Welkom op Center Parcs Informatie, hét enige echte Center Parcs Fan Forum zónder verdienmodel. Wij maken het verschil!

[Center Parcs] Erperheide Informatie & Nieuws

De Vossemeren, Erperheide, Les Ardennes, Park De Haan, Terhills Resort
Plaats reactie
Roy

Re: [Center Parcs] Erperheide Informatie & Nieuws

Bericht door Roy »

Heeft er iemand tips voor restaurants op max 15 a 20 min rijden van Erperheide? Zijn vooral op zoek naar een restaurant met eenvoudige kaart (zoals schnitzel, sate, burgers en een kinderkaart) en/of een pannenkoeken restaurant.

Alvast bedankt!
Difontaine

Bericht door Difontaine »

Hallo Roy, de dorpermolen mischien , wat ik altijd makkelijk vind is om op TripAdvisor te kijken .
Kun je zelf zoeken naar restaurants in een straal van zoveel km .

Groeten
B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

Ik ben er ook wel benieuwd naar.
Verblijf eerdaags ook op Erperheide
Niets is wat het lijkt....

HB: ‘87/‘03/‘04/‘18/‘19/‘20(2)/‘21(3)
KV: ‘88/‘02/‘03/‘19(2)/‘21
MD: ‘87/‘97/‘02/‘04/‘20/‘21
HH: ‘88/‘90/‘19/‘20
EH: ‘89/‘19/‘20(2)/‘21
PZ: ‘98
LB: ‘93
VB: ‘94
BH: ‘89
VM: ‘08/‘18
BP: ‘07

Next: HB (01/22)
Difontaine

Bericht door Difontaine »

Brasserie De Kempenheuvel in Bree
Rooiereinder

Bericht door Rooiereinder »

Zag dat ze sinds kort een welke bekende M in Bree hebben. Zonder gekkigheid ik lees graag even mee, komen vaker bij de erpeheide en uit eten in de regio is er nog niet echt van gekomen.
EllenRaeijmaekers

Bericht door EllenRaeijmaekers »

Goedenavond

Wij gaan volgende week een weekje naar Erperheide. Geen vakantietijd of iets geks volgens mij. Moet je dan activiteiten zoals bowlen /minigolven / eten in de restaurants nu al reserveren of kan dat in de week dat je er zit ook gewoon. Ik weet nu natuurlijk nog niet wat we precies willen gaan doen :D
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

EllenRaeijmaekers schreef: 22 mar 2022, 20:20 Goedenavond

Wij gaan volgende week een weekje naar Erperheide. Geen vakantietijd of iets geks volgens mij. Moet je dan activiteiten zoals bowlen /minigolven / eten in de restaurants nu al reserveren of kan dat in de week dat je er zit ook gewoon. Ik weet nu natuurlijk nog niet wat we precies willen gaan doen :D
De restaurants zou ik zeker reserveren, wij waren er afgelopen week en bij fuego was het vol, wij en de meeste hadden op voorhand gereserveerd.
Bowlen vrijdagmiddag 15.00 waren er 2 banen bezet. Midgetgolf hoef je niet te reserveren.
Restaurants zijn niet zo groot daar dus snel vol.
EllenRaeijmaekers

Bericht door EllenRaeijmaekers »

Dankjewel voor je reactie!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Coming Soon: Een Kids Haven.

Vanaf 2 april 2022 een Kids Haven op Erperheide. (ter hoogte van de KidsKlub.)

Afbeelding

Vanaf 2 april 2022 liggen hier, naast de waterfietsen, ook de bootjes van de Kids Haven.
Afbeelding
Groentje

Bericht door Groentje »

MandyLeerintveld schreef: 12 feb 2022, 17:37 hoi hoi wij gaan volgend weekend naar eperheide en zag dat wij cottage 145 hebben toegewezen gekregen. 4 persoons premium. wij gaan met ons dochtertje van 9 maanden nu zag ik dat we een douche hebben en een apart kamertje. klopt het dat het ledikantje niet bij ons op de kamer past?
zijn er ook 4 pers premium cottages met bad en waar het ledikantje wel op de kamer past?
of iemand tips voor een mooi gelegen 4 pers premium cottage?
en is het zwembad al open? las dat die dicht was?
groetjes Mandy
Hoi Mandy, hoe is het huisje bevallen? Was er idd een lege kamer waar je een bedje in kon zetten?
Als ik op de plattegrond kijk van de Erperheide dan zie ik dat huisje 145 een 5 pers comfort is? Klopt dat wel? Of is dat nog de oude plattegrond? Ik ben namelijk ook opzoek naar een mooie 4 pers premium met zo'n extra leeg kamertje voor het ledikantje. Tips zijn welkom!
Gr. Groentje
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Groentje,

Cottagenr.145 is een 4 persoons premium met een extra leeg kamertje. Voor de renovatie was deze cottage een 5 persoons comfort.

