Welkom op Center Parcs Informatie, hét enige echte Center Parcs Fan Forum zónder verdienmodel. Wij maken het verschil!

[Center Parcs] Terhills Resort by Center Parcs Informatie & Nieuws

De Vossemeren, Erperheide, Les Ardennes, Park De Haan, Terhills Resort
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Re: [Center Parcs] Terhills Resort by Center Parcs

Bericht door Mariëtte »

Elektrische bus rijdt toeristen rond in Terhills.

DILSEN-STOKKEM / MAASMECHELEN - Op Terhills is een elektrische shuttlebus in gebruik genomen. De bus brengt zowel vakantiegasten van
Terhills Resort, als dagjestoeristen van het Cable Parc of Maasmechelen Village naar de verschillende locaties op Terhills.

Opstapplaatsen.
De elektrische bus rijdt via speciaal aangelegde verharde wegen rond de terril. Er zijn vier opstapplaatsen: Terhills Resort, parking Nationaal
Parklaan, Cable Park en aan de schachtbokken. Vanaf deze laatste halte kunnen de bezoekers naar het Terhills hotel aan de Zetellaan,
de schachtbokken bezoeken of winkelen in Maasmechelen Village.

Rolstoelvriendelijk.
Voorlopig kunnen er 51 mensen meerijden. Een buschauffeur brengt hen naar de diverse locaties. Ze werken wel aan een project met zelfrijdende shuttles. De eerste tests met zulke busjes starten volgend jaar. De gloednieuwe bus is ook rolstoelvriendelijk. De bus kan ’s nachts opladen op de bezoekersparking van Terhills Resort.

Betalen via de app.
Betalen doe je met de Terhills app. De buschauffeur hoeft dan enkel een blik te werpen op de gsm om te kijken of de betaling is gedaan.

Tarieven.
Dagpas: €5,00 een enkele rit kost €1,50.

Voor €1,50 kan je al een ritje maken met de gloednieuwe shuttlebus op Terhills.
Afbeelding

Bron: Nieuwsblad.be.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

TARIEVEN HUUR (LIG) BEDJES BIJ HET STRANDJE

20-08-2021

Lounge ligbed: €50,00 per gag.

Gewoon ligbed: €10,00 per dag.

Terland handdoek: Te koop voor €20,00.

Afbeelding

Afbeelding

Bron foto 2: L.Bax.
Stefan

Bericht door Stefan »

https://www.centerparcs.nl/nl-nl/belgie ... virtual%5D

Meer 360 graden beelden van het park
2018: Les trio’s forets
2019: Vossemeren, Erperheide
2020: Meerdal, park de Eifel, Park Zandvoort
2021: Eemhof, De haan
Dagbezoeken 2021 Sandur, Huttenheugte, Zandvoort, Meerdal, Limburgse Peel
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

EEN WINTER LANG SCHAATSEN

Lichterlaaie.
Op Terhills Resort kan er de hele winter lang geschaatst worden, midden in de Maaslandse natuur. 'Lichterlaaie', de naam van
het winterconcept van Terland, is toegankelijk voor iedereen. Niet alleen parkgasten maar ook andere bezoekers kunnen hier
een rondje schaatsen.

Overdekte schaatsbaan.
Op het strand vanTerhills Resort, naast het Nationaal Park Hoge Kempen, kan je vanaf zaterdag 30 oktober 2021 elke dag schaatsen
op een overdekte schaatsbaan te midden van deze prachtige natuur. Het is een unieke ervaring met een adembenemend uitzicht.

Geen mondmaskers.
Er worden maximum 80 schaatsers tegelijkertijd toegelaten op het ijs. Omdat een zijde van de tent open blijft hoeven schaatsers
geen mondmasker te dragen. Ook een Covid Safe Ticket is niet nodig.

