Welkom op Center Parcs Informatie.

[Center Parcs] Terhills Resort by Center Parcs Informatie & Nieuws

De Vossemeren, Erperheide, Les Ardennes, Park De Haan, Terhills Resort
Plaats reactie
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Re: [Center Parcs] Terhills Resort by Center Parcs Informatie & Nieuws

Bericht door Mariëtte »

Super Tom, ik ben al benieuwd ernaar ;).
quincyj1998
Moderator

Bericht door quincyj1998 »

Ben benieuwd of je dan nog wel verder kan varen, of dat het zich dan beperkt rondom het park.
Totaal aantal verblijven op Center Parcs: 35
Martijn

Bericht door Martijn »

Ik denk helaas ook dat je straks minder vaarvrijheid hebt en het meer in twee gedeeld wordt. Er wordt gesproken over vlonders óp het water, dus denk niet dat je hier dan nog met de bootjes verder kunt.

Het uitzicht was altijd fantastisch mooi, hoop niet dat de brug dat minder zal maken.
simon

Bericht door simon »

Varen zal niet meer lukken, want de fietsbrug drijft over het water.

Aan het uitzicht zal er niet echt iets veranderen, want het wordt een ietwat onzichtbare fietsbrug. Je zal dus wel een randje zien, maar niet zo overheersend omdat die op het water drijft.

Limburg heeft wel meer bijzondere fietspaden, zoals Fietsen door de Bomen in Bosland, Fietsen door het Water in Bokrijk of Fietsen door de Heide in NP Hoge Kempen.
Coming up: Park De Haan (september)

2024: KV / VB
2023: HB / HA / MD / KM / HH
2022: PZ / LB / LH / AR / HA (op visite)
2021: AR / EP / KV / EH
markieanta
Moderator

Bericht door markieanta »

Klopt inderdaad Simon, die door de bomen wil ik nog eens doen als de kids wat ouder zijn.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Nieuwe drijvende fiets en wandelbrug.

In het Terhills Resort in Maasmechelen wordt er hard gewerkt aan het nieuwe ponton, dat tvl.be in primeur al mochten bewandelen. Het wordt een drijvende fiets- en voetgangersbrug in S-vorm die de twee Mijnterrils met elkaar verbindt. Limburg heeft als fietsprovincie al heel wat mooie troeven, maar met deze spectaculaire brug over het water wil ook Terhills zijn steentje bijdragen aan het fietsparadijs. Tegen eind mei 2024 verwachten ze klaar te zijn, zodat de brug begin juni 2024 in gebruik genomen kan worden.

FILMPJE.

Tik/klik op de foto voor een filmpje van de voorderingen van de bouw van de nieuwe drijvende wandel en fietsbrug.

Afbeelding

Bron: tvl.be.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Update bouw drijvende fiets en wandelbrug.

15-04-2024.

Afbeelding

Bron: Betca.
Tom...

Bericht door Tom... »

Dat wordt érg mooi daar, dank voor de update!
markieanta
Moderator

Het ziet er wel prachtig uit. Ik zit eraan te denken om dit park toch eens te boeken.
quincyj1998
Moderator

Bericht door quincyj1998 »

Erg mooi park, nu al twee keer geweest voor een wandeling en een kijkje. Deze staat ook bij ons hoog op de lijst.

Wel erg jammer dat het meer nu afgesloten is, je kan dan met een bootje niet meer het grote meer op.
Totaal aantal verblijven op Center Parcs: 35
sealynx

Bericht door sealynx »

Prachtig gebied om te wandelen daar. We zijn er ooit naartoe gereden voor een wandeling om het meer, die ook over het resort liep. Tot die tijd dacht ik nog wel dat het een leuk park zou zijn om te bezoeken, maar sinds die tijd niet meer. Voorlopig nog te kaal en veel te weinig voorzieningen voor het prijsniveau. Wel superluxe huisjes (met zelfs terrasverwarming), maar wij zitten net zo graag in een basic huisje.
Ik denk wel dat we binnenkort een terug gaan als die brug klaar is. En met de jaren wordt het gebied groener en groener.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Ik vraag me af of de vissen er nog wel onderdoor kunnen zwemmen, anders zullen die denk ik wel van slag raken in het begin. Op Bispinger Heide was dat toendertijd heel goed te merken. Voordat de woonboten kwamen vingen mijn man en zoon echt veel vissen daar, vooral karpers. Daarna toe ze die damwand hebben aangelegd voor toegang naar de woonboten was het over met de pret, veel minder vissen gevangen sinds die tijd.
sealynx

Bericht door sealynx »

Het wordt een drijvende brug, zelfs zonder poten dus. Lijkt me dat vissen er prima onderdoor kunnen. Moeten ze wel ff hun adem inhouden :lol:
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Ah, want ik las is dat er onder de drijvende brug blokken zijn geplaatst en ik dacht toen, kunnen de vissen er dan nog wel onderdoor?