Ligging cottagenr.145, 4 persoons premium.
Daffy

Bericht door Daffy »

Wij zijn van 25 maart tm 1 april een week op de Erperheide geweest. We zaten in een 4 vip, nr 151.

Cottage
De cottage is qua ruimte prima voor 4 personen. Hij was keurig schoongemaakt! Iets wat we op andere parken ook wel eens anders hebben ervaren. De ligging is top, je zit op een hoek aan het einde van het 'grote' meer. Zeker met mooi weer zagen we oa waterfietsen voorbijkomen. Hij ligt ook mooi vrij qua terras. Verder was de cottage prima onderhouden en deed alles het naar behoren. Alleen de oven/combimagnetron was lastig, de handleiding klopte ook niet met het model wat er in zat... Elke ochtend broodjes aan de deur. 3 per persoon, elke dag een andere combinatie.

Het park
Je kan goed zien dat ze het park gerenoveerd hebben. Alles ziet er nog goed en keurig onderhouden uit. Het is wel een park wat wat meer gericht is op kinderen. We zijn eenmaal wezen lunchen op het park en dat was prima te doen! In de avond zijn we voornamelijk wezen uiteten buiten het park of hebben we patat gehaald ('t kevertje, net buiten het park). We zijn er verder eigenlijk elke dag wel even geweest om wat te drinken en ook qua bediening is het gewoon goed. De restaurant ogen niet heel groot vanaf de buitenkant gezien? Het is in onze ogen ook niet zo'n heel groot park, zeker vergeleken met de Kempervennen of Bispinger Heide. Daarentegen is het ook een stuk rustiger. Bowling en Gametown waren ook gewoon goed. We zijn 2x naar de Quiz night geweest en dat organiseerden ze ook leuk! Klein dingetje, het blijven misschien Belgen :P ;) . Als je op zondag en dinsdag de quiz doet, is het misschien handig om niet 2x achter elkaar dezelfde quiz te doen. Het waren exact dezelfde vragen namelijk.

Aquamundo
De Aquamundo is net als de andere faciliteteiten op het park prima in orde. Door de polsbandjes geen gezeur meer met muntjes voor je kluisje dus ook dat is een goede toevoeging. Ook deze aquamundo is meer gericht op kleinere kinderen. Er zijn 2 grote glijbanen waarvan de korte best snel is. De familie glijbaan is leuk en de wildwaterbaan is ook prima te doen, geen hele lange overigens. Heel erg wild ook niet ;). Er is een golfslagbad en een paar andere kleine baden. Uiteraard kan je naar buiten en is er een snorkelbad (wel zelf snorkel en bril meenemen).

Conclusie
Het is een leuk en mooi park. Alles is onlangs gerenoveerd en dat is nog goed te zien. Het is een wat rustiger park en voornamelijk gericht op families en kinderen. In de omgeving zijn genoeg goede restaurants en dingen om te doen.
HB - 2014
ZV - 2016, 2019, 2021
PZ - 2014, 2015
KV - 2017
VM - 2012
BH - 2015, 2018
NK - 2017
BS - 2014
LA - 2008
EH - 2022
wesley

Bericht door wesley »

Mooie uitgebreide review , leuk om te lezen.
Dit park staat ook nog op mijn lijstje om te ontdekken.
Bedankt!
MD: 2022 , MD 2022 , EP 2022
EH: 2021 , HB: 2021
KV: 2020
EH: 2019 , HB: 2019
HH: 2018 , EH: 2018
HB: 2017
HB: 2015
LB*: 2014
VB*: 2013
LB*: 2012
EH: 2007
HB: 2006
MD: 2005
Michael

Bericht door Michael »