Schaatsbaan Terhills Resort.
Afbeelding

TERLAND WINTERBAR

Terland Winterbar.
Naast de schaatsbaan wordt de strandbar Terland omgevormd tot een gezellige en verwarmde winterbar. Met lekkere wintersnacks
en drankjes waar iedereen kan komen genieten van een groot kampvuur op het strand. Elke donderdag en zaterdag kunnen families
en groepen een winterse BBQ boeken in deze unieke winterse setting.

Terland in winterse setting.
Afbeelding

Bron: vrt.be.
Jennifer

Bericht door Jennifer »

Hoi,

Wij willen misschien naar dit park gaan,maar is hier een plaza waar je lekker een drankje kan doen?
Ik hoor van jullie.

Groetjes Jennifer
jover

Bericht door jover »

Er is geen Market Dome zoals bij andere "traditionele" Center Parcs, maar je kan een drankje doen en een hapje eten in het Beach House. Er is ook een buitenterras met tafels en stoelen. Aan het strand is een strandbar waar je een drankje kan afhalen en nuttigen aan een tafeltje of de strandzetels bv.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Jennifer,

In het topic Terland restaurant & Beach staat informatie.
sealynx

Bericht door sealynx »

Ik heb een vraagje over dit park. Ik lees overal dat het nu 250 huisjes heeft, maar dat het uit kan breiden tot 700. Dan zou het natuurlijk pas echt CP-formaat worden. 500+ was al te klein voor ze toen ze Vennenbos en Lommerbergen van de hand deden, maar dat terzijde. Tijden veranderen natuurlijk ook. En dit park is natuurlijk niet helemaal echt CP. Anyhow. Ik vroeg me af, die 450 extra huisjes, waar zouden ze die neer gaan zetten? Is daar ook al iets van opgetekend? En nu ik er over nadenk. De huidige 250, zijn die echt op de plek van de funderingen van CP Maasvallei neergezet?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi sealynx,

Voor zover ik weet zijn er op dit moment geen plannen voor extra huisjes, maar je weet het natuurlijk nooit, de toekomst zal het uitwijzen.

Op ons archiefforum staat informatie overde ontwikkeling van Tehills Resort.
Tom...

Bericht door Tom... »

sealynx schreef: 16 dec 2021, 16:19 Ik heb een vraagje over dit park. Ik lees overal dat het nu 250 huisjes heeft, maar dat het uit kan breiden tot 700.
Volgens mij zit het net even anders: het park zou oorspronkelijk zo'n 700 huisjes hebben, maar daar is nu geen sprake meer van. De centrale faciliteiten zijn bewust kleinschalig opgezet en kunnen geen 700 huisjes "aan". Er is echt weinig te beleven op het park zelf en een écht CP park zal dit park vrees ik nooit worden.

De nieuwe huisjes zijn niet echt óp de funderingen van de oude huisjes geplaatst, maar wel deels op dezelfde plekken. Daar waar enkele jaren geleden nog oude funderingen te vinden waren, hebben ze deze weggehaald en nieuwe geplaatst. Dat is rondom cottage 232 ongeveer, maar de watertjes zijn allemaal gegraven voor het nieuwe park (behalve het meertje rechtsboven, dat lag er al bij het oude park).

Destijds zou CP De Maasvallei veel grootser opgezet zijn, met een sporthal en een Park Plaza. Het golfslagbad zou niet overdekt worden, maar in een soort van hoge bamboe-omheining geplaatst worden en er was sprake van een radarboot op het meer. De reinwaterkelder die er nu nog ligt is een van de weinig overblijfselen van het oude park. Dat was allemaal in de tijd van Scottish and Newcastle, de gloriejaren van CP ;)

Volgens mij is de grond Noordelijk van het huidige park nog steeds van CP. Het oude hek staat er nog, dat kun je ook Oost en West van het park nog deels zien staan! Dat hek liep door tot bovenaan de weg ongeveer. Overigens kun je op de Lange Terril (die heuvel Zuidelijk van het park, bij Elaisa) nog overblijfselen van CP vinden: enkele bolletjeslantaarns, de asfaltwegen, een trap en natuurlijk alle bomen die CP destijds ingezaaid heeft. Ook daar zouden bungalows komen, soms zie je nog wel eens een buis of electra uit de grond komen.

