[Center Parcs] Terhills Resort by Center Parcs Informatie & Nieuws
- quincyj1998
- Moderator
Re: [Center Parcs] Terhills Resort by Center Parcs
Volgens mij wilde iemand de precieze dat van de opening weten. Dit zag ik voorbij komen.
Jan 23: de Vossemeren
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
OFFICIËLE OPENING-SLEUTELOVERDRACHT
Bij Center Parcs is het een traditie om vanaf het laatst geopende park de (symbolische) sleutel van het laatst geopende park per fiets doormedewerkers(sters) van Center Parcs te komen brengen waarbij dan het nieuwste park officieel wordt geopend. Of en wanneer
dit gaat plaatsvinden bij Terhills Resort is nog niet bekend. Het wordt dan wel een hele lange fietstocht vanaf het laatst geopende
park Park Allgäu naar het nieuwste park Terhills Resort by Center Parcs.
Edit Mariëtte: Sleuteloverdracht is op 26 mei 2021.
Sleuteloverdracht van Park Bostalsee naar Park Allgäu in 2018.

Met de symbolische sleuteloverdracht werd Park Allgäu op 30 september 2018 officieel geopend.

Bij Center Parcs is het een traditie om vanaf het laatst geopende park de (symbolische) sleutel van het laatst geopende park per fiets doormedewerkers(sters) van Center Parcs te komen brengen waarbij dan het nieuwste park officieel wordt geopend. Of en wanneer
dit gaat plaatsvinden bij Terhills Resort is nog niet bekend. Het wordt dan wel een hele lange fietstocht vanaf het laatst geopende
park Park Allgäu naar het nieuwste park Terhills Resort by Center Parcs.
Edit Mariëtte: Sleuteloverdracht is op 26 mei 2021.
Sleuteloverdracht van Park Bostalsee naar Park Allgäu in 2018.

Met de symbolische sleuteloverdracht werd Park Allgäu op 30 september 2018 officieel geopend.

- zeemeerman2
Ik ben at the moment Openstreetmap al wat aan het bewerken en de huisjes op de kaart aan het zetten via sattelietbeelden te tracen. Ik dacht dat nu ook al maar te doen, nu er nog geen grote bomenbladeren boven de huizendaken staan en het tracen bemoeilijken.
Ik refereer twee kaartenlagen: AIV Flanders en PDOK, dewelke samen met Google Maps de meest recente data weergeven. De andere sattelietbeelden tonen enkel bos en heide ipv een Center Parcs.
Lucky me, op een van de sattelietbeelden staat de Aqua Garden nog in aanbouw, zonder dak op het gebouw, dus ik kan nu ook voor een keertje eens een indoor zwembad tracen.
Het kinderbad stond nog niet op de sattelietbeelden, enkel de funderingen waren toen af. Dus ik heb dat een beetje grof moeten schetsen aan de hand van bovenstaand bouwfilmpje. Het moeilijkste stuk was het rechte stuk, waar de hele tijd tekst bovenstond. Hopelijk klopt het toch nog ongeveer.
Ah well. One can only try.
Ik refereer twee kaartenlagen: AIV Flanders en PDOK, dewelke samen met Google Maps de meest recente data weergeven. De andere sattelietbeelden tonen enkel bos en heide ipv een Center Parcs.
Lucky me, op een van de sattelietbeelden staat de Aqua Garden nog in aanbouw, zonder dak op het gebouw, dus ik kan nu ook voor een keertje eens een indoor zwembad tracen.
Het kinderbad stond nog niet op de sattelietbeelden, enkel de funderingen waren toen af. Dus ik heb dat een beetje grof moeten schetsen aan de hand van bovenstaand bouwfilmpje. Het moeilijkste stuk was het rechte stuk, waar de hele tijd tekst bovenstond. Hopelijk klopt het toch nog ongeveer.
Ah well. One can only try.
- wendy424
wat leuk zeg
kunnen wij dit ook ergens zien?

