[Center Parcs] Park De Haan Informatie & Nieuws
- Mariëtte
- Beheerder
Re: [Center Parcs] Park De Haan Informatie & Nieuws
Hoi leijtens,
Ik ben bij de Lake Side cottages geweest. Ik heb er ook een aantal foto's genomen.
maar Ik ben er nog niet aan toe gekomen deze uit te selecteren, maar ik ben het
zeker niet vergeten en zal de foto's met informatie erbij binnenkort op het forum
plaatsen.
Ik ben bij de Lake Side cottages geweest. Ik heb er ook een aantal foto's genomen.
maar Ik ben er nog niet aan toe gekomen deze uit te selecteren, maar ik ben het
zeker niet vergeten en zal de foto's met informatie erbij binnenkort op het forum
plaatsen.
- Mariëtte
- Beheerder
HET BURGER RESTAURANT WORDT FRITES AFFAIRS
De Frites Affairs is bijna klaar.

Bron foto's 1+ 2: Coster Design Services.
Bron foto 3: Studio Chalk Art.
De Frites Affairs is bijna klaar.

Bron foto's 1+ 2: Coster Design Services.
Bron foto 3: Studio Chalk Art.
- Mariëtte
- Beheerder
DE FRITES AFFAIRS OP CENTER PARCS PARK DE HAAN IS GEOPEND!

Bron: Studio Chalk Art.

Bron: Studio Chalk Art.
- Tom...
Mooi zeg, dat is echt een hele verbetering!
De tegels in het zwembad, daar snap ik dus he-le-maal niks van. Ik dacht serieus dat die randjes met riverstones nog uit de Sunparks tijd waren.
Ik vind het eindresultaat echt niet mooi. Het schreeuwt "we willen wel, maar kunnen niet"
Ze halen dus alles eruit, dit is dé kans om het bad écht "Center Parcs" te maken en dan doen ze dit. Waarom witte tegels? Ik snap dat ze een mozaïek leuk vinden om erin te maken, maar doe dat dan op de manier zoals ze in Les Ardennes hebben gedaan. Nu zitten er van die half uitgehakte witte tegels tegen de wanden, het is alsof ze met weinig geld iets van een lelijk bad hebben proberen te maken. Ik vind het grote geheel (het bad met het water erin en dan dat wit en blauw onder water) best mooi hoor, maar de afwerking vind ik echt niks.
En dan dus nog eens die randjes met golvende riverstones. Wie verzint zoiets: witte, tegels, azuurblauwe mozaïk erin en dan die riverstones, dat is toch geen combinatie?! Maak dan de muren tot onderwater van riverstones ofzo, het ziet er zo rommelig uit. sorry dat ik niet enthousiaster ben
Ik ben wel blij, dat ze sommige zones van de looppaden wel meteen goed hebben aangepakt. Ik hoop dat er geen witte tegels meer te vinden zijn op de looppaden, dat die tot het golfslagbad beperkt blijven. Zoals op de trappen, dat ziet er dan wel weer prachtig uit
Dank je wel weer voor de gave updates!!!

De tegels in het zwembad, daar snap ik dus he-le-maal niks van. Ik dacht serieus dat die randjes met riverstones nog uit de Sunparks tijd waren.
Ik vind het eindresultaat echt niet mooi. Het schreeuwt "we willen wel, maar kunnen niet"

Ze halen dus alles eruit, dit is dé kans om het bad écht "Center Parcs" te maken en dan doen ze dit. Waarom witte tegels? Ik snap dat ze een mozaïek leuk vinden om erin te maken, maar doe dat dan op de manier zoals ze in Les Ardennes hebben gedaan. Nu zitten er van die half uitgehakte witte tegels tegen de wanden, het is alsof ze met weinig geld iets van een lelijk bad hebben proberen te maken. Ik vind het grote geheel (het bad met het water erin en dan dat wit en blauw onder water) best mooi hoor, maar de afwerking vind ik echt niks.
En dan dus nog eens die randjes met golvende riverstones. Wie verzint zoiets: witte, tegels, azuurblauwe mozaïk erin en dan die riverstones, dat is toch geen combinatie?! Maak dan de muren tot onderwater van riverstones ofzo, het ziet er zo rommelig uit. sorry dat ik niet enthousiaster ben

