV '16
LP '17
VM '18
HH '19
HB '20
B767-300ER

Wij ook. En ondanks dat de voorzieningen wellicht monder zijn, ga je hiervoor vrees ik wel de hoofdprijs betalen. Ondanks dat gaan wij er zeker een keer heen
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Prachtig uitzicht vanaf het terras.

September 2020.

Met dank aan forumlid Tom...voor de foto's.

Afbeelding

Afbeelding
christiaan

Bericht door christiaan »

Benieuwd hoe Center Parcs Resort Terhills er nu bij ligt? Kijk dan snel naar de update met nieuwtjes.
Tom...

Bericht door Tom... »

Tof hoor weer zo'n video! Dank jullie wel :)

Wat wordt het toch bijzonder en mooi daar!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

FOTO UPDATE

05-10-2020

Met dank aan Christel voor de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het buitenbad is op dit moment afgedekt met een groot wit doek.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tom...

Bericht door Tom... »

Prachtig! Ook met al dat "nieuwe" water om het parkcentrum heen. Stel je daar bomen en planten bij voor: waw :o
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

FOTO-UPDATE

13-10-2020

Met dank aan forumlid Tom... voor de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De bouw van de centrale voorzieningen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Reginald41

Voor mijn gevoel lijkt het of dit Lommerbergen 2.0 is dan in moderne jasje!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Re: [Center Parcs] Terhills Resort

Bericht door Mariëtte »

TERHILLS RESORT BY CENTER PARCS

Medio 2021 opent Terhills Resort, gelegen bij Nationaal Park De Hoge Kempen in Belgisch Limburg. Of je nu actie of ontspanning zoekt: In Terhills Resort zul je stijlvol samenzijn in het hart van de natuur 🌳. In het restaurant ben je de hele dag welkom voor een culinaire ontdekkingsreis, terwijl de omgeving je uitnodigt om luxe te shoppen, te relaxen in de Wellness of in actie te komen op de waterskibaan 🌊.

Terhills Resort is boekbaar vanaf December 2020. Kan jij ook niet wachten 🤩 ?

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Center Parcs Nedeland.
Tom...

Bericht door Tom... »

Oeh wat gaaf, we hebben een logo!

Mooi hoor, een heel klein beetje in CP stijl, maar toch anders. Ik hoop dat bij de ingang een zelfde houten bord komt als bij de andere parken, maar dan met dit logo. Zou leuk zijn.

Ik kan zeker niet wachten :D
Ceetje

Bericht door Ceetje »

Geen wildwaterbaan of glijbanen te zien buitenaf aan de aquamundo?
Ralf

Bericht door Ralf »

Nee die zijn niet aanwezig op dit nieuwe park. Gewoon een rustig zwembad meer niet.
EBFS

Bericht door EBFS »

Ik vrees dat ze daar nog spijt van gaan krijgen.

Maar wel echt een prachtig park op een fantastische locatie!
Ralf

Bericht door Ralf »

Is een bewuste keuze omdat het om een park gaat waar Centerparcs zijn naam aan mag verbinden. Het wordt een park voor mensen die voor de rust komen, die hebben geen behoefte aan een glijbaan of wwb
Reginald41

Ceetje schreef: 16 okt 2020, 14:22 Geen wildwaterbaan of glijbanen te zien buitenaf aan de aquamundo?

Niet op Terhills Resort, mensen moeten ook kunnen kiezen voor een rustgevende park zo ook bij Limburgse Peel en Parc Sandur.
B767-300ER

EBFS schreef: 16 okt 2020, 17:04 Ik vrees dat ze daar nog spijt van gaan krijgen.
Daar denk ik totaal anders over.
Dit park is voor een volledig andere doelgroep dan de traditionele CP parken. Wordt ook totaal anders in de markt gezet als een traditioneel CP park. Een glijbaan of wildwaterbaan hoort daar totaal niet bij.

Je ziet dit soort concepten ook terug bij grote hotelketens.
Reginald41

EBFS schreef: 16 okt 2020, 17:04 Ik vrees dat ze daar nog spijt van gaan krijgen.
Nee hoor, Center Parcs wil ook een luxere concept neerzetten en daar horen Wildwaterbaan en glijbaan niet bij. Luxere hotels hebben ook geen glijbanen of zo.
Ik ben blij met dit mooie concept.
Nickos

Bericht door Nickos »

Het is een soort luxe zwemtuin zoals op de berkenhorst. Al heeft die wel een glijbaan. Het zal me benieuwen of het zwembad toch niet gewoon een glijbaan krijgt na een paar seizoenen.
Reginald41

Ja iets groter dan zwemtuin van De Berkenhorst.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Bootje varen vanaf een (privé) steiger.