Schermafbeelding 2021-12-16 om 17.31.34.png
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

KERSTSFEER OP TERHILLS RESORT

18-12-2021

Met dank aan forumlid Tom... voor de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De overdekte (tijdelijke) schaatsbaan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
nathalievb

Bericht door nathalievb »

Hoi,

Ik plan binnen enkele dagen een trip naar terhills.

Ik ben op zoek naar een rustige cottage, 4 persoons vip. Ik heb graag voldoende privacy. Welke zone is het meest aan te raden? Ik heb geen Kids dus wandelafstand maakt niet uit. Huisje 254 heeft mijn voorkeur maar is niet meer vrij :cry:

Indien er mensen foto verzoeken hebben, stuur ook maar door!

Groetjes
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi nathalievb,

Ik heb je fotoaanvraag voor 4 persoons VIP cottagenummers 428 & 431 in het fotoaanvraag topic geplaatst.
Zone 4 heeft cottages die niet tegenover een andere cottage liggen, dat geeft meer privacy.

Het zou super zijn als je een paar foto's wilt maken van de cottage, terras/ uitzicht vanaf het terras.
Alvast super bedankt en een fijn verblijf toegewenst! Ik ben benieuwd wat je van het park gaat vinden.
nathalievb

Bericht door nathalievb »

Bedankt voor je snelle antwoord!
Ja, ik ben benieuwd. Het is fijn dat het allemaal vrijstaande cottages zijn, maar sommige hebben best wel veel inkijk.
Aan het meer is het uitzicht echt fantastisch, maar voor twee personen is het echt wel enorm duur!
Ik neem zeker foto's.

Groetjes
Redboxes

Bericht door Redboxes »

Iemand meer info over cottage 222 op Terhills?
Een 4 persoons VIP. Is er voldoende ruimte om een babybedje te plaatsen in de slaapkamer?
Is dit aanwezig in de cottage of moet je dit aanvragen?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Redboxes,

Elke cottage heeft standaard 1 babybedje.

Volgens mij past er een babybedje in de slaapkamer maar ik ga het voor de zekerheid navragen. Zodra ik een antwoord heb
gekregen zal ik het gelijk hier plaatsen.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Redboxes schreef: 08 jan 2022, 18:43 Iemand meer info over cottage 222 op Terhills?
Een 4 persoons VIP. Is er voldoende ruimte om een babybedje te plaatsen in de slaapkamer?
Is dit aanwezig in de cottage of moet je dit aanvragen?

Hoi Redboxes,

Hierbij het antwoord op je vragen.

Babybedje cottages Terhills Resort by Center Parcs.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Sunbeds te huur.

Momenteel is er nog geen reservatie nodig voor de sunbeds, je mag vrijblijvend langskomen.
De sunbeds worden ter plekke afgerekend. Vanaf juni 2022 kunnen de sunbeds online gereserveerd
worden.

DE HUURPRIJZEN VAN DE SUNBEDS.

Exclusive Beach Cabanas met schaduwzeil €200,00. Max. 3 personen, inclusief een fles Moët & Chandon Brut.

Lounge Beds met schaduwzeil €60,00. Max. 4 personen.

Single Beds (te reserveren per 2 personen) €40,00. 2 single beds.

Afbeelding

Afbeelding

Bron:Terland.
Tom...

Bericht door Tom... »

Mariëtte schreef: 07 mei 2022, 18:58
DE HUURPRIJZEN VAN DE SUNBEDS.
:lol:

Ze zijn compleet gek geworden daar!
Maurice241

Bericht door Maurice241 »

Blijft een mooi park en ga dit jaar weer,maar wat een belachelijke prijzen voor z'n bed met bubbels.
firejelle

Bericht door firejelle »

Vandaag zijn wij teruggekomen van een weekendje op Terhills. Ontzettend mooi park. Maar zoals eerder geschreven het heeft maar een heel klein beetje weg van Centerparcs.