Citaat: "Onder de betonnen pontons liggen eigenlijk isomo-blokken, die zorgen voor drijvend vermogen",
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Update bouw drijvende fiets en wandelbrug.

15-06-2024.

Met dank aan forumlid Tom... voor de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bart_D

Bericht door Bart_D »

Ik veronderstel dat hun deadline niet gehaald is maar dat de brug wel zal open zijn tegen de zomervakantie?
'20: De Vossemeren BEL
'21: Terhills BEL - Erperheide BEL
'22: Kempervennen NL - Terhills BEL - Erperheide BEL
'23: Heijderbos NL - De Vossemeren BEL - Het meerdal NL
'24: Huttenheugte NL - Eemhof NL -

Soon: Terhills BEL - Park Eifel GER
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Klopt, de deadline is niet gehaald. De rede ervan weet ik niet. Misschien wachten ze nog op bepaalde keuringen?

Hopelijk is de brug tegen de zomervakantie geopend. We volgen het op de voet. Als er meer informatie naar buiten komt hierover vind je dit hier terug.

Ga je naar Terhills op vakantie binnenkort?
Bart_D

Bericht door Bart_D »

Mariëtte schreef: 18 jun 2024, 21:21
Ga je naar Terhills op vakantie binnenkort?
Pas begin september, weekendje weg van 6 t.e.m. 9 september ;)
'20: De Vossemeren BEL
'21: Terhills BEL - Erperheide BEL
'22: Kempervennen NL - Terhills BEL - Erperheide BEL
'23: Heijderbos NL - De Vossemeren BEL - Het meerdal NL
'24: Huttenheugte NL - Eemhof NL -

Soon: Terhills BEL - Park Eifel GER
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Dan mogen we er denk ik wel vanuit gaan dat de brug dan klaar is.

Alvast een fijn verblijf toegewenst!

Zou je ons nog willen laten weten hoe het was?
zeemeerman2

Bericht door zeemeerman2 »

Al eventjes niet meer ingelogd op dit forum. In de krant een aantal artikels (Bron: het Belang van Limburg).

-----------

De brug (Nieuwsartikel: 13 juni 2024)

Twee redenen voor latere opening.

- Reden 1: De voorbije maanden heeft het veel geregend.
- Het waterpeil staat te hoog
- De brug zelf drijft op het water, maar de aanrijstroken aan het land liggen nu onder water (door de hoge waterpeil)

- Reden 2: De brug is van beton.
- Er moet nog een antisliplaag aangebracht worden als toplaag
- De antisliplaag kan pas aangebracht worden wanneer het beton kurkdroog is, dus na een lange zonnige tijd

- Reden 3: De toegangswegen moeten nog geasfalteerd worden

Er is geen deadline, want alles hangt af van het weer.

-----------

LRM zet ‘Terhills Resort’ in de etalage, amper drie jaar na opening (Nieuwsartikel: 5 juli 2024)

Maasmechelen/Dilsen-Stokkem - De Limburgse investeringsmaatschappij LRM gaat een marktbevraging organiseren voor de “eventuele” verkoop van zijn premium vastgoedpark ‘Terhills Resort’. Hoeveel geld LRM voor het park wil krijgen, is niet bekendgemaakt. De investering bedroeg alvast zo’n 130 miljoen euro.

Terhills Resort is de succesvolle reconversie van de voormalige steenkool- en grindwinningen in Maasmechelen en Dilsen-Stokkem. Nu is het een high end vakantiepark met 250 vakantiewoningen, waar ontspanning en natuur wonderwel hand in hand gaan. De uitbating van het park met zijn vele faciliteiten is in handen van Center Parcs. Het was het meest risicovolle project ooit voor LRM, goed voor een investering van 130 miljoen euro.

Terhills Resort startte echter onder een slecht gesternte. De al langer geplande opening viel in het midden van de voorbije coronaperiode. Bij LRM sloeg begrijpelijkerwijze de schrik om het hart. Van bij de opening wist Terhills Resort echter een hoge bezettingsgraad te combineren met even hoge tevredenheidsscore. Een zucht van opluchting ging door het hoofdkantoor van LRM op de Corda Campus in Hasselt.

Eerste stap

Nu wordt de eerste stap gezet om het park te verkopen. “Alle kaarten liggen goed,” zegt CEO Tom Vanham. “Vandaar dat we nu willen overgaan tot een marktbevraging om alle strategische opties te bekijken. Als rollend fonds zouden we dan die middelen kunnen herinvesteren in andere bedrijven en projecten met een Limburg-link.” Als er voldoende interesse blijkt, worden een zakenbank en andere adviseurs aangesteld om de verkoop te begeleiden.

Dat LRM met Terhills Resort een exit wil realiseren, is geen grote verrassing. Goed een jaar geleden lieten CEO Tom Vanham en voorzitter Mark Maesen al verstaan dat de verkoop de eerstvolgende jaren op de agenda zou komen te staan. “Wij zijn trots op de goede start van Terhills, maar wij zijn geen uitbater van parken,” klonk het toen.

