CENTER PARCS INFORMATIE: De nieuwe website van Resort Center Parcs Terhills staat online, met op ons forum de eerste foto's van een volledig afgewerkte cottage! De nieuwe wildwaterbaan op Center Parcs Park Zandvoort is op 24 september 2019 geopend door Maarten van der Weijden en wij waren erbij! Op ons forum een uitgebreide fotoreportage! Grootschalige vernieuwingen op Center Parcs De Eemhof. De naam van de gloednieuwe Orry & Friendsshow is De Geheimzinnige Fluitketel. Nieuwe 12 persoons VIP cottages Center Parcs Parc Sandur.

[Center Parcs] De Haan Informatie & Nieuws

De Vossemeren, Erperheide, Les Ardennes, Resort Terhills, De Haan
Mariëtte
Beheerder

[Center Parcs] De Haan Informatie & Nieuws

Bericht door Mariëtte » 29 aug 2019, 10:32

Sunparks De Haan aan Zee wordt een Center Parcs Park.

Het park en de cottages worden volledig gerenoveerd en de planning is
dat het park in mei 2020 heropent als een Center Parcs Park.

Renovatie cottages.
Afbeelding

Een gerenoveerde Lake Site cottage.
Afbeelding

Bron: Center Parcs.

Mariëtte
Beheerder

Re: [Center Parcs] De Haan Informatie & Nieuws

Bericht door Mariëtte » 15 sep 2019, 14:39

PARKSLUITING

De Aquafun zal worden vernieuwd en daarom is het park gesloten van 30 september tot 14 november 2019.

De Aquafun zal worden vernieuwd.
Afbeelding

Bron: De Haan aan Zee.

Tom...

Bericht door Tom... » 22 sep 2019, 20:23

Dit vind ik weer een heel tof project!

Het park is natuurlijk al eens "Center Parcs" geweest, maar omdat ze bijna niks aan het park hadden opgeknapt, kwamen daar veel klachten over.

Nu lijkt het alsof ze geleerd hebben van hun fouten en gooien ze er flink wat euro's tegenaan. De Market Dome zou volledig opgeknapt worden (hopelijk wordt deze net zo prachtig als op Les Ardennes) en er zou een wildwaterbaan komen.

Die Aquafun is in basis volgens mij prima, alleen kan hij wel wat natuursteen en planten gebruiken. Ze hebben 6 weken, dat is niet zo lang, dus ik hoop dat ze er iets moois van maken. Zouden ze ook al direct de borden "Aqua Mundo" ophangen?

Ik ben heel benieuwd! De cottages krijgen hetzelfde uiterlijk (innerlijk eigenlijk ;)) als die van Park Zandvoort, leuk dat ze deze lijn bij de kustparken doortrekken.

Jooost

Bericht door Jooost » 29 sep 2019, 22:18

Ik ben ooit, ik was een jaar of 12, naar De Haan geweest, toen het net een paar jaar open was. Mooi park. Gave, moderne plaza, dat was écht een klein dorp, compleet met een in de ochtend druk bezochte brasserie en een levendige krantenkiosk. Ik vond het toen heel mooi en heel erg gezellig.

Dat geldt ook voor het zwembad, toen nog compleet met een bar in het water. De 'wildwaterbaan' was destijds - helaas - net gesloten. Het was een apart ding, voorzien van een schuimlaag als bodem, het ging veel te hard. Ik ben eraf geweest, het mocht niet, toen er geen water meer doorheen liep. En zelfs toen gleed je als een malle. Om de paar meter gleed je in een soort 'kuil'. Het begin van de baan grensde aan een klein, intiem warm water bassin, met een kleine waterval.

Heel gaaf dat dit zwembad wordt opgeknapt. Ik ben heel erg benieuwd naar de aangekondigde nieuwe wildwaterbaan! Verrassend nieuws!!

TimBerg

Bericht door TimBerg » 30 sep 2019, 08:54

Jooost schreef:
29 sep 2019, 22:18
Heel gaaf dat dit zwembad wordt opgeknapt. Ik ben heel erg benieuwd naar de aangekondigde nieuwe wildwaterbaan! Verrassend nieuws!!
Komt er echt een nieuwe wildwaterbaan in plaats van de oude? Of is dat een wens? Zou wel gaaf zijn :-)

Tom...

Bericht door Tom... » 30 sep 2019, 18:17

Zoals ik het begrepen heb, komt er echt een nieuwe wildwaterbaan buiten. Dat waren althans destijds (vorig jaar) de plannen. Er is zelfs een tekening van (bron: post van Mariëtte op CP Forum / Adede)

Afbeelding

Ik weet niet of dat plan nog steeds doorgaat, maar voor mei 2020 zou dat toch gehaald moeten kunnen worden?! Zandvoort is niet zo heel ver van De Haan en daar zijn ze nu klaar :lol:

Die oude wildwaterbaan is naar Center Parcs normen natuurlijk geen echte wildwaterbaan (bron: tuberides.de)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jooost

Bericht door Jooost » 30 sep 2019, 19:26

Bedankt voor de informatie (de tekening, nooit gezien! Gemist zeker) en de foto's van Tuberides.