2011 Erperheide
2013 Huttenheugte
2016 Kempervennen
2017 Eemhof
2019 Huttenheugte
2020 Meerdal
2021 Vossemeren
2021 Erperheide
2022 Kempervennen
2022 Bispinger Heide
2022 Huttenheugte
2022 Kempervennen
2023 Heijderbos
2013 Huttenheugte
2016 Kempervennen
2017 Eemhof
2019 Huttenheugte
2020 Meerdal
2021 Vossemeren
2021 Erperheide
2022 Kempervennen
2022 Bispinger Heide
2022 Huttenheugte
2022 Kempervennen
2023 Heijderbos
- Tom...
Dat is heel erg tof! Komt dat dan straks ook in bijvoorbeeld MapsMe te staan ofzo?
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
FOTO-UPDATE AQUA GARDEN
03-05-2021

Bron: Instagram Story Center Parcs Nederland.
03-05-2021

Bron: Instagram Story Center Parcs Nederland.
- Lin671984
Jammer dat park op minimale bezetting open kan . Is tit aan de zomer 1 juli enkel de vip huisjes . Exclusieve huisjes zijn pas na 1 juli te boeken 
- wesbdj
Exclusive huisjes waren ook gewoon te boeken hoor.
Met een beetje geluk ga ik 21 t/m 25 juni naar een 2P Exclusive. 

HB: 18x | KV: 3x | HH: 1x | EH: 2x | MD: 1x | LP: 1x | SAN: 2x | ZAN: 2x
- zeemeerman2
Ah, right, linkje naar kaart. https://www.openstreetmap.org/#map=16/51.0075/5.6862
Wegen heb ik er nog niet opgezet, maar de huisjes en de nummers zouden er al op moeten staan.
Edit: Iemand is me voor geweest en heeft de wegen op de kaart gezet!
Edit2: Hier was ik al bang voor. Iemand heeft sommige zandwegen getagged als straten in aanbouw; terwijl die zandwegen de nog niet uitgegraven meertjes zijn (op sattelietbeelden). Dus, waarschuwing aan allen, de straten op de kaart zijn niet de definitieve versie.
Wegen heb ik er nog niet opgezet, maar de huisjes en de nummers zouden er al op moeten staan.
Edit: Iemand is me voor geweest en heeft de wegen op de kaart gezet!
Edit2: Hier was ik al bang voor. Iemand heeft sommige zandwegen getagged als straten in aanbouw; terwijl die zandwegen de nog niet uitgegraven meertjes zijn (op sattelietbeelden). Dus, waarschuwing aan allen, de straten op de kaart zijn niet de definitieve versie.
- Tom...
Super dit, ik hou van plattegronden en vind dit geweldig uitzien. Het helpt straks ook nog eens extra bij het uitzoeken van een mooie ligging van de cottage.zeemeerman2 schreef: ↑04 mei 2021, 10:16 Ah, right, linkje naar kaart. https://www.openstreetmap.org/#map=16/51.0075/5.6862
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
TERRAS BIJ HET BEACH HOUSE

Bron: T.Lemmens.

Bron: T.Lemmens.
- jover
Center Parcs organiseert een tweede wedstrijd met als hoofdprijs een verblijf bij Terhills Resort by Center Parcs in een nieuwe VIP cottage in het weekend van 18 t/m 21 juni 2021.
De wedstrijd loopt van 7 tot 20 mei. Inschrijven via https://www.centerparcs.be/be-vl/blog/n ... lls-resort
De wedstrijd loopt van 7 tot 20 mei. Inschrijven via https://www.centerparcs.be/be-vl/blog/n ... lls-resort
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
TERHILLS RESORT
TESTFASE
09-05-2021
Het nieuwe restaurant en het Beach House worden getest.

Bron: Terland.
TESTFASE
09-05-2021
Het nieuwe restaurant en het Beach House worden getest.

- Tom...
Waw, dat is echt heel erg mooi!
Ik ben benieuwd hoe "Center Parcs" dit aanvoelt, maar de eerste indruk is wel echt goed.

Ik ben benieuwd hoe "Center Parcs" dit aanvoelt, maar de eerste indruk is wel echt goed.
- jeroom
Normaal ga ik in september naar dit park toe - ik kan bijna niet wachten
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
TESTWEKEN RESTAURANT EN BEACH HOUSE
Het eerste proefweekend was een succes
.
De proefweken zijn alleen voor medewerkers georganiseerd.
Binnenkort meer over de opening en reserveringen.

Het eerste proefweekend was een succes
De proefweken zijn alleen voor medewerkers georganiseerd.
Binnenkort meer over de opening en reserveringen.

- becker
Het was een geweldig weekend met heerlijk weer. Ik en me familie hebben echt genoten, kan iedereen dit park aanraden. Het testen was niet enkel voor alleen medewerkers. Zag ook bekende gezichten van fora en youtube.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Zonnepanelen op land en het water voorzien het Terhills Resort van groene stroom.
Vandaag, 10-05-2021, werden de twee nieuwe zonnepanelenparken in gebruik genomen. In totaal werden er 7.000 zonnepanelen
op het land én water geplaatst die het Terhills Resort voorzien van groene stroom.
Het in gebruik nemen van zonnepanelen op het water.