Afbeelding
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Luxe interieur en terras met barbecue en kookplaten geïntegreerd in de terrastafel.

Afbeelding

Afbeelding

Bron: bftp.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

IMPRESSIES VAN DE AQUA GARDEN

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Tractebel.
Tom...

Bericht door Tom... »

Nou dat ziet toch prima uit. Dit zijn wel oudere concepts (maar heel gaaf om te zien hoor!), want de werkelijke bouw heeft links en rechts een uitgang naar buiten en dat is nog mooier. Ik hoop dat het bad wel gewoon de CP uitstraling krijgt en dat wil zeggen geen blauwe tegels in het bad, maar natuursteen of zoals in Aquariaz gewoon lekker alles zoals de wildwaterbaan gestuukt :)

Maar heel tof om te zien dat het geen "kaal" bad wordt, dank je wel!
EBFS

Bericht door EBFS »

Tom... schreef: 22 okt 2020, 17:53 Ik hoop dat het bad wel gewoon de CP uitstraling krijgt en dat wil zeggen geen blauwe tegels in het bad, maar natuursteen
Op die laatste foto zie ik precies toch blauwe tegels... :?
Tom...

Bericht door Tom... »

EBFS schreef: 22 okt 2020, 18:25
Op die laatste foto zie ik precies toch blauwe tegels... :?
Ja, ik ook. Waarom zou ik die zin anders getypt hebben?! :lol:

Ik zie ook een buitenbad dat er in werkelijkheid heel anders uitzien, vandaar dat ik hoop dat die blauwe tegels in werkelijkheid ook anders zullen zijn.
EBFS

Bericht door EBFS »

Tom... schreef: 22 okt 2020, 21:53 Ja, ik ook. Waarom zou ik die zin anders getypt hebben?!

Ah ok, dat had ik niet door. :lol: Renders zijn natuurlijk altijd een beetje vaag dus wie weet hoe het er gaat uitzien. Maar ik verwacht geen De Eemhof of Erperheide. Het zwembad is duidelijk niet de focus van dit park.
Tom...

Bericht door Tom... »

Nee, dat verwacht ik ook niet, maar ik hoop een beetje op zoiets:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo'n vloer en wand zonder tegels geeft toch een meer jungle ervaring!
Klein, maar fijn en helemaal in CP stijl en sfeer :)
EBFS

Bericht door EBFS »

Dat zou wel zeer goed passen inderdaad. Zeker voor een "premium park" mogen ze iets meer uit de kast halen. Maar voor hetzelfde geld wordt het gewoon een afgebleekte versie van een Aqua Mundo.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

EEN KIJKJE ACHTER DE SCHERMEN BIJ TERHILLS RESORT

31-10-2020

Relaxed onderuitzakken op een terras met panoramisch zicht op een meer, bossen en heuvels en genieten van gezelschap, een zonsondergang of sterrenhemel. Een mens kan er in deze tijd alleen van dromen. Directeur Frank van Ouytsel geeft ons een exclusieve inkijk in Terhills Resort in Lanklaar (Dilsen-Stokkem) dat over een goed halfjaar gaat proefdraaien.

Alle cottages zijn klaar, investering van 100 miljoen.
Alle 250 huisjes zijn klaar, alleen over details als het bestek, tapijten en barbecues wordt nog nagedacht. Het zwembad en het centrale gebouw worden nu volop afgewerkt. Volgende zomer kunnen we, als het virus onder controle is, met onze bubbel in Lanklaar op vakantie gaan in het exclusieve Terhills Resort.

Center Parcs heeft met Frank van Ouytsel, oud-directeur van De Vossemeren en Erperheide, een ervaren algemeen manager aangesteld. We deden met de nieuwe directeur een rondleiding achter de muren van het nieuwe park.

Zo’n 130 bouwvakkers zijn nu aan de hoofdpoort van het Nationaal Park Hoge Kempen dagelijks in de weer om het vakantiepark tegen mei 2021 klaar te krijgen. Dankzij een investering van meer dan 100 miljoen euro krijgt het Maasland een kleinschalig maar exclusief resort aan de plassen van vroegere grindontginning en mijnterrils van Eisden. Er hangen 220 rechtstreekse banen aan vast.