Deze 'wildwaterbaan' was vroeger blauw. De coating bestond uit een soort schuimrubberlaag. Heel apart. Deze laag liet telkens los, een van de redenen waarom de baan destijds werd gesloten, naast het feit dat de rit te rap ging. Om de snelheid eruit te halen, werden er meer onderbrekingen in de baan gezet (je viel dan even in een bak water en gleed daarna weer verder), maar dat was kennelijk ook niet echt een succes.

De baan startte destijds vanuit een zwembad(je), je kunt dat nog zien of foto 1,links. Er waren, daarboven, toen twee kleine warme zwembaden verbonden door een soort kleine waterval. Later zijn die baden helaas dichtgemetseld. Op foto 1 kun je de rand van het bassin van toen nog zien.

Op foto 5 was vroeger in het midden een trap, je kon de baan daar verlaten.

Ik duim voor een nieuwe wildwaterbaan. Dit zwembad heeft heel veel potentie, wat mij betreft.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 01 okt 2019, 19:59

RENOVATIE AQUAFUN

OKTOBER 2019

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Sunparks De Haan aan Zee.

Reginald41

Bericht door Reginald41 » 01 okt 2019, 21:51

Volgens boeking systeem is Sunparks De Haan te boeken tot 27 april daarna wordt het omgezet tot Center Parcs. Dat heb ik gecheckt bij Sunparks website.

TimBerg

Bericht door TimBerg » 01 okt 2019, 22:12

Wow, het zwembad wordt wel groot aangepakt zeg! Inmiddels gebeurt er zoveel op de parken, dat zo’n groot project als dit een beetje ondersneeuwt :D . Mooi dat ze de koepel vernieuwen, dit bad ziet er sowieso al behoorlijk CP-achtig uit. Als er een WWB komt is dat wel een aparte keuze, omdat er al een WWB-achtige glijbaan gek dat ze dan geen bandenbaan of WPH o.i.d. bouwen.

Reginald41

Bericht door Reginald41 » 02 okt 2019, 09:52

Op mijn vraag of Sunparks De Haan aan zee Center Parcs wordt kreeg ik deze antwoord van hoofdkantoor:

"Hi Reginald,

Wanneer het effectief Center Parcs zal zijn is nog niet bekend gemaakt. Dit zal volgend jaar inderdaad zijn.

Het park ondergaat momenteel een renovatie van de Market Dome, alsook een groot aantal cottages worden reeds vernieuwd. Toch zal het park voorlopig nog terug open gaan als Sunparks, om later, wanneer alles vernieuwd is, officieel een Center Parcs-park te worden."

Tom...

Bericht door Tom... » 02 okt 2019, 17:21

Oeh, ik ben zo benieuwd wat te zien is (geweest) op die zwembad foto's :D

Ze lijken het dit keer wel echt goed aan te pakken: geen halve zaken, mar pas als alles klaar is, wordt het park Center Parcs. Heel mooi om te zien.

marcozandstra

Bericht door marcozandstra » 03 okt 2019, 13:25

Ik ben ook heel benieuwd! Ik vond de uitvoering in Les Ardennes al zeer geslaagd dus wacht met smart af hoe deze wordt

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 03 okt 2019, 19:02

Tom... schreef:
02 okt 2019, 17:21
Oeh, ik ben zo benieuwd wat te zien is (geweest) op die zwembad foto's :D

Ze lijken het dit keer wel echt goed aan te pakken: geen halve zaken, mar pas als alles klaar is, wordt het park Center Parcs. Heel mooi om te zien.

De foto's zijn weer teruggeplaatst! Foto's renovatie Aquafun.

Tom...

Bericht door Tom... » 04 okt 2019, 08:03

Wow, geweldig om te zien. De koepel wordt vernieuwd, dat is meteen een groot project.
Ik hoop wel dat ze aan de binnenkant ook flink wat doen. 6 weken is niet lang, helemaal niet als een par van die weken wordt opgeslokt door de koepel.
Maar dit ziet er goed uit, bedankt voor de foto's :)

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 11 okt 2019, 21:13

VORDERINGEN RENOVATIEWERKZAAMHEDEN

11-10-2019

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron foto 1: Rv.
Bron foto's : 2 t/m 6 AMF

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 12 okt 2019, 08:14

SUNPARKS DE HAAN AAN ZEE BOUWT VOLLEDIG NIEUW DAK OP ZWEMBAD

Bij Sunparks De Haan aan Zee zijn momenteel ingrijpende werken bezig aan het subtropisch zwembad, vooral aan de dakkoepel.
Er komt ook een nieuw buffetrestaurant en een snackbar. Intussen zijn verder al 359 van de 519 vakantiehuizen in het park
opgefrist.