Bron: tv.be.
Vandaag, 10-05-2021, werden de twee nieuwe zonnepanelenparken in gebruik genomen. In totaal werden er 7.000 zonnepanelen
op het land én water geplaatst die het Terhills Resort voorzien van groene stroom.
Het in gebruik nemen van zonnepanelen op het water.

Bron: tv.be.
- zeemeerman2
Er is hierover vandaag ook een artikel in de lokale krant HBVL.
*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
Groene energie voor vakantiepark Terhills
Op de voormalige mijnsite Terhills heeft de LRM twee zonneparken in gebruik genomen. De ruim 7.000 panelen zullen het vakantiepark Terhills Resort van energie voorzien. “Het project kadert in een hele reeks klimaatinvesteringen”, zegt CEO Tom Vanham van de LRM.
Guido Cloostermans

Het laatste van in totaal 7.000 zonnepanelen werd gisteren op zijn plaats gelegd door CEO Tom Vanham van investeringsmaatschappij LRM en door burgemeester Sofie Vandeweerd (Open Vld) van Dilsen-Stokkem. De installatie, die gedeeltelijk op land en op water is aangelegd, zal het vakantiepark Terhills Resort, dat eind deze maand zijn deuren opent, van groene stroom voorzien.
Het zonnepark dat werd aangelegd door een dochtermaatschappij van de LRM bestaat uit twee delen: een gedeelte van 2 hectare op het vliegasstort en een gedeelte op de Vulexplas waar ook het Terhills Cablepark gevestigd is. Het project is goed voor een investering van 2,2 miljoen euro en werd gerealiseerd met de steun van de Vlaamse regering.
850 gezinnen
De zonnepanelen produceren per jaar ruim 3.000 MWh aan groene stroom, wat vergelijkbaar is met het jaarlijkse stroomverbruik van 850 gezinnen. Minstens de helft daarvan gaat rechtstreeks naar het Terhills Resort, waar het wordt gebruikt om de vakantiehuisjes van stroom te voorzien. De rest wordt geïnjecteerd in het elektriciteitsnet van Fluvius. Het vakantiepark verbruikt op jaarbasis zo’n 4.500 MWh aan elektriciteit. Een derde daarvan komt van de eigen zonnepanelen, de rest wordt afgenomen van het publieke elektriciteitsnet en bestaat voor 100 procent uit groene stroom.
Het zonnepark op de Terhills-site is niet de eerste investering van de LRM in grootschalige zonneprojecten. Eerder waren er het Kristal Solar Park in Lommel en Floating PV in Dessel, het grootste drijvende zonnepanelenpark in België. Het zonnepark in Dilsen-Stokkem werd aangelegd door het bedrijf Perpetum uit Sint-Denijs-Westrem, dat de komende 15 jaar ook zal instaan voor het onderhoud.
Gesaneerd
De LRM ontwikkelt de voormalige mijnsite tot een toeristische bestemming met internationale uitstraling. “De Terhills-site is een van de meest duurzame transformaties in het land”, aldus CEO Tom Vanham van de LRM. Op de voormalige mijnsite, die zo’n 365 hectare groot is, werd 219 hectare volledig gesaneerd, waarvan 100 hectare werd teruggegeven aan de natuur. “Ook bij de bouw van het vakantiepark trok de LRM resoluut de kaart van duurzaamheid. Voor de vakantiehuisjes werd gekozen voor houtskeletbouw en groendaken. De cottages worden verwarmd via warmtepompen en het zwembad met een warmtekrachtkoppeling.”
Ook voor andere projecten op de Terhills-site kiest de LRM voor duurzame en innovatieve oplossingen. Afgelopen week werd een project voorgesteld waarbij zelfrijdende shuttles zullen instaan voor het vervoer van bezoekers en verblijfsgasten tussen de verschillende trekpleisters. Bezoekers zullen ook gebruik kunnen maken van elektrische fietsen, steps en bootjes.
*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
Groene energie voor vakantiepark Terhills
Op de voormalige mijnsite Terhills heeft de LRM twee zonneparken in gebruik genomen. De ruim 7.000 panelen zullen het vakantiepark Terhills Resort van energie voorzien. “Het project kadert in een hele reeks klimaatinvesteringen”, zegt CEO Tom Vanham van de LRM.
Guido Cloostermans

