Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Center Parcs] Terhills Resort

De Vossemeren, Erperheide, Les Ardennes, Park De Haan, Terhills Resort
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Re: [Center Parcs] Terhills Resort

Bericht door Mariëtte »

BEREIKBAARHEID PARK MET HET OPENBAAR VERVOER

Er is een nieuwe verbindingsweg aangelegd van ruim 4km die het park ook bereikbaar maakt met het openbaar vervoer.

De shuttlebus.
Afbeelding

De route van de shuttlebus.
Afbeelding

Bron: Pretwerk.
Tom...

Bericht door Tom... »

Leuk dit, dan kun je dus vanuit het park met de shuttle naar bijvoorbeeld Euroscoop cinema of het Outlet centre om te winkelen. Slim en dit is precies waarop ik hoopte voor het park! Wil je daar met de auto heen, moet je tien minuten omrijden, dit is veel beter en ook nog eens leuker 😊

Op de tekening ligt de halte van het park best nog een eindje van de ingang, maar daar zullen ze wel rekning mee houden. Ben benieuwd of de shuttle van Elaisa ook nog gewoon blijft rijden, naast deze shuttle!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

UPDATE BOUW VAN DE AQUA GARDEN

FEBRUARI 2021

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tom...

Bericht door Tom... »

Prachtig Mariëtte! Dat is heel erg mooi met die natuursteen, stel je dat voor met planten erin, echt geweldig. En de grote entreetrap het bad in vind ik ook erg mooi. Dat belooft "klein maar fijn" te worden :)
paulpeace19

Bericht door paulpeace19 »

Ben erg benieuwd. Ga zeker bezoeken als park straks open is. Kan me er al een hele voorstelling van maken zo
2018: HB
2019: HH
2020: LA
2021: MD - KV
EBFS

Bericht door EBFS »

Dat ziet er veel beter uit dan dat ik gedacht had! Ik ben ook benieuwd naar die planten. Hopelijk lijkt het uiteindelijk gewoon op een mini-Aqua Mundo :D
Tom...

Bericht door Tom... »

EBFS schreef: 08 feb 2021, 18:14 Hopelijk lijkt het uiteindelijk gewoon op een mini-Aqua Mundo
Daar begint het serieus wel op te lijken! Jammer dat ze er niet toch een kleine glijbaan in gepropt hebben, er zijn tegenwoordig zoveel verschillende types glijbanen verkrijgbaar, ze hadden echt wel een leuk model voor op dit park kunnen vinden. Ik vind het bad iets weg hebben van het bad op Park Eifel, alleen ziet het bad op Terhills Resort er stukken mooier uit :)
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

RESORT TERHILLS IN DE SNEEUW

Afbeelding

Bron: M.Lateur.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

UPDATE BOUW COTTAGES EN DE CENTRALE VOORZIENINGEN

FEBRUARI 2021

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De bouw van de centrale voorzieningen.
Afbeelding

Bron: F.Moraga.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Cottages aan een binnenwatertje.

22-02-2021.

Afbeelding

Bron: D.Di.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

VOORTGANG BOUW VAN DE COUNTRY CLUB, HET CENTALE FACILITEITEN GEBOUW

24-02-2021

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: KMW.nv.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

RESTAURANT & BEACH HOUSE

Het binnenkort te openen vakantiepark nabij Maasmechelen en onderdeel van Center Parcs, maakt zich op voor een warme zomer. Begin juni 2021 opent op het park Terland Restaurant & Beach, een heuse beachclub annex restaurant, zowel de deuren als een enorm terras.

Zo gaat Terland Restaurant & Beach er uitzien, met vooraan links het beach house en daarachter het restaurant. Terland Beach is de enige plek aan het meer van Terhills Resort waar je mag zwemmen. De redders houden een oogje in 't zeil.
Afbeelding

Cottage Delivery Services & picknickboxen.
“De ambities van Terland zijn erg groot en de opstart zal niet gemakkelijk zijn”, beseft ook Werner Vanherle. “Onze grootste zorg is nu het aantrekken van de 60 mensen die we zoeken. Terland Restaurant & Beach zal immers dagelijks geopend zijn, niet enkel voor de tijdelijke bewoners van de 250 luxueuze cottages van het resort, maar ook voor dagjestoeristen. We gaan ook ontbijt-, bbq-pakketten en pizza leveren aan de cottages. En met picknickboxen kunnen de gasten het Nationaal Park of de terril te voet of met de fiets ontdekken op een culinaire manier.”

IMPRESSIES VAN TERLAND RESTAURANT & BEACH

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terras Beach House.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bart Canini (links) en Wener Vanherle interieurontwerpers op de bouwplaats bij het nieuwe restaurant.
Afbeelding

Bronnen: Chapeau & nieuwsblad.be.
Tom...