Ik weet niet of dit de juiste plek is maar we hebben een midweekje erperheide geboekt waarbij we ondertussen tot de conclusie zijn gekomen dat de informatie die men geeft op de site niet overeenkomt met de werkelijkheid, een paar voorbeeldjes:

* Cottages vanaf 4 personen hebben altijd een kinderbedje, dit is kennelijk niet het geval, onze eerste keus #513 VIP 4p bleek niet geschikt te zijn, dit word ook niet vermeld toen we boekten. Later na een lang telefoongesprek dit omgeboekt naar VIP 4p 606 welke wel geschikt was. (ben benieuwd als we aankomen)

* In het overzicht van beschikbare activiteiten staat in een schema waarbij babyzwemmen een ding is "https://www.centerparcs.nl/nl-nl/vakantie-met-baby_sck" vandaag keek ik nog eens op de site in het algemeen en zag ik de activiteit er niet bijstaan. Blijkt dus dat ze dat niet meer doen.

Ik durf bijna niet meer verder te kijken welke "services" er wel of niet meer misschien inzitten, ook heb ik geen idee of ik straks met onze kleine spruit van een half jaar wel of niet terechtkan in het zwembad ... heeft iemand een idee of is iemand bekend met het park met een zo'n kleine?
B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

Je kan prima naar het zwembad met de kleine van een half jaar. Geen enkel probleem
Niets is wat het lijkt....

HB: ‘87/‘03/‘04/‘18/‘19/‘20(2)/‘21(3)
KV: ‘88/‘02/‘03/‘19(2)/‘21
MD: ‘87/‘97/‘02/‘04/‘20/‘21
HH: ‘88/‘90/‘19/‘20
EH: ‘89/‘19/‘20(2)/‘21
PZ: ‘98
LB: ‘93
VB: ‘94
BH: ‘89
VM: ‘08/‘18
BP: ‘07

Next: HB (01/22)
pinatorq

Bericht door pinatorq »

Michael schreef: 08 apr 2022, 16:10 Ik weet niet of dit de juiste plek is maar we hebben een midweekje erperheide geboekt waarbij we ondertussen tot de conclusie zijn gekomen dat de informatie die men geeft op de site niet overeenkomt met de werkelijkheid, een paar voorbeeldjes:

* Cottages vanaf 4 personen hebben altijd een kinderbedje, dit is kennelijk niet het geval, onze eerste keus #513 VIP 4p bleek niet geschikt te zijn, dit word ook niet vermeld toen we boekten. Later na een lang telefoongesprek dit omgeboekt naar VIP 4p 606 welke wel geschikt was. (ben benieuwd als we aankomen)

* In het overzicht van beschikbare activiteiten staat in een schema waarbij babyzwemmen een ding is "https://www.centerparcs.nl/nl-nl/vakantie-met-baby_sck" vandaag keek ik nog eens op de site in het algemeen en zag ik de activiteit er niet bijstaan. Blijkt dus dat ze dat niet meer doen.

Ik durf bijna niet meer verder te kijken welke "services" er wel of niet meer misschien inzitten, ook heb ik geen idee of ik straks met onze kleine spruit van een half jaar wel of niet terechtkan in het zwembad ... heeft iemand een idee of is iemand bekend met het park met een zo'n kleine?
Wanneer ga je heen?

In de app staat vaak bij de activiteitenrooster babyzwemmen als dat ingeroosterd is. Verder kun je goed zwemmen met de kleine in het zwembad(wel denken aan een goede zwemband!!!) pas als laatste het bubbelbad in gaan om de kleine weer een beetje op te warmen voor het omkleden. En dan niet langer dan 5-10 minuutjes omdat het dan te heet wordt voor de kleine. 10 minuutjes is echt de max voor oververhitting🥵
Coming up:

Park Hochsauerland
September Bispinger Heide

Huttenheugte 90, 91, 93, 95, 97, 98, 99, 02, 03, 05, 07, 08, 09, 21
Heijderbos 2009
Bispinger Heide 2010
Meerdal 2021
Kempervennen 2022
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Michael schreef: 08 apr 2022, 16:10 Ik weet niet of dit de juiste plek is maar we hebben een midweekje erperheide geboekt waarbij we ondertussen tot de conclusie zijn gekomen dat de informatie die men geeft op de site niet overeenkomt met de werkelijkheid, een paar voorbeeldjes:

Hoi Michael,

We hebben een overzicht op het forum staan van de 3 verschillende type 4 persoons VIP cottages op Erperheide.