Werkzaamheden vervanging dak van de Aquafun.
Afbeelding

Nieuw buffetrestaurant en snackbar.
Sunparks De Haan aan Zee is momenteel bezig met werken aan het recreatiecentrum. Het park is gesloten tot 14 november 2019 om
de renovaties te kunnen uitvoeren. In die periode wordt het dak van het zwembad volledig vernieuwd en worden ook de kleedkamers
aangepakt. Voor het dak werden ’s nachts - onder politiebegeleiding - spanten aangevoerd met twee vrachtwagens van elk 35 meter
lang, 3,55 meter breed en 44 ton zwaar. De werken aan het dak springen het meest in het oog, maar ondertussen komen er in de
centrale faciliteiten ook een nieuw buffetrestaurant en een snackbar. Daarnaast krijgt het winkelgedeelte nog een make-over.

Renovatiewerkzaamheden centrale faciliteiten.
Afbeelding

Heropening park op 15 november 2019.
De afgelopen jaren werd al sterk ingezet op het vernieuwen van de vakantiehuizen. Zo zijn tot al 359 van de 519 in het nieuw gestoken.
Het park heropent de deuren op vrijdag 15 november 2019. Op de website van Sunparks wordt nu al reclame gemaakt voor de vernieuwde
huisjes met een kleurrijk interieur, meer comfort en nog altijd gratis toegang tot Aquafun en Kids World.

Sunparks werd in 2007 overgenomen door Pierre & Vacances, het moederbedrijf dat ook achter Center Parcs zit. Begin 2011 werd de
naam ook even gewijzigd naar Center Parcs, maar daar werd later op terugkomen.

Bron: hln.be.
Bron foto's: Benny Proot.

Tom...

Bericht door Tom... » 12 okt 2019, 08:40

Zo zeg, dat ziet goed uit! De koepel wordt dus echt totaal vervangen.
Als je naar de foto's kijkt, dan kan het bad zelf ook wel een likje verf gebruiken ;)
Ik ben benieuwd wat ze daar nog allemaal aan opknappen.

Het parkcentrum ziet er nu al beter uit, afgaande op die ene foto. Ik ben daar 1 keer geweest en het centrum was echt kaal en sfeerloos, maar nu ziet het er uit, alsof ze meer planten hebben neergezet en de vloer lijkt ook vernieuwd te worden. Een nieuw buffetrestaurant en snackbar (Frites Affairs misschien?), maken het straks extra mooi denk ik.

Zo zag het er tot nu toe uit:

Afbeelding

Zo te zien, is die plantenbak links, wat je ziet op de nieuwe foto. Mooi dat ze het lelijke metalen bruggetje vervangen door hout.
Ik denk dat ze daar weer heel goed bezig zijn :)

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 12 okt 2019, 15:37

Tom... schreef:
12 okt 2019, 08:40
Als je naar de foto's kijkt, dan kan het bad zelf ook wel een likje verf gebruiken ;)

Vanaf de eerste week van november 2019 wordt er gestart met verfwerkzaamheden.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 13 okt 2019, 22:24

Renovatie centrale voorzieningen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: M.Meulenmeeter.

Tom...

Bericht door Tom... » 13 okt 2019, 22:40

Heerlijk groots aangepakt, dit wordt mooi :)

Ik ben benieuwd of ze de Sunparks borden ophangen, of dat de CP borden al op komen te hangen.
Bijvoorbeeld "Aqua Mundo", dat zullen ze toch wel al ophangen lijkt me?!

Fantastisch, om dit zo te kunnen volgen, ik ben heel benieuwd naar hoe dit uit gaat zien.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 14 okt 2019, 07:54

Tom... schreef:
13 okt 2019, 22:40
Ik ben benieuwd of ze de Sunparks borden ophangen, of dat de CP borden al op komen te hangen.
Bijvoorbeeld "Aqua Mundo", dat zullen ze toch wel al ophangen lijkt me?!

Dat zal pas gebeuren nadat Center Parcs officieel in de media gaat lanceren dat Sunparks De Haan aan Zee
een Center Parcs park wordt. Vooralsnog gaat dit park nog even door als een Sunparks park.

RENOVATIE AQUAFUN

14-10-2019

De eerste spanten liggen al op zijn plaats.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: M.Meulenmeester.

Mister Eko

Bericht door Mister Eko » 14 okt 2019, 12:07

Mooi, mooi! Dit park heeft een groot potentieel en dat wordt nu (eindelijk) benut.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 14 okt 2019, 21:38

RENOVATIE CENTRALE FACILITEITEN

FOTO-UPDATE T/M 14-10-2019

Ze pakken de renovatie zeer grondig aan, zo'n beetjes alles wordt gestript.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Renovatie restaurant.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plafond met natuurlijk decor.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: M.Meulenmeester.

Tom...

Bericht door Tom... » 14 okt 2019, 21:57

Wauw, wat een mega update! Dat wordt echt super grondig aangepakt inderdaad.

Fijn om te zien, dat de lelijke tegelvloer eruit wordt gehaald en al dat hout, maakt de boel al een stuk meer "echt" Center Parcs.
Ik heb er alle vertrouwen in, dat het goed komt daar!

Super, dank je wel :)

Plaats reactie