Bericht door Tom... »

Oh wat gaaf! Dat Beach House stond nog niet op de andere tekeningen, dus het lijkt een recente toevoeging?
Leuk zo'n uitbouw en dat ze de Country Club daarmee ook wat meer naar buiten laten komen.

Goed nieuws!
EBFS

Bericht door EBFS »

Op die afbeeldingen lijkt het precies alsof je in een resort in Spanje of Griekenland zit. Hopelijk is het weer in het echt ook zo mooi :lol:
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

VOORTGANG VAN DE BOUW VAN DE CENTRALE FACILITEITEN

28-02-2021

Afbeelding

Afbeelding

Bron: K.vanvelk.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

FOTO'S VAN COTTAGES

MAART 2021

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: R.Smeets.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

UPDATE BOUW TERHILLS RESORT

02-03-2021

De aanleg van de Adventure golfbaan.
Afbeelding

Afbeelding

De aanleg van een parkeerplaats.
Afbeelding

Cottages in het zonnetje.
Afbeelding

Afbeelding
Tom...

Bericht door Tom... »

Leuk om te zien dat dit park steeds meer op een "echt" CP park begint te lijken! Mooi!

Fijn ook dat de parkeerplaatsjes die bij de groepjes cottages liggen (Net als in de Franse parken), bestraat worden.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

START BOUW VAN HET BEACHHOUSE

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Terland.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

BOUW VAN TERLAND RESTAURANT & BEACH

05-03-2021

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

HET GAAT HARD MET DE BOUW VAN HET NIEUWE RESTAURANT & BEACH

10-03-2021

Afbeelding

De bouw van het buitengedeelte van de Beach Club met strandje.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

DE BADEN ZIJN INMIDDELS GEVULD MET WATER

Afbeelding

Afbeelding

Bron: R. van Ewijk.
Tom...

Bericht door Tom... »

Oeh waw! Dat ziet er super uit. Ni de planten nog, heel veel planten 😁
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

BOUWUPDATE VAN DE AQUA GARDEN EN DE ADVENTURE GOLFBAAN

22-03-2021

De bouw van de Aqua Garden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Doucheruimte.
Afbeelding

Omkleedruimte met lockers.
Afbeelding

Afbeelding

De aanleg van de Adventure golfbaan.
Afbeelding

Afbeelding

Bron:ecp.
Tom...

Bericht door Tom... »

Wauw, wat een geweldige update dit! Die kleedruimtes en douches zijn groter dan ik verwacht had. En de Aqua Garden begint er echt mooi uit te zien, het buitenbad ook, met die "lage rand". Dank je wel, hier word ik blij van :)
Martijn

Bericht door Martijn »

Ergens toch jammer dat we hier zo'n 'Aqua Mundo Light' krijgen. Ik snap het gezien de doelgroep van dit resort heel goed, maar ergens zou jij juist op deze plek met dit fantastische uitzicht toch een iets meer uitgebreide Aqua Mundo willen zien. Verder is de afwerking van de Aqua Garden natuurlijk helemaal top, helemaal natuursteen (niet eens die kleine mozaïek-tegeltjes!). Ook de Adventure Golf krijgt meer 'theming' dan verwacht.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

HET EERSTE WATER STROOMT DOOR DE AQUA GARDEN

Reginald41

Bericht door Reginald41 »

Martijn schreef: 23 mar 2021, 12:20 Ergens toch jammer dat we hier zo'n 'Aqua Mundo Light' krijgen. Ik snap het gezien de doelgroep van dit resort heel goed, maar ergens zou jij juist op deze plek met dit fantastische uitzicht toch een iets meer uitgebreide Aqua Mundo willen zien. Verder is de afwerking van de Aqua Garden natuurlijk helemaal top, helemaal natuursteen (niet eens die kleine mozaïek-tegeltjes!). Ook de Adventure Golf krijgt meer 'theming' dan verwacht.
Ik ben juist blij met Aqua Mundo light op Terhills want ik wil ook een keer een park kiezen waar ik helemaal tot rust kan komen. Hoe kleinschaliger, hoe rustiger, hoe fijner het wordt. Center Parcs moet meer variantie hebben in aanbod anders wordt de keuzes maken wel moeilijker. Ik vind het juist goed dat Center Parcs ervoor koos om Terhills een luxe resort te gaan bouwen en daar hoort grotere Aqua Mundo met wildwaterbaan en grotere glijbaan niet bij.
Martijn

Bericht door Martijn »

Oh, zeker! Ben ook helemaal voor een diverser aanbod in parken, maar zo'n prachtige omgeving (denkend aan Lac d'Ailette) doet je dan toch laten dromen. Ondanks dat vind ik dat de 'premium'-waarde van het park nog best wat meer had mogen zijn, meer onderscheidende zaken die het echt luxe maken. Daarom wel blij met de Beach Restaurant-toevoeging. Ook de echte luxe-aspecten van de cottages (allemaal een buiten bubbelbad, grote buitenkeuken, dat soort dingen toevoegen) vallen vooralsnog wat 'tegen', de Wellness cottages van bijv. Park Allgäu zijn dan in veel gevallen luxer.
Reginald41

Wacht nou even af tot Terhills alles af is dan kunnen we gaan oordelen over dit park.
Ralf

Bericht door Ralf »

Ik vind het een goede keuze van CP om geen Aqua Mundo te maken. Het past niet bij het type park. Ik denk als alle beplanting er in staat dat het er zeer mooi uit gaat zien.
Wat ik wel vind, als ik naar de prijzen kijk, is dat er een heel groot prijsverschil zit in wel of geen aanlegsteiger.