Misschien heb je de foto's al gezien van de ligging van 4 persoons VIP nr.606, type 3.

Om je een indruk te geven van jullie cottagenr.606 foto's van de binnenkant van hetzelfde type.
Michael

Bericht door Michael »

Dankjulliewel voor de reacties en informatie :-)
We gaan de eerste week van juni en helaas gaf de dame aan de telefoon aan dat babyzwemmen op dat moment niet meer gegeven werd.

Ik ga zeker eens kijken voor een zwemband, op foto's van het babyzwemmen lijkt het erop dat ze zelf de baby floats van intex gebruiken maar dat zou natuurlijk ook een ander merkje kunnen zijn.
Leann

Bericht door Leann »

Hi,

wij zijn terug van ons vakantie op Erperheide en het was een heel fijne verblijf :D

Wij verbleven in cottage 306 en het is echt helemaal goed gerenoveerd. Wij hebben er al in 2019 gewoond en het is nu nog iets mooier. En het was ook super goed schoongemaakt!

Ook alle anderen vernieuwingen en opgeknapte dingen op het park zijn iederen van ons heel goed bevallen. Van de leisure boulevard, nieuwe speeltuinen, grotere kasten in den omkleden van de Aqua Mundo tot de opgeknapte adventure golf en de nieuwe wegdekken :lol: iederen was happy :)

Als Nederlands net mijn moedertaal is, heelas geen erg lange review van mij, maar als er vragen zijn zal ik ze graag verzoeken te beantwoorden.

Leann
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Leann,

Dank je wel voor je review, altijd fijn om te horen hoe mensen het hebben gehad op de vakantie.

Een leuke aparte cottage is afwijkende 4 persoons comfort cottagenr.306, Erperheide.

Kregen jullie nog een Friendskadootje?
Leann

Bericht door Leann »

Hoi Mariette,

ja, de Cadeau Bon was op het Polsbandje en wij hebben het Mikado gekregen :)

Erperheide is echt een van mijn favoriete parken. Niet zo erg groot, mooie centrum met de kinderboerderij en Ponys. De Market Dome is ook heel gezellig. De Frites Affairs was ook een aanrader!

De Aqua Mundo is heel goed voor families met kinderen, ze kunnen zelfs de Wildwaterbaan al goed alleen met een van ons doen en de beplanting is heel leuk gedaan.

Cottage 306 is ons favoriet op dit park :D
Snakedockter

Bericht door Snakedockter »

De kinderboerderij op Erperheide is tijdelijk gesloten in verband met de geboorte van jonge dieren.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Sloop en heropbouw van de afgebrande cottagenr.682.

Deze week is begonnen met de sloop van de afgebrande cottagenr.682.
Volgende week wordt begonnen met de heropbouw.

De cottage wordt gesloopt en weer opnieuw opgebouwd.
Afbeelding
TimBerg

Bericht door TimBerg »

Goed dat deze weer wordt opgebouwd! Die opnieuw gebouwde cottages zijn altijd fijn om te verblijven. Dubbel glas, goede isolatie, lekker alles nieuw :-).
MSKamp88

Bericht door MSKamp88 »

TimBerg schreef: 18 mei 2022, 13:56 Goed dat deze weer wordt opgebouwd! Die opnieuw gebouwde cottages zijn altijd fijn om te verblijven. Dubbel glas, goede isolatie, lekker alles nieuw :-).

Is er toevallig een overzicht van welke cottages al eens opnieuw opgebouwd zijn? Wellicht is het op 1 hand te tellen.... geen idee. Ben eigenlijk wel benieuwd.
2006: ZV
2011: MD
2014: TF
2015: EH
2017: BT, KV
2018: BT
2019: HH, SL
2020: HB
2021: EH, MD
2022: AR, TF
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi MSKamp88,

Wat ik weet: Cottagenr.923 op De Huttenheugte, afgebrand en opnieuw opgebouwd.
De Eemhof nrs.765 en 933, afgebrand en opnieuw opgebouwd.
Cottagenr.864 op De Vossemeren, afgebrand en opnieuw opgebouwd.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

De heropbouw van de verbrande cottage nr.682.