Het laatste van in totaal 7.000 zonnepanelen werd gisteren op zijn plaats gelegd door CEO Tom Vanham van investeringsmaatschappij LRM en door burgemeester Sofie Vandeweerd (Open Vld) van Dilsen-Stokkem. De installatie, die gedeeltelijk op land en op water is aangelegd, zal het vakantiepark Terhills Resort, dat eind deze maand zijn deuren opent, van groene stroom voorzien.
Het zonnepark dat werd aangelegd door een dochtermaatschappij van de LRM bestaat uit twee delen: een gedeelte van 2 hectare op het vliegasstort en een gedeelte op de Vulexplas waar ook het Terhills Cablepark gevestigd is. Het project is goed voor een investering van 2,2 miljoen euro en werd gerealiseerd met de steun van de Vlaamse regering.
850 gezinnen
De zonnepanelen produceren per jaar ruim 3.000 MWh aan groene stroom, wat vergelijkbaar is met het jaarlijkse stroomverbruik van 850 gezinnen. Minstens de helft daarvan gaat rechtstreeks naar het Terhills Resort, waar het wordt gebruikt om de vakantiehuisjes van stroom te voorzien. De rest wordt geïnjecteerd in het elektriciteitsnet van Fluvius. Het vakantiepark verbruikt op jaarbasis zo’n 4.500 MWh aan elektriciteit. Een derde daarvan komt van de eigen zonnepanelen, de rest wordt afgenomen van het publieke elektriciteitsnet en bestaat voor 100 procent uit groene stroom.
Het zonnepark op de Terhills-site is niet de eerste investering van de LRM in grootschalige zonneprojecten. Eerder waren er het Kristal Solar Park in Lommel en Floating PV in Dessel, het grootste drijvende zonnepanelenpark in België. Het zonnepark in Dilsen-Stokkem werd aangelegd door het bedrijf Perpetum uit Sint-Denijs-Westrem, dat de komende 15 jaar ook zal instaan voor het onderhoud.
Gesaneerd
De LRM ontwikkelt de voormalige mijnsite tot een toeristische bestemming met internationale uitstraling. “De Terhills-site is een van de meest duurzame transformaties in het land”, aldus CEO Tom Vanham van de LRM. Op de voormalige mijnsite, die zo’n 365 hectare groot is, werd 219 hectare volledig gesaneerd, waarvan 100 hectare werd teruggegeven aan de natuur. “Ook bij de bouw van het vakantiepark trok de LRM resoluut de kaart van duurzaamheid. Voor de vakantiehuisjes werd gekozen voor houtskeletbouw en groendaken. De cottages worden verwarmd via warmtepompen en het zwembad met een warmtekrachtkoppeling.”
Ook voor andere projecten op de Terhills-site kiest de LRM voor duurzame en innovatieve oplossingen. Afgelopen week werd een project voorgesteld waarbij zelfrijdende shuttles zullen instaan voor het vervoer van bezoekers en verblijfsgasten tussen de verschillende trekpleisters. Bezoekers zullen ook gebruik kunnen maken van elektrische fietsen, steps en bootjes.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
GROEN DAK
Het nieuwe Center Parcs Terhills Resort is voorzien van een groen dak, wat een mooie aansluiting geeft op de natuurlijke omgeving.

Bron: Zicht op groen.
Het nieuwe Center Parcs Terhills Resort is voorzien van een groen dak, wat een mooie aansluiting geeft op de natuurlijke omgeving.

Bron: Zicht op groen.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
HET BINNENBAD VAN DE AQUA GARDEN
De Aqua Garden is nog niet open om een duikje te nemen
maar wel voor rondleidingen.
Dit wordt heerlijk vertoeven eenmaal de deuren geopend.

Maar ook buiten is het heerlijk vertoeven.

Bron: Megga_Gilly, B.Oosthoek.
De Aqua Garden is nog niet open om een duikje te nemen
Dit wordt heerlijk vertoeven eenmaal de deuren geopend.

Maar ook buiten is het heerlijk vertoeven.