Ik ben wel blij, dat ze sommige zones van de looppaden wel meteen goed hebben aangepakt. Ik hoop dat er geen witte tegels meer te vinden zijn op de looppaden, dat die tot het golfslagbad beperkt blijven. Zoals op de trappen, dat ziet er dan wel weer prachtig uit

Dank je wel weer voor de gave updates!!!
- Reginald41
Het is vandaag 2 december en Park De Haan staat nog niet op Center Parcs website boekbaar.
- Mariëtte
- Beheerder
CENTER PARCS PARK DE HAAN IS VANAF NU TE BOEKEN VIA DE WEBSITE VAN CENTER PARCS
Voor aankomsten vanaf mei 2020.
Klik/tik op de foto.
[/IMG]
Voor aankomsten vanaf mei 2020.
Klik/tik op de foto.

- Reginald41
Ik kan nog steeds niet boeken want de prijzen en foto's van cottages staan er nog niet op.
- Mariëtte
- Beheerder
Reginald41 schreef: ↑02 dec 2019, 10:56Ik kan nog steeds niet boeken want de prijzen en foto's van cottages staan er nog niet op.
Nu wel

- Reginald41
Ik zie het, tof! Ga even kijken wat ze daar aanbieden.
- bianca
Voortaan touristenbelasting betalen via centerparcs.be jammer
- B767-300ER
Maar geen reserveringskosten meer. Net als in Duitsland

Een belasting moet je nu eenmaal betalen en is voor ieder hotel appartement etc gelijk. In België zat die in de prijs geconverteerd. Maar dat mag niet (meer?) van rechtswege.
- Mariëtte
- Beheerder
BLIJFT DE SAUNA EN DE WILD WATER RIVER IN DE AQUA MUNDO BESTAAN?
Ik heb deze 2 vragen voorgelegd aan het park en dit kreeg ik als antwoord:
Alle glijbanen inclusief de Wild Water River blijven behouden als voorheen. De bestaande
saunaruimte komt te vervallen en zal functioneren als bijkomende rust & relaxruimte bij
het zwembad.
Ik heb deze 2 vragen voorgelegd aan het park en dit kreeg ik als antwoord:
Alle glijbanen inclusief de Wild Water River blijven behouden als voorheen. De bestaande
saunaruimte komt te vervallen en zal functioneren als bijkomende rust & relaxruimte bij
het zwembad.
- Reginald41
Sauna heb je tegenwoordig in alle VIP cottages dus logisch dat sauna in Aqua Mundo komt te vervallen. Er wordt toch heel weinig gebruik van gemaakt.
- Mariëtte
- Beheerder
DE BOUW VAN DE WILDWATERBAAN
03-12-2019
De wildwaterbaan krijgt een lengte van 115 meter.

Bron: F.Jansen.
03-12-2019
De wildwaterbaan krijgt een lengte van 115 meter.

Bron: F.Jansen.
- Reginald41
Zo hé, dat wordt nog super gaaf zeg! Ik kijk er al naar uit.
- Tom...
Wat gaaf, die foto's! Dat wordt ook weer een lange baan, ik hoop op een beetje origineel ritverloop
En natuurlijk op de originele beige-CP kleur, maar dat zal wel goed komen.
Spannend!

En natuurlijk op de originele beige-CP kleur, maar dat zal wel goed komen.
Spannend!
- EBFS
Wow, 115 meter
Ik dacht dat de zeer lange baan van Park Allgäu 165 meter was, dus het is echt nog redelijk lang. Ik hoop wel op één lange baan in plaats van twee kortere stukken zoals in Park Zandvoort.