Het huisje was prima, met uitzondering van de automatische verlichting in de badkamer en hal. (2 pers vip). Deze ging snachts soms aan als de hond aan de wandel ging. Erg irritant en uiteindelijk met een kartonnetje voor de sensor opgelost (aan de lijm/plakband resten te zien hadden meer mensen dit gedaan).

Zwembad is prima, kleinschalig maar erg netjes en prachtig uitzicht in het buitenbad. In de omgeving veel te doen voor de wandelaar en shopper. Ontzettend mooie omgeving. Maar op het park zelf is helaas weinig tot niets te doen.

Ik heb voor google maps een paar 360 streetview foto's gemaakt op het park. Eentje in ons cottage is nog in verwerking. Maar de andere staan er al op. Dus mochten jullie ze willen zien. Ze zijn van dit weekend :).

Ik zal ook wat foto's gaan plaatsen in het foto topic.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi firejelle,

Dank je wel voor het delen van je ervaring op Terhills Resort :D.

Die automatische verlichting hoor ik vaker mensen over, lijkt me ook niet erg handig.

Alvast bedankt voor de foto's!
simon

Bericht door simon »

📣 Nieuw bij Terhills Resort: De digitale Escape Room ‘X-Cube’! Ontdek tijdens jouw verblijf bij Terhills je innerlijke spion, kraak codes, spoor spionageapparatuur op en ga op zoek naar de waarheid … 🕵
Er zijn twee escape games beschikbaar. Eentje vanaf 9 jaar (30 min.) en eentje vanaf 12 jaar (60 min.).
👉 Voorlopig enkel voor Resortgasten. Meer info? Check de Center Parcs App, infokiosk of receptie.

Afbeelding

Bron: https://www.facebook.com/Terhillsresort
Coming up next: Kempense Meren (september)

2023: Het Heijderbos
2022: Port Zélande, De Lommerbergen, Limburgse Peel en Les Ardennes / Park De Haan (op visite)
2021: Les Ardennes, Erperheide, De Kempervennen en De Eemhof
jover

Bericht door jover »

Leuk!
Dit park kan wel extra amusement gebruiken. Hopelijk komen er later nog wat activiteiten bij.
Tom...

Bericht door Tom... »

Gaaf! Deze zou volgens een dame aan de receptie gehuisvest zijn in het gebouw dat er al in de jaren '90 voor het Center Parcs park toen gebouwd is, waar nu die planten tegenaan groeien (de waterbuffer ofzo, waar nu ook het vleermuizenhotel is), zie rode cirkel:

Afbeelding
jover

Bericht door jover »

Hier is een trailer filmpje van deze digitale escape room :

DIt spel zou binnenkort ook in CP Zandvoort komen :D
Tom...

Bericht door Tom... »

We zijn gisteren een kijkje gaan nemen bij de nieuwe Escape Rooms en het ziet er allemaal prima uit!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Wat leuk Tom en dank je wel voor de foto's :D.

Hebben jullie de Escape Game gelijk uitgeprobeerd?
Tom...

Bericht door Tom... »

Mariëtte schreef: 03 jul 2022, 16:34 Wat leuk Tom en dank je wel voor de foto's :D.

Hebben jullie de Escape Game gelijk uitgeprobeerd?
Nee, die is alleen nog maar voor Resort gasten (en kost 90 euro voor 2 man…). Misschien ooit wel eens!
Tom...

Bericht door Tom... »

Nog enkele nieuwigheden op Terhills Resort:

De paaltjes met lampen erin zijn bij de cottages vervangen door deze grondlampjes. Waarschijnlijk omdat die paaltjes altijd om lagen/ kapot waren:
Afbeelding

Afbeelding

Aan de rand van de Country Club (vlak naast de Aqua Garden) is een nieuw terras gekomen. Dit is dus een 3e horecalocatie in het parkcentrum:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het Forest Pavilion heeft een nieuwe overkapping gekregen:
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Informatie Center Parcs parken België”