Er is begonnen met de heropbouw van cottagenr.682 die op 25-07-2021 in vlammen opging.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
TimBerg

Bericht door TimBerg »

Jeetje, dat gaat snel! Ik dacht dat ze nog maanden bezig zouden zijn ivm verzekering etc. Deze komt alvast op mijn lijstje voor volgend jaar :-)
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Vandaag met mijn zoon weer op ons favoriete park erperheide voor een midweek met zijn tweetjes. Met voorkeur weer 145 premium geboekt.
Het blijft een mooi plekje met heel veel privacy. Vanmiddag was druk in zwembad met scholen, morgen en woensdag zou rustiger zijn. Vanaf donderdag heel druk.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Wat heerlijk Sandra, geniet ervan samen met je zoon!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

De heropbouw van de verbrande cottage nr.682.

08-06-2022.

Afbeelding
Tom...

Bericht door Tom... »

Wauw, dat gaat best hard. Ik ben benieuwd wat ze ervan maken en of je er straks iets van merkt als deze cottage weer klaar is.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Het buitenbubbelbad tijdelijk gesloten.

Het buitenbubbelbad is vanwege onderhoud gesloten van maandag 20 juni 2022 t/m vrijdag 24 juni 2022.

Buitenbubbelbad Aqua Mundo Erperheide tijdelijk gesloten.
Afbeelding
simon

Bericht door simon »

Is er daar een buitenbubbelbad? Die hebben wij precies dan toch gemist vorig jaar :D
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Simon,

Het buitenbubbelbad zit ook een beetje verstopt in een hoekje. Het is een aanrader heerlijk bubbelbad!
Wildwaterbaan_88

Bericht door Wildwaterbaan_88 »

Je vindt het naast de solarium, en naast het sprudelbad. ;)
Rupojo

[Center Parcs] Erperheide Informatie & Nieuws

Bericht door Rupojo »

Wij gaan binnenkort voor de eerste keer naar CP, specifiek naar EP.
We hadden gehoord dat er gedeelde omkleedruimtes waren en ook de douches gedeeld worden.
Klopt dit of niet?
Het lijkt me dan ook niet de bedoeling om je aan de douches even van kop tot teen te wassen, eerder wat afspoelen.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Rupojo,

Er zijn inderdaad ook gezamenlijke omkleedruimtes (familieruimte) en douches.
Maar er zijn ook 1 persoons omkleedruimtes en douches.

Gezamenlijke douches.
Afbeelding

Afbeelding

1 persoons douches.
Afbeelding

1 persoons omkleedruimtes.
Afbeelding
Rupojo

Bericht door Rupojo »

Dankjewel! Is het de bedoeling om bij de gezamelijke douches je uit te kleden?
Ik praat graag met mensen en ben sociaal dus dan gaat mijn voorkeur uit naar gedeelde plaatsen, maar ik ben niet van plan om dat in mijn adamskostuum te doen 😉
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hahaha, dat snap ik ;).

Bij de gezamenlijke douches douche je in badkleding.
Rupojo

Bericht door Rupojo »

Hey, ik had nog wat vragen over activiteiten.
- Wij hebben een Riksha gereserveerd, stel dat het dan regent, kunnen we deze dan verplaatsen of annuleren?
- Kan je geboekte activiteiten nog verplaatsen of annuleren?
- Kunnen we op de dag van vertrek na 10u nog in aqua mundo, ...? En dan de bandjes als we het park verlaten (bv. na 13u in de boxen gooien/afgeven).

Sorry voor de vele vragen, maar ik ben graag voorbereid met 2 honden en n mindervalide ;)
Wildwaterbaan_88

Bericht door Wildwaterbaan_88 »

Beste Rupojo,

Voor de activiteiten kun je ter plaatse bij de receptie of infodesk langsgaan, hier kan men met u meekijken, voor eventuele wijzigingen of bijboekingen.

De Aqua Mundo is de hele dag toegankelijk op de dag van vertrek, dus u moet om 10:00 uit de Cottage zijn, maar u kunt nog zwemmen tot 21:00. Alle dagactiviteiten zijn nog mogelijk op uw vertrekdag.

Bij de slagboom ter hoogte van de receptie vindt u de bandjes inlever boxen. Gewoon in deponeren en het is in orde.

Alvast een fijn verblijf gewenst op Erperheide.
Plaats reactie

Terug naar “Informatie Center Parcs parken België”