- Elke
Is de Baluba reeds volledig af?
De updates zien er tot nu toe heel geslaagd uit !
Benieuwd naar de verdere kids faciliteiten : ook de nieuwe speeltuinen buiten, de kinderboerderij, ... Is er al zicht wanneer deze zullen af zijn?
Mariette , ging je toevallig ook kijken naar de kleedhokjes in de Aqua Mundo? Zijn er veel familiekleedkamers?
Op de website van Center Parcs valt te lezen dat er ook de kids activiteiten zullen zijn, zoals knutselen en dergelijke. Hoort koekjes bakken hier ook bij?
<3
De updates zien er tot nu toe heel geslaagd uit !
Benieuwd naar de verdere kids faciliteiten : ook de nieuwe speeltuinen buiten, de kinderboerderij, ... Is er al zicht wanneer deze zullen af zijn?
Mariette , ging je toevallig ook kijken naar de kleedhokjes in de Aqua Mundo? Zijn er veel familiekleedkamers?
Op de website van Center Parcs valt te lezen dat er ook de kids activiteiten zullen zijn, zoals knutselen en dergelijke. Hoort koekjes bakken hier ook bij?
<3
- Mariëtte
- Beheerder
Hoi Elke,
De Baluba is op dit moment nog niet helemaal klaar, maar dat zal niet lang meer duren vermoed ik.
Toen ik er was, in november 2019, waren er nog geen werkzaamheden voor de nieuwe kinderboerderij
en de nieuwe speeltuinen. Deze vernieuwingen zullen waarschijnlijk begin 2020 starten.
Een impressie van de nieuwe kinderboerderij.

Ik ben ook bij de kleedhokjes geweest in de Aqua Mundo en er zijn een aantal familiekleedkamers.
Deze zijn best ruim en ik heb er ook een paar foto's van gemaakt, alleen kreeg ik het niet voor
elkaar de grote van de ruimte goed weer te geven op de foto, maar ze zijn best groot.
Familiekleedkamer in de Aqua Mundo.

Koekjes bakken zit nog niet bij de Kids activiteiten, maar wordt later misschien wel toegevoegd.
De Baluba is op dit moment nog niet helemaal klaar, maar dat zal niet lang meer duren vermoed ik.
Toen ik er was, in november 2019, waren er nog geen werkzaamheden voor de nieuwe kinderboerderij
en de nieuwe speeltuinen. Deze vernieuwingen zullen waarschijnlijk begin 2020 starten.
Een impressie van de nieuwe kinderboerderij.

Ik ben ook bij de kleedhokjes geweest in de Aqua Mundo en er zijn een aantal familiekleedkamers.
Deze zijn best ruim en ik heb er ook een paar foto's van gemaakt, alleen kreeg ik het niet voor
elkaar de grote van de ruimte goed weer te geven op de foto, maar ze zijn best groot.
Familiekleedkamer in de Aqua Mundo.

Koekjes bakken zit nog niet bij de Kids activiteiten, maar wordt later misschien wel toegevoegd.
- Mariëtte
- Beheerder
DE BOUW VAN DE WILDWATERBAAN
04-12-2019
Ondanks het koude gure weer wordt er hard doorgewerkt aan de bouw van de nieuwe wildwaterbaan.

Bron: P.Otjens.
04-12-2019
Ondanks het koude gure weer wordt er hard doorgewerkt aan de bouw van de nieuwe wildwaterbaan.

Bron: P.Otjens.
- Mariëtte
- Beheerder
RENOVATIE VAN DE COTTAGES
Daken en gevels worden gereinigd, puien, keukenblokken, vloeren en badkamers worden geheel vervangen.
Het hele interieur wordt vernieuwd en keukenapparatuur wordt vervangen.

AFVAL SCHEIDEN, HERGEBRUIK OUDE KEUKENAPPARATUUR
Al het afval wordt bij de cottage gescheiden ingezameld en met een elektrisch ‘treintje’ naar de afvalhub afgevoerd. Alle oude,
maar nog goedwerkende huishoudelijke apparatuur, meubels, matrassen, bedden en kinderstoelen worden apart opgeslagen en
geschonken aan projecten, zoals kringloopwinkels.