En inderdaad Reginald41. Laten we afwachten tot het klaar is.
NIEUWE WEBSITE
Voor een overzicht van alle cottage plattegronden gesorteerd op aantal personen en per park ga naar:
Https://www.cpcp.nl
Martijn

Bericht door Martijn »

Ben benieuwd naar het eindresultaat, de uitstraling van dit park oogt in ieder geval premium! Ik oordeelde vooralsnog op de zaken die bekend waren op basis van de kenmerken op de website en faciliteiten. :D

Benieuwd ook of we als dit park een succes is meer Premium-parken mogen verwachten.
Ralf

Bericht door Ralf »

En laten we 1 ding niet vergeten. Terhills en Village Nature zijn geen centerparcs parken maar parken waar de naam centerparcs aan hangt. Dat is ook een wereld van verschil.
NIEUWE WEBSITE
Voor een overzicht van alle cottage plattegronden gesorteerd op aantal personen en per park ga naar:
Https://www.cpcp.nl
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

HET NIEUWE RESTAURANT TERLAND BEACH HOUSE

Er zijn weer een aantal nieuwe impressies.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tom...

Bericht door Tom... »

Martijn schreef: 24 mar 2021, 09:58Ook de echte luxe-aspecten van de cottages (allemaal een buiten bubbelbad, grote buitenkeuken, dat soort dingen toevoegen) vallen vooralsnog wat 'tegen'
Dat is echt een ding dat ik niet goed snap op dit park. Waarom ga je cottages VIP noemen, terwijl ze geen sauna hebben en Exclusive, terwijl dit eigenlijk gewoon een “VIP” is? Hadden ze dan niet veel beter Premium en VIP ervan kunnen maken?! Dat was al duidelijker geweest en dan hadden ze misschien ook nog eens de broodjesservice bij de VIPs door kunnen laten gaan.

Ik snap dat dit geen CP park is, maar met een contract van 15 jaar, hadden ze toch best voordeel van zoiets gehad.

De AM light snap ik ook niet helemaal. Het hoeft geen mega bad te worden, maar een kleine glijbaan of een groter kindergedeelte was misschien goed geweest, omdat het park zich blijkbaar tóch ook op kinderen richt. Nu krijg je al dat kindergejengel in het grote bad, denk niet echt dat je daar tot rust kunt komen 😅

Ik vind het Beach House wel erg mooi en ook de centrale faciliteiten beloven veel goeds vind ik. Ben erg benieuwd naar dit park 😊
Reginald41

En dan nog de prijzen! Echt mega hoge bedragen dat zij ervoor vragen! :shock:
jover

Bericht door jover »

Reginald41 schreef: 30 mar 2021, 13:10 En dan nog de prijzen! Echt mega hoge bedragen dat zij ervoor vragen! :shock:
Dit is toch heel relatief hoor. Ik heb vandaag een cottage voor 2p in een Belgisch park gezocht, telkens voor dezelfde periode (2-9 juli). Les Ardennes Premium €1053, VIP €1296, Terhills VIP €1080. De Haan VIP €1728. Voor €810 of €900 kunnen we een week verblijven in De Vossemeren of Erperheide, maar dan heb je enkel een klein appartementje. In vergelijking met de andere parken is Terhills in ons geval helemaal niet duurder rekening houdend met wat je voor die prijs krijgt, we hebben dan ook daar geboekt.
Reginald41

Reginald41 schreef: 30 mar 2021, 13:10 En dan nog de prijzen! Echt mega hoge bedragen dat zij ervoor vragen! :shock:

jover schreef: 04 apr 2021, 20:58 Dit is toch heel relatief hoor. Ik heb vandaag een cottage voor 2p in een Belgisch park gezocht, telkens voor dezelfde periode (2-9 juli). Les Ardennes Premium €1053, VIP €1296, Terhills VIP €1080. De Haan VIP €1728. Voor €810 of €900 kunnen we een week verblijven in De Vossemeren of Erperheide, maar dan heb je enkel een klein appartementje. In vergelijking met de andere parken is Terhills in ons geval helemaal niet duurder rekening houdend met wat je voor die prijs krijgt, we hebben dan ook daar geboekt.

Ik boek nooit een week want ik vind dat gewoon te duur, ik ga meestal weekend of midweek dan is het wel te betalen.
Plaats reactie