Hoeveel LRM wil opstrijken voor zijn vakantiepark van het hoge segment, is niet bekendgemaakt. Maar dat de investeringsmaatschappij minstens zijn investering plus een bonus uit de brand wil slepen, is maar logisch.
simon

Bericht door simon »

Ik had afgelopen weekend ook gelezen dat het park te koop staat, maar weet niet of ik er grote fan van ben... Enerzijds omdat het park nog uitgebreid kan worden, wat ik liefst in eenzelfde stijl zou zijn, maar anderzijds omdat ik me ook afvraag wie eigenaar kan worden. Mij lijkt het immers zo dat ze alles als 1 pakket gaan verkopen, wat dan weer naar een investeringsmaatschappij zal gaan? Of zou CP het park zelf kopen?

Martijn

Bericht door Martijn »

simon schreef: 08 jul 2024, 13:47 Ik had afgelopen weekend ook gelezen dat het park te koop staat, maar weet niet of ik er grote fan van ben... Enerzijds omdat het park nog uitgebreid kan worden, wat ik liefst in eenzelfde stijl zou zijn, maar anderzijds omdat ik me ook afvraag wie eigenaar kan worden. Mij lijkt het immers zo dat ze alles als 1 pakket gaan verkopen, wat dan weer naar een investeringsmaatschappij zal gaan? Of zou CP het park zelf kopen?
Misschien niet gek als Center Parcs het park zelf koopt. Gezien het feit dat het er altijd giga-druk is, mede ook door de dagbezoekers, zet dit wel een standaard als ´nieuwe Center Parcs-bestemming´ als tegenhanger van alle kneuterige cottages, wat toch nog een beetje het beeld is van veel bezoekers die het van vroeger kennen. Ze gebruiken het zelf ook maar al te graag in alle marketing-uitingen, dus zou het geen gekke zet vinden. Uniek park op een unieke locatie daar!
markieanta
Moderator

Maar echt parken kopen doet cp zelf ook niet meer volgens mij. Alleen centra etc ontwikkelen en voor de cottages zoeken ze ook weer investeerders. Dus denk niet dat ze dat zullen doen.
Tom...

Bericht door Tom... »

Wat een spannend nieuws! Ik zou het wel gaaf vinden als Pierre et Vacances dit park zouden kopen!

Wellicht kunnen ze het dan net als Villages Nature wel een écht Center Parcs park van maken, met een kleine glijbaan in de Aqua Garden en net wat meer echte CP elementen op het park. Ik denk dat dat wel echt een toevoeging voor het portfolio zou zijn :)

Ik denk ook niet dat ze het doen, maar van de andere kant: het park loopt goed en als CP over ongeveer 10 jaar de verhuur-licentie kwijt zou raken, zouden ze misschien ook zonde vinden?!
Martijn

Bericht door Martijn »

Na jaren baten ze ook weer een eigen restaurant uit op De Eemhof, dus we kunnen hier nog wel eens verrast worden. Zie Center Parcs dit paradepaardje qua luxe niet snel afstaan aan een ander.
markieanta
Moderator

Tsja, wie weet is er hoop, we moeten het maar even afwachten. Het zou mij ook niet verbazen als een Dormio erop stapt bijvoorbeeld, past toch meer in hun straatje tenslotte.
sealynx

Bericht door sealynx »

Dat zou best kunnen dat Dormio het koopt, maar ik denk niet dat ze dan zomaar onder het contract met CenterParcs uit kunnen. CenterParcs heeft het recht én de verplichting, om het uit te baten voor de duur van het contract. Dat contract wordt gewoon meeverkocht van de huidige eigenaar naar de nieuwe.

Ik blijf dit park, net als Sandur, een vreemd eendje in de bijt vinden. Ik kan me niet anders voorstellen dat op deze parken bezoekers die wat minder opgelet hebben bij het boeken en de klassieke parken gewend zijn, flink teleurgesteld worden. Bij Landal en Roompot weet je dat je op moet letten op wat het park te bieden heeft. Bij CenterParcs verwacht je toch minstens een dik zwembad. Ik heb wel meegemaakt dat mensen teleurgesteld zijn bij de receptie als ze er achter komen dat er geen grote binnenspeeltuin is, of op de Eemhof dat er geen Market Dome is.

Ik vind Terhills voor een nieuw park echt wel mooi, en ik denk over een jaar of 10, wanneer het groen volgroeid is, nog veel mooier. Maar voor mij is dat geen CenterParcs.
markieanta
Moderator

Ik denk dat het qua omgeving sowieso een van de mooiste parken is van de hele portefeuille
simon

Bericht door simon »

Welja, bij Villages Nature hebben ze inderdaad ook alles overgenomen, dus waarom hier ook niet? En dan kunnen ze het wel nog meer Center Parcs maken... Zelf ben ik er nog nooit geweest, maar als ik op maps kijk, dan lijkt het mij toch nog mogelijk om de centrale faciliteiten nog wat uit te breiden?

Plaats reactie

Terug naar “Informatie Center Parcs parken België”