Het oude, maar nog goed werkende keukenapparatuur wordt geschonken aan diversen projecten, zoals kringloopwinkels.

Bron foto 6: Bewuste Bouwers.
Daken en gevels worden gereinigd, puien, keukenblokken, vloeren en badkamers worden geheel vervangen.
Het hele interieur wordt vernieuwd en keukenapparatuur wordt vervangen.

AFVAL SCHEIDEN, HERGEBRUIK OUDE KEUKENAPPARATUUR
Al het afval wordt bij de cottage gescheiden ingezameld en met een elektrisch ‘treintje’ naar de afvalhub afgevoerd. Alle oude,
maar nog goedwerkende huishoudelijke apparatuur, meubels, matrassen, bedden en kinderstoelen worden apart opgeslagen en
geschonken aan projecten, zoals kringloopwinkels.

Het oude, maar nog goed werkende keukenapparatuur wordt geschonken aan diversen projecten, zoals kringloopwinkels.

Bron foto 6: Bewuste Bouwers.
- Mister Eko
De vernieuwde Market Dome wordt mooier en mooier. Top!
Het zwembad, tja .. De keuze voor witte tegels/beperkte natuursteentjes begrijp ik niet. Als je voor miljoenen euro's investeert en het hele zwembad 'stript' kan je toch gewoon alles meteen in natuursteen aanleggen? Zou dat zo'n enorme impact hebben op de kosten? Heel benieuwd naar de verdere evoluatie van het zwembad.
Ik was er vorige week heel eventjes (op een regenachtige vrijdag). Ik hoop - zoals hier ook gesuggereerd werd - dat we minder hagen en meer natuurlijke beplanting krijgen bij de huisjes. Ik denk trouwens dat men hiermee al aan het experimenteren was in 1 van de zones want daar waren de hagen vervangen door (nieuwe) struikjes en bomen. De huisjes staan in bepaalde zones weliswaar redelijk dichtbij elkaar dus het zal soms ook een noodzaak blijven. Ook opvallend: de vele particuliere huisjes (met een eigen tuinhuis, poortje, omheining, ...). Hopelijk kan de komst van Center Parcs hier ook zorgen voor meer uniformiteit.
Het zwembad, tja .. De keuze voor witte tegels/beperkte natuursteentjes begrijp ik niet. Als je voor miljoenen euro's investeert en het hele zwembad 'stript' kan je toch gewoon alles meteen in natuursteen aanleggen? Zou dat zo'n enorme impact hebben op de kosten? Heel benieuwd naar de verdere evoluatie van het zwembad.
Ik was er vorige week heel eventjes (op een regenachtige vrijdag). Ik hoop - zoals hier ook gesuggereerd werd - dat we minder hagen en meer natuurlijke beplanting krijgen bij de huisjes. Ik denk trouwens dat men hiermee al aan het experimenteren was in 1 van de zones want daar waren de hagen vervangen door (nieuwe) struikjes en bomen. De huisjes staan in bepaalde zones weliswaar redelijk dichtbij elkaar dus het zal soms ook een noodzaak blijven. Ook opvallend: de vele particuliere huisjes (met een eigen tuinhuis, poortje, omheining, ...). Hopelijk kan de komst van Center Parcs hier ook zorgen voor meer uniformiteit.
- EBFS
Ja, inderdaad. Dat is echt wel een nadeel. Het is een vakantiepark van Center Parcs, geen tuinwijk.De huisjes staan in bepaalde zones weliswaar redelijk dichtbij elkaar dus het zal soms ook een noodzaak blijven.
Ik hoop dat je gelijk hebt!Ik denk trouwens dat men hiermee al aan het experimenteren was in 1 van de zones want daar waren de hagen vervangen door (nieuwe) struikjes en bomen.
- Mariëtte
- Beheerder
Hoi Mister Eko,
Dank je wel voor de update
!
Heb je misschien een foto kunnen maken?
Dank je wel voor de update

Heb je misschien een foto kunnen maken?
- Vendalmeren
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Het is een hele vernieuwing. Helaas heb ik geen tijd om er naar toe te gaan.