Bron: Megga_Gilly, B.Oosthoek.
- becker
Heel mooi hopelijk snel zwemmen, je had toch veel meer foto's gemaakt? Plaats je die ook nog? Ik zwaaide nog naar je.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Hoi becker,
Ik ga zeker veel foto's maken binnenkort op het park, dus als er al fotoverzoekjes zijn, laat het me weten!
De foto's in het bericht hierboven zijn geplaatst overal op Social Media door mensen die er op dit moment
rondleidingen krijgen. Ik zal daar nog meer van gaan plaatsen.
Ik ben nog niet op het park zelf geweest, dus je kunt nooit naar mij hebben gezwaaid en ik ken je verder
ook niet.
Ik ga zeker veel foto's maken binnenkort op het park, dus als er al fotoverzoekjes zijn, laat het me weten!
De foto's in het bericht hierboven zijn geplaatst overal op Social Media door mensen die er op dit moment
rondleidingen krijgen. Ik zal daar nog meer van gaan plaatsen.
Ik ben nog niet op het park zelf geweest, dus je kunt nooit naar mij hebben gezwaaid en ik ken je verder
ook niet.
- becker
Ik heb helaas geen verzoeken. Heb alles al gezien met de rondleiding. Ik meende je daar herkent te hebben. Vrouw met lang bruin haar? Ze zwaaide nog terug. Dacht echt dat jij het was, omdat er ook andere van fora waren en Youtubers die herkende ik duidelijk van de CP vlogs wat hier ook op het forum staan. Ik mocht geen foto's delen dat was de afspraak voor het testen.
Je moet zeker gaan kijken hoe mooi het is geworden. Ik zal wel lezen hoe jij het park ervaart.
27 mei is het open, wie weet zie ik je dan wel.
Je moet zeker gaan kijken hoe mooi het is geworden. Ik zal wel lezen hoe jij het park ervaart.
27 mei is het open, wie weet zie ik je dan wel.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
OFFICIËLE OPENING
Terhills Resort by Center Parcs zal op 26 mei 2021 officieel worden geopend en dan is het meest luxueuze vakantiepark van België officieel een feit! Vanaf 28 mei 2021 zullen de eerste parkgasten worden ontvangen.
Bij Center Parcs is het een traditie om vanaf het laatst geopende park de (symbolische) sleutel van het laatst geopende park per fiets door medewerkers(sters) van Center Parcs te komen brengen waarbij dan het nieuwste park officieel wordt geopend.
De sleutel ligt nu nog op Park Allgäu en zal per fiets worden overgedragen op 26 mei 2021 aan Terhills Resort by Center Parcs, waarbij het park dan officieel is geopend.

Terhills Resort by Center Parcs zal op 26 mei 2021 officieel worden geopend en dan is het meest luxueuze vakantiepark van België officieel een feit! Vanaf 28 mei 2021 zullen de eerste parkgasten worden ontvangen.
Bij Center Parcs is het een traditie om vanaf het laatst geopende park de (symbolische) sleutel van het laatst geopende park per fiets door medewerkers(sters) van Center Parcs te komen brengen waarbij dan het nieuwste park officieel wordt geopend.
De sleutel ligt nu nog op Park Allgäu en zal per fiets worden overgedragen op 26 mei 2021 aan Terhills Resort by Center Parcs, waarbij het park dan officieel is geopend.

- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
HET TOEGANGSBORD

- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
FOTO-UPDATE
15-05-2021
Er komen binnenkort nog meer foto's in het foto-topic van Terhills Resort by Center Parcs te staan.
Met dank aan forumlid Tom...voor de foto's!
Het toegangsbord en de ingang van het park.

Speeltoestel.

Onderdelen van speeltuintjes.

De kinderboerderij.

De parkplattegrond.

15-05-2021
Er komen binnenkort nog meer foto's in het foto-topic van Terhills Resort by Center Parcs te staan.
Met dank aan forumlid Tom...voor de foto's!
Het toegangsbord en de ingang van het park.

Speeltoestel.

Onderdelen van speeltuintjes.

De kinderboerderij.

De parkplattegrond.

- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Volgende week ga ik naar Terhills.
Zijn er nog (foto)verzoekjes?
Zijn er nog (foto)verzoekjes?
- Maurice241
Wat gaaf dat je ter hills al gaat bezoeken.
Ik ga in September .Heb dan nr 520 aan het meer.
Als je foto's zou kunnen maken vd ligging ,terras evt.
Mn subboard ligt al klaar
Als je tijd hebt en in de buurt bent zou ik dat erg gaaf vinden
Heeeel veel plezier en zie graag zo veel mogelijk foto's van het park .En ben benieuwd naar je ervaringen.
Ik ga in September .Heb dan nr 520 aan het meer.
Als je foto's zou kunnen maken vd ligging ,terras evt.
Mn subboard ligt al klaar
Als je tijd hebt en in de buurt bent zou ik dat erg gaaf vinden
Heeeel veel plezier en zie graag zo veel mogelijk foto's van het park .En ben benieuwd naar je ervaringen.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Hoi Maurice241,
Ik ga mijn best doen zoveel mogelijk foto's te maken en ik zal ook de cottage op de foto gaan zetten.
Mijn ervaring zal ik ook zeker hier delen.
Ik ga mijn best doen zoveel mogelijk foto's te maken en ik zal ook de cottage op de foto gaan zetten.
Mijn ervaring zal ik ook zeker hier delen.