Een blik in een een cottage voor 8 personen.
Afbeelding

Na 30 jaar komt het park er uiteindelijk.
Dertig jaar na de eerste poging van Center Parcs, bouwt LRM het nieuwe vakantiepark, maar het zal toch uitgebaat worden door Center Parcs. De nieuwe directeur Frank van Ouytsel (48) belooft er het meest vriendelijke park met de hoogste service van de Benelux van maken.

Met bootje naar de cottage varen.
In Terhills Resort is van Ouytsel onder meer baas van tientallen waterfietsen, zeilboten en kano’s waarmee de bezoekers op het grote meer kunnen dobberen. Er zijn ook een 50-tal elektrische boten waarmee de gasten via een kunstmatig aanlegde rivier tot aan hun huisje kunnen varen. “Van de 250 cottages zijn er 109 bereikbaar per boot. Ze liggen aan het grote meer of aan de kanaaltjes, waarvan de waterstand geregeld wordt met pompen.”

Vanuit deze binnenhaven kunnen de gasten met elektrische bootjes naar het grote meer of hun huisje varen.
Afbeelding

Het water komt hier nog een meter hoger en ieder huisje heeft een eigen aanlegsteiger.
Afbeelding

Verwarmd terras.
Aan het meer zijn de 52 exclusievere huisjes gebouwd die vooral buiten wat meer luxe uitstralen met chiquer tuinmeubilair en een buitensauna met douche. Alle andere huisjes zijn VIP-cottages met standaard een badkamer bij elke slaapkamer. Ze zijn ingericht rond de vier elementen vuur, water, lucht en aarde. De huisjes zijn allemaal klaar, alleen over de keuze van de tapijten en barbecues wordt nog nagedacht. De verwarming en koeling binnenshuis gebeurt met warmtepompen. In dit resort is alles iets hoogwaardiger afgewerkt dan in een normaal park van Center Parcs, Het zijn allemaal vrijstaande huisjes, met buiten zelfs een verwarmd terras en in de keuken een espressoapparaat. Het resort belooft ook alle dagen live muziek. De huurprijzen zullen dan ook iets hoger liggen dan een doorsnee vakantiepark.

Aqua Garden.
In het centrale gebouw moet nog een en ander gebeuren. Eigenlijk zijn het twee gebouwen, een Aqua Garden (watertuin) met binnen- en buitenzwembad en de Countryclub met winkel, bar en restaurant en activiteiten. “Op de benedenverdieping komt een bosspeelwereld en een kidsclub waar de ouders hun kinderen kunnen achterlaten om zelf te relaxen. In de Countryclub zijn binnen 320 plaatsen en buiten op het terras 400. Dat terras sluit aan op een zandstrand waar mensen kunnen zonnebaden of beachvolleybal spelen. Aan de bar komt een lounge waar je kunt genieten van de zonsondergang. We hebben ook nog een aparte ruimte voor een activity-café waar we workshops geven over koken, wellness en vooral ook edutainment geven over de natuur van het Nationaal Park. Deze ruimte met zicht op het meer en de terrils kan men trouwens ook boeken voor recepties of trouwfeesten.”

Directeur Frank van Ouytsel bij de Aqua Garden, het zwembad waar de tropische planten en het water nog inkomen.
Afbeelding

Hier komt de Countryclub met een winkel, restaurant, bar en lounge met panoramisch zicht op het water, de terrils en bossen.
Afbeelding

Geen elitair vakantiepark, dagbezoekers welkom.
Terhills Resort krijgt dan wel een exclusieve uitstraling, maar men wil er bewust geen elitair ­vakantiedomein van maken. “Ook dagbezoekers zijn hier welkom. Mensen die bijvoorbeeld met hun kinderen naar de kinderboerderij willen of bootje varen. Of fietsers en wandelaars die straks over de fiets- en wandelburg in het meer kunnen. Ook met de buren van Maasmechelen Village, Cablepark, Elaisa Wellness en het Nationaal Park werken we samen. We gaan ons zeker niet elitair opstellen en willen onze deuren openhouden.”

Een cottage boeken.
Een verblijf in Terhills Resort is al te boeken vanaf begin december 2020. De ervaring bij De Vossemeren en Erperheide leert dat ongeveer de helft van de bezoekers uit eigen land komt. “Ongeveer 30 procent komt uit Nederland en 17 procent uit Duitsland. De overige 3 procent komt van iets verder, uit Scandinavië of Groot-Brittannië.”

Bron tekst: Nieuwsblad be.
Bron foto's: Jeffrey Gaens.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

EEN PAAR IMPRESSIES

Hierbij een aantal impressies. Het wachten is op echte foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Terhills.
